{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan man farve lammeskind?
  • #1   20. jan 2008 jeg ved godt man kan købe det.. en kan man selv farve sit eget?? med tekstil farve evt..

  • #2   20. jan 2008 spørg i en stof butik de vil kunne give dig den helt rigtige vejledning og kan sikkert også vise dig hvad du helt præcis skal bruge af farve

  • #3   20. jan 2008 betina G - nu var det jeg spurgte om der var nogle her inde der kendte til det og ikke om jeg skulle gå i en stof butik smiley

  • #4   20. jan 2008 Du kan godt få ægte lammeskind som er farvet !!!

  • #5   20. jan 2008 Jeg hved ikke om du selv kan, jeg ville ikke ture at tage chancen xD

  • #6   20. jan 2008 kan meget vel være. du spurgte om råd. og jeg gav dig mit bedste bud da jeg ikke vil komme med et latterligt som at du kan bare købe noget stof farve og så ind i vaske maskinen med det... Ville mene at der hvor du nok kunne få bedst muligt råd ville rent faktisk at gå derhen hvor du oveni købet skal købe det farve du skal bruge.

  • #7   20. jan 2008 "malleskind " hvad er det?

  • #8   20. jan 2008 det skulle stå lammeskind som i overskriften..

  • #9   20. jan 2008 har hørt om at læskedrikken Kool Aid skulle kunne gøre det..
    Nogle der har farvet med det før?


  • Birgitte S
    Birgitte S Tilmeldt:
    jun 2022

    Følger: 1 Svar: 2
    #10   13. jun 2022 Jeg farvede for nylig et brunt lammeskind, som var blevet grønligt på den ene halvdel (en slags falmen). Det var grimt, og jeg tænkte, jeg bare ville tage chancen. Først vaskede jeg det i vaskemaskine med de!ny's uld-og finvask (tror jeg! Kan desværre pludselig ikke huske, om jeg brugte vaskemiddel ..., men jeg tror det - og i så fald de!nys) ved 30 grader uden centrifugering. Som en test, for hvis det blev underligt af det, ville jeg jo spare farven. Det gik fint, helt normal pels, og altså ikke stiv eller noget, efter lufttørring.
    Derpå samme 30 grader uden centrifugering med Dylons almindelige farve til vaskemaskine (den inkl. salt). Alt gik fint, pæn, jævn brun farve, både pels og det før grå bagsideskind. Lufttørring igen.
    Der kan jo være forskel på, hvilke skind der kan vaskes, har jeg læst, og jeg ved ikke, om mit var specielt vaskbart.

    NB - en lille ting: Jeg har aldrig vasket uden centrifugering før, det kan jeg selv indstille på vaskemaskinen (hvor mange svingninger eller slet ingen). Da jeg skulle åbne lågen, kunne den ikke åbnes. Selvfølgelig - - men der gik lidt tid, før jeg fandt ud af, at det selvfølgelig skyldtes vandet derinde - og at jeg kunne vælge 'tømning' på programvælgeren.
    Bare hvis I andre også lige pludselig står med en låge, der ikke kan åbnes. smiley


  • Birgitte S
    Birgitte S Tilmeldt:
    jun 2022

    Følger: 1 Svar: 2
    #11   13. jun 2022 Ps - - - Jeg er alligevel 100 på, at jeg brugte vaskemidlet. smiley

Kommentér på:
Kan man farve lammeskind?

Annonce