{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
627 visninger | Oprettet:

eventyr stil {{forumTopicSubject}}

ja færdig endelig XD mangler kun at rette den. ;P
passer overskriften godt nok til den?

Der var engang en dronning, som havde en smuk datter.

En dag gik dronningens datter ude i skoven og plukket vilde blomster og bær. Imens hun gik og plukket blomster og bær, så hun den dejligste blomst hun nogensinde havde set. Hun gik hen til den, men der hun skulle til at plukke den dukket der en fe op. ”Plukker du den her blomst vil du fortryde det resten af dit liv, lille prinsesse!” sagde feen. ”Det er jo bare en blomst der kan umuligt ske noget ved at plukke den.” Svaret prinsessen. ”Gør hvad du vil, men kom ikke og sig at jeg ikke advaret dig!” sagde feen og forsvandt. Prinsessen plukket blomsten og PUF, der kom en stor røgsky ud over prinsessen. Hun hostede lidt, men der røg skyen var væk gik prinsessen hen for at tage fat i sin kurv, som med samme blev til sten. Hun var blevet forbandet, en forbandelse som gjorde, at alt hun rørte ved blev til sten. Der prinsessen kom tilbage til slottet og fortalte hvad der var sket, valgte dronningen, at den der kunne ophæve forbandelsen vil få det halve kongerige og
et ønskeopfyldt.


Nyheden blev hurtig spredt i hele landsbyen, folk snakket kun om det. Der var en gammel kone, som også havde hørt nyheden og satte sig for at finde ud af hvordan hun skulle kun få ophævet forbandelsen, for hun havde jo en masse visdom som hun kunne bruge. Den gamle kone gik ud
i skoven for at finde feen, hun havde taget 3 ting med, et smykkeskrin, en velduftene blomst og
en nøgle, i håb om at bare en af dem kunne få feen til at ophæve forbandelsen.


Den gamle kone havde ikke gået længe ude i skoven før hun havde fundet feen hun var nemlig
i gang med at få et lille skud til at vokse. Den gamle kone gik hen til feen. ”Ja hvad vil du?” Spurgte feen, da hun havde vendt sig om. ”Jeg høre mange rygter om at prinsessen er blevet forbandet, så alt hun røre ved bliver til sten og jeg høre du var indblandet. Er der sandt?” Spurgte den gamle kone. ”Ja det er rigtig. Hvorfor spørg du?” Svaret feen. ”Jeg vil give dig en eller tre ting, men jeg vil til min fordel have, at du ophæver forbandelsen over prinsessen.” Svaret den gamle kone. Feen små lo. ”Jeg advarede hende om ikke at plukke den blomst, men hørte hun efter?” Svaret feen. Den gamle kone tog smykkeskrinet frem. ”Hmm ja jeg kunne nu godt bruge
et nyt smykkeskrin, men nej.” Sagde feen. Så tog den gamle kone den velduftede blomst frem. ”Hmm ja den kunne jeg plante i stedet for den blomst hun plukket, men nej.” Sagde feen igen.
Til sidst tog den gamle kone nøglen frem. ”Hvor har du fundet den nøgle?” spurgte feen. ”Den
har gået i arv langt ud i min familie.” Svaret den gamle kone. ”Hmm ja. Den nøgle. Giver du
mig den og jeg ophæver forbandelsen over prinsessen.” Sagde feen. ”Jeg giver dig den, hvis du fortæller mig hvorfor den er så vigtig.” Sagde den gamle kone. ”Den nøgle er nøglen til alt godt. Jeg mistede den for 3 hundrede år tilbage.” Svaret feen. ”jeg giver dig denne nøgle og siger mig hvordan jeg op hæver forbandelsen.” Sagde den gamle kone. ”Du tager frø fra et birketræ og smider det ud over prinsessen og siger, forbandet du blev, forbandet du er og forbandet du var, lader jeg dig leve frit.” Sagde feen og forsvandt. Den gamle kone vendte tilbage igennem skoven og på vejen samlet hun en håndfuld birke frø sammen.

Da den gammel kone kom tilbage til landsbyen kunne man se, at den stakkels prinsesse havde været så uheldig med at røre ved en masse ting, så det meste af byen var blevet til sten. Den gamle kone fandt hurtig prinsessen og tog derefter frøene fra birketræet, og kastede dem over prinsessen og sagde ”Forbandet du blev, forbandet du er og forbandet du var, lader jeg dig leve frit.” Der kom igen en lille røg sky som forsvandt ligeså stille bagefter. Alle stod spændt og kigget og håbet på at det nu var slut, da prinsessen lagde sin hånd oven på et æble, som ikke blev til sten. Alle råbte glade endeligt var det overstået.

Dronningen holdte hvad hun lovet og gav den gammel kone det halve kongerige og et ønske. ”hvad er dit ønske?” spurgte dronningen den gamle kone. ”det eneste jeg ønsker er at få en gammel ven tilbage, som forsvandt for 3 år siden.” Svaret den gamle kone. ”Det du ønsker skal du få.” Sagde dronningen. Derefter kom der en knap så gammel kone ind af døren til slottet. Den gamle kone og den knap så gamle kone omfavnet hinanden. Og de levet lykkeligt til deres dages ende som to gammel rige koner.



-MMB


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  eventyr stil
Kommentér på:
eventyr stil

Annonce