{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
318 visninger | Oprettet:

Hundehvalp {{forumTopicSubject}}

Er det normalt at være ved at blive sindsyg som nybagt hvalpeejer når hvalpen for 10 gang tisser på guvlet og bider tæppet i stykker samt hopper op i sengen ? Er så træt fordi jeg står op om natten og går ud med ham men han kan ikke koncentrer sig om at tisse fordi der er så mange dufte og når jeg har stået en halv time og ventet og pisfryser går jeg ind igen hvorefter han så tisser på gulvet. da jeg lider en del af migræne ved mangel på søvn eller afbrudte vaner så har jeg haft svær hovedpine de sidste 2 dage og 0 overskud til at han fiser rundt.

Han er 12 uger gammel og en meget aktiv cockerspaniel hvalp. Og ja jeg ved godt hvad en cockerspaniel er for en race.

Han knurre nogle gange af lyde og ting og også af mig, så skælder jeg ham ud og han stopper. Jeg skælder ham ikke ud for at besørge indenfor da det jo ligesom ikke hjælper.

Er det normalt at have følelsen af " gid jeg aldrig havde købt den " ?

Han er ude ca 5-6 timerom dagen, både leg og gåture og mental stimulering med t han skal søge efter sin mad


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundehvalp
  • #2   4. jul 2008 Jeg bor på 1 sal så problemet er lidt at fra han viser tegn til at tisse og til at han gør det går der 5 sek og jeg kan ikke nå ud om jeg så løber med benene på nakken.

  • #3   4. jul 2008 Ja. Min hvalp fik vi i en alder af 13 uger. Vi har allerede en 11-årig.
    Hun er en cockerspaniel krydset med dansk/svensk gårdmandshund.

    Hun kunne intet da vi fik hende og besørgede indenføre. Hun lærte det hurtigt da vi skyndte os at få hende ud hvis hun begyndte at tisse- hen og tag den og ud i haven med det samme.


  • #4   4. jul 2008 Anitta: Nå for søren. Kan godt se dit problem så. Hm. Vidste du at den besørgede indendøre da du købte?

  • #5   4. jul 2008 Hn har kun skidt indenfor en gang. In at brækkede han sig og sked samt tissede to gange. Ellers plejer han kun at tisse indenfor. Hos opdrætter er han født udenfor og vant til at bersøge udenfor.

  • #7   4. jul 2008 tålmodighed tålmodighed og atter tålmodighed, ligesom det tager lang tid for babyer at blive renlige, så gør det jo også for dyre"babyer" det skal nok komme, jo man bliver frustreret over det, og har til tider mest lyst til at komme af med hunden igen.. men det skal nok gå.

    mit forslag er simpelthen, hver eneste gang hunden rejser sig så ud med den, ved godt det tager meget tid og energi, men det gør det jo altså bare, der er ingen nemme udveje... ros den til skyerne når den tisser eller besørger udenfor, og du må gerne skælde den ud når den gør det inde, hvis du altså tager den i at gøre det. det kan være det tager 14 dage (som vores) eller måske 3 måneder det er ikke til at sige, det kommer an på hvor god hunden er til at forstå og hvor god du er til at vise hvad du vil have den til.

    vi gjore det at om natten ignorerede vi vores hvalp, medmindre han virkeligt gjore tegn til at han skulle tisse, det førte til en masse svineri de første par nætter, men han fandt hurtigt ud af at han fik ikke noget ud af at rende rundt og lege jubelidiot om natten, så han kunne jo lige så godt sove... dette har så hængt ved siden.. og smittede også af på ham om dagen.


Kommentér på:
Hundehvalp

Annonce