{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
415 visninger | Oprettet:

Bidløs, Bla, Bla, Bla.. {{forumTopicSubject}}

Der er jo alt det der med at det gør ondt på hesten at ride med bid..
Nu har jeg lige sat og læst på Theis' hjemmeside, hvor der står en hel del om ridning, med og uden bid.
Jeg vil da også gerne ride uden bid, hvis det gør så ondt på hesten osv.. Men jeg er konkurrence rytter, både spring og dressur. Og i dressur skal man jo ride med bid.. ? Så der er problemet for.. Tjaa.. Stort set alle konkurrence ryttere, vi kan jo ikke ride uden bid. smiley
Men jeg har så den teori, at hvis det virkelig gør så mega ondt på hesten, så ville de vel nok bide tænderne sammen når man giver dem trensen på.! Men, ?

Men syntes især de der videoer om at bidløs ridning er bedst, og at man er dyremishandler hvis man rider med bid.. Er komplet åndsvage!
Og hvis man så skriver at man jo er nødt til at ride med det, for det skal man til dressurstævner.. Så skriver de bare at man så skal lade hver med at ride stævner.. Men helt ærligt! Hvis det er det man vil ? Og ejerne af disse videoklip bliver ved med "at jokke i spinaten" hvis man rider med det.. Det er virkelig ved at være for meget!

Undskyld det blev så langt! (o:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bidløs, Bla, Bla, Bla..
  • #2   4. aug 2008 Jeg er fuldkommen enig, jeg ville virkelig gerne være bidløs - men som du selv siger, hvad så til stævner? Og jagter for den sags skyld.

    Jeg prøver at kombinere det så jeg både rider med og uden bid, det er godt for hestens mund at få en "bidfri" dag engang imellem smiley

    men ja, bidløs har været oppe så mange gange, så næste gang skal du nok søge i forummet (:


  • #4   4. aug 2008 Synes det er en flot tanke du har. Kan godt se det svære hvis du meget gerne vil ride konkurrencer fortsat.
    Giver dig ret i videoerne. Det er åndsvagt.

    Selv rider jeg uden bid og det har absolut været det bedste for min hest og jeg. Vi er alle forskellige.

    Du må se hvad du vil smiley


  • #5   4. aug 2008 Ærlig talt..

    At ride bidbløs, er kommet på mode, ligesom det er kommet på mode at ride med kandar, og gå med klokker på fold, uden nogen grund, men fordi det ser smart ud.

    Det er nok ovre, når man finder på noget nyt.


  • #6   4. aug 2008 gør som jeg.

    rid bidløst hjemme, rid dressur øvelser og programmer bidløst, lær din heste signaler via ingen kontakt til hovedet, og når du så ride med bid, har du en hest med ekstrem fine signaler og så kan du faktisk ride uden at bruge biddet særlig meget - altså så er det faktisk kun "pynt".

    Og nej det er ikke dyremishandling at ride med bid.


  • #8   4. aug 2008 Som 'Ballademager BOB' siger: Nu bryder helvede løs :b

  • #9   4. aug 2008 AS . - Så er du en af de få, som jeg har set, som ikke bla. bla. bla.. Hesten DØR hvis den ser et bid.

  • #10   4. aug 2008 jeg kan kun give dig ret..

    men men men men men

    Det her er noget vi ALDRIG blir enige om. Der er ligesom to lejre.. og de to er ligesom vand og olie.. altså de flyder ligesom aldrig sammen.. så..


  • #11   4. aug 2008 Tak Benita P! (o:

    Andre: Hmm, ja! Altså ved godt vi aldrig bliver enige, men bare for at høre folks meninger!
    JA, det kunne godt være jeg skulle have søgt i Forum, meeen det er ikke "sjovt" at tage fat på gamle diskutioner!

    I no it! I'm wirred xP


  • #12   4. aug 2008 Tazu-chan UDSTYR TIL SALG. .: Hvis bidet passer til hesten, og man passer på med hvad man gør, så skal det nok gå.

    - Vil heller ikke putte 2 bid i munden på min hest. Èt funkere fint.


  • #14   4. aug 2008 ja som alle andre siger vi bliver nok aldrig enige.. personligt rider jeg bidløst og er utrolig glad for det og har klart den mening at bidet er skadeligt men mener nu at det er ens eget valg. jeg kunne aldrig drømme om at kalde nogen for mishandler fordi at de rider med bid og jeg kan sagtens se at det er irriternede med de der videoer hvor folk siger alt muligt. men når jer der rider med bid kommer og siger at i bliver jo nødt til at ride med bid og sådan synes jeg bare at det lyder som om at i har rigtig dårlig samvittighed fordi i rider med bid? jeg har valgt ikke at ride stævner fordi jeg mener at måden man rider på og ikke kun bidet kan være skadeligt for min hest og det ønsker jeg ikke:)

  • #16   4. aug 2008 Nu rider jeg mest tur, og gå under og ved siden af motorvejen bidløs.. Ej tak xD.

  • #17   4. aug 2008 Msåke ser jeg det hele forkert.. men det startede med HMS.. Så var det som om at det kom totalt på mode og nu skulle alle lære det osv.. Så blev det lige pludseligt moderne at ride uden bid.. så nu skal alle det.. det næste bliver vel at sadlen også øddelægger hesten så alle begynder at ride uden eller med bomløs sadel.. hmm..

    Til sidst vil jeg sige at jeg bestemt ikke har et problem med dem der rider bidløs (og med HMS for den sags skyld, bruger jeg også selv) men synes så tilgengæld også de ryttere der vælger at ride bidløst (ikke alle, de der kalder os andre dyreplagere osv) burde dæmpe deres fremtoning overfor det ryttere der rider med bid--

    smiley


  • #18   4. aug 2008 Theis - Jeg er klar til at skirve under! xP

  • #19   4. aug 2008 Theis: Man må heller ikke ride med en spore uden tap til stævner .. desværre.. :S Ville jeg nemlig, men skrev en mail til DRF og fik svaret at man SKULLE kunne påvise den der tap :S Havde ellers købt et par helt uden

  • #20   4. aug 2008 Stald Nørgård: Kender en der har fået pudset den såkaldte "tap" helt væk. Hun startet <b>mange</b> srævner uden xD..
    Hendes hest går nemmerlig fuldstændig amok over sporer! (o:


  • #21   4. aug 2008 Theis: Okay. jeg vil godt skrive under.. smiley jeg er sku lige glad om mine konkurrenter har bid i munden eller ej.. hah xD

  • #22   4. aug 2008 Sådan, har lige skrvet under! xP

  • #23   4. aug 2008 Man sidder jo vel heller ikke og rykker bidet fra side til side i hestens mund.....

  • #24   5. aug 2008 Casanova går med et letvægts bid. Dvs. at det er hult, og ikke vejer særlig meget! (o:
    AS: Ja, vi er godt nok blevet gode til at holde en ordentlig tone osv.. xP

    Skulle klaps til os! xD


Kommentér på:
Bidløs, Bla, Bla, Bla..

Annonce