{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Må ikke få hest??
  • #1   10. aug 2008 Man lærer ansvar ved at passe hest. smiley

  • #2   10. aug 2008 har i råd ? For jeg fik først en hest når vi flyttede et sted hen hvor det var billigere at have hest end der hvor vi boede før.. for det kan jo være dine forældre har en god grund til at du ikke må (:

  • #3   10. aug 2008 vi har råd ja.

  • #4   10. aug 2008 har kigget på hest i 3 år..

    og har en i udkignings tornet nu.


  • #5   10. aug 2008 DLB: ok, hvorfor må du så ikke få hest? Kan finde på bedre undskyldninger hvis jeg ved det xD

  • #6   10. aug 2008 Hvis du ikke selv har de gode argumenter, hvor skal du så få din overtalelsesevne fra ??



  • #7   10. aug 2008 ved jeg ikke..

    Jeg har ansvar til det...

    har i nogle gode?


  • #8   10. aug 2008 hehe, vi havde én lille pony som var blevet for lille til at ride på- og vi måtte ikke få flere heste;o(
    MEN MEN MEN! så blev en hest vi kendte ( Merci) tilsalg- og vi havde plads til ham- så vi fik lov at købe ham! :o)
    ... Så måtte vi altser BARE ikke få flere nu! ØV ØV ØV.... én hest til deling... surt!...
    men så fik vi en gratis shetter;oP så det var én mere....
    og så blev min søsters part til salg og vi købte ham! :oD
    så nu har vi 4, og vi måtte rigtig ikke engang få én mere!

    så der er måske håb!?

    men prøv at spørg om HVORFOR?
    - det virkede en af gangende hos os- for der var jo ingen grund?

    men HVORFOR er nok det bedste jeg lige kan komme på...
    du må jo også vide PRÆCIS hvorfor du ikke må!

    held og lykke:o)


  • #9   10. aug 2008 Og så når jeg spørger HVORFOR siger min mor:
    gggggrrr, og skifter emne smiley


  • #10   10. aug 2008 har du haft halvparter?
    eller helpart for den sags skyld


  • #11   10. aug 2008 Hvad er det du har ansvar til :o) Kan du svaret - så har du også argumenterne.. Ellers vil jeg nok stille spørgsmålstegn ved ansvaret :o)))

  • #12   10. aug 2008 Skal ha part på en rideskole hest først. men den bliver for lille til mig om ½ år. derfor vil jeg gerne ha hest..

    jeg har ansvar til at fodre hesten, passe hesten og ha ansvar for hesten


  • #13   10. aug 2008 Mange tror de har ansvaret, men mest af alt er det fordi de bare gerne vil have en hest. Selv om ejg bare har part ved jeg hvor stort et ansvar det eer fordi jeg har ham som min egen!! Så tænkt dig godt om!!! smiley

  • #14   10. aug 2008 Måske de bare ikke HAR pengene til det!. Vent til du selv kan betale hele skidtet!

  • #15   10. aug 2008 okay- men du VIL/SKAL vide HVORFOR!!! ????

    så må din mor sige dig det! ellers holder du ikke op med at plage;oP?

    men prøv at få en realistisk seriøs snak om det! dukan komme med dit synspunkt og agumenter og de kommer med deres....?
    det ville nok være det bedste ik?


  • #16   10. aug 2008 Jeg synes du skal tage den halvpart og så kan du derefter se om du nu også kan tage fuldt ansvar for en hest. Hvem skal betale ??

  • #17   10. aug 2008 alså da jeg kun red på rideskole hest kunne jeg heller ikk overtale mine forældre gjorde det siden jeg var 10 år og fik først en da jeg var 14 år

    men da jeg blev 13 og havde skiftet hen på min 3 'ede rideskole hvor min ridelærer straks efter jeg for første gange jeg havdet redet derhenne spurgte om jeg ikk skulle have halvpart og det fik jeg så efter 2 uger fik jeg helpart på pony eller faktisk var den som min egen da ejeren havde en anden hest også og var for gammel til at ride pony men ikk ville af med den så jeg kunne passe og ride den hver dag....

    nå men så flyttede den og jeg kunne ride den gratis ..
    men efter 2 uger fik jeg endnu en halvpart som jeg red 4 gange om ugen de stod heldigvis 500 m fra hianden så jeg havde både en halvpart og en helpart som var som min egen
    også begyndte jeg at ride rideskole heste som var nye og skulle sættes på plads alså rides så de små kunne ride dem
    også fik jeg endnu en halvpart som jeg red 3 gange om ugen på det samme sted så jeg red 3 heste en 3 gange om ugen en 4 gange om ugen , og en jeg kunne ride alle dage

    jeg arbejde også oppe på gården hjalp små piger ( alså hjælpere )
    også begyndte jeg at få et fodre job
    og nu til det du evt kunne gøre evt hvis i ikk har råd:
    jeg gjorde det at jeg for en gang skyld satte mig ned og lavede et regnskab at jeg ville give nogle af mine lommepenge til den alt mit arbejde ..
    og jeg giver nu selv 1000 om måned for min pony betaler selv alt dens udstyr

    men jeg fik jo overvidst mine forældre på to måder at jeg havde tid til den og de så jo mig selv ride så de vidste at jeg ville passe godt på den
    og jeg havde fundet løssingen på pengproblenet på staldlejen, dyrelæge og smed da det er en dyr sag på nordsjælland især hvis din pony bliver alvorligt syg


  • #18   10. aug 2008 alså da jeg kun red på rideskole hest kunne jeg heller ikk overtale mine forældre gjorde det siden jeg var 8 år og fik først en da jeg var 14 år

    men da jeg blev 13 og havde skiftet hen på min 3 'ede rideskole hvor min ridelærer straks efter jeg for første gange jeg havdet redet derhenne spurgte om jeg ikk skulle have halvpart og det fik jeg så efter 2 uger fik jeg helpart på pony eller faktisk var den som min egen da ejeren havde en anden hest også og var for gammel til at ride pony men ikk ville af med den så jeg kunne passe og ride den hver dag....

    nå men så flyttede den og jeg kunne ride den gratis ..
    men efter 2 uger fik jeg endnu en halvpart som jeg red 4 gange om ugen de stod heldigvis 500 m fra hianden så jeg havde både en halvpart og en helpart som var som min egen
    også begyndte jeg at ride rideskole heste som var nye og skulle sættes på plads alså rides så de små kunne ride dem
    også fik jeg endnu en halvpart som jeg red 3 gange om ugen på det samme sted så jeg red 3 heste en 3 gange om ugen en 4 gange om ugen , og en jeg kunne ride alle dage

    jeg arbejde også oppe på gården hjalp små piger ( alså hjælpere )
    også begyndte jeg at få et fodre job
    og nu til det du evt kunne gøre evt hvis i ikk har råd:
    jeg gjorde det at jeg for en gang skyld satte mig ned og lavede et regnskab at jeg ville give nogle af mine lommepenge til den alt mit arbejde ..
    og jeg giver nu selv 1000 om måned for min pony betaler selv alt dens udstyr

    men jeg fik jo overvidst mine forældre på to måder at jeg havde tid til den og de så jo mig selv ride så de vidste at jeg ville passe godt på den
    og jeg havde fundet løssingen på pengproblenet på staldlejen, dyrelæge og smed da det er en dyr sag på nordsjælland især hvis din pony bliver alvorligt syg


  • #19   10. aug 2008 sorry jeg lige har sat den ind på ange men kan ikk slette den ene før imorgen da man kun må slette et inlæg om dagen ...

    men det er den nederste der er rigtigt kom til at lave en fejl på den øverste


  • #20   10. aug 2008 1. fordi så ved dine forældre hvor du (for det meste er) , altså hos heste ..

    2. Du lære at få ansvar.

    3. Det er en meget social sport , rideveninder ovs.

    ?! xD


  • #21   10. aug 2008 Har ALDRIG nogensinde plaget min mor om at få Hest/Pony, Jeg fik min første pony som 4 årig og det havde jeg rede to år, min mor kom bare og hentede mig og tog mig med op og kikkede på pony ham købte vi så,

  • #22   10. aug 2008 Mine forældre skal selvfølgelig betale.. er kun 14 og kan først få job om 1 år. og vi har råd til det.. og plads

  • #23   10. aug 2008 nej det er ulovligt..
    Min veninde er lige blevet fyret fordi hun arbejde ulovligtxD


  • #24   10. aug 2008 nej du kan sagtens få job når du er 14 år jeg arbejde alså selv da jeg var 14 og det er alså ik ulovligt at arbejde som 14 årig

  • #25   10. aug 2008 men har du vidst dem at du har tid on ansvar?

  • #26   10. aug 2008 ja!

  • #27   10. aug 2008 hvad med en part istedet en hest?
    Det kan jo være en rigtig god start og til at overbevise sine forældre om at man sagtnes kan tage ansvaret for hesten og bevise at man har tid og overskud til det (for det kræver tid og arbejde at passe en hest) ..


  • #28   10. aug 2008 ok hvordan? smiley

  • #29   10. aug 2008 der er ikke sådan nogen ude på rideskolen.

  • #30   11. aug 2008 ok nu er jeg ikk helt med du siger du har vist ansvar men hvordan har du det ? smiley

  • #31   11. aug 2008 Det er jo ikke kun det at købe hesten. den skal også passes med smed, dyrlæge og fodre. opstaldning og ind og ud lukning.

    Der er rigtig mange ting der spiller ind.
    Hva så de dage hvor du ikke kan eller vil ud til hesten, hvem skal så passe den?? måske er det det, dine forældre tænker på.


  • #32   26. mar 2009 jeg har heller ikke fået min egen pony endnu...
    - for tre-fire år siden sagde min mor at jeg måtte få en når jeg blev gammel nok til selv at tage ud til den. (nu tager jeg selv bussen derud, og cykler en gang imellem).
    - for et halvt år siden, kiggede min mor og papfar på hus. De ville gerne flytte ud i min papfars hus, men min bror og jeg syntes at det var for langt væk. Min mor sagde at vi kunne få råd til min egen pony, og min bror kunne få en knallert hvis vi flyttede i min papfars hus. Nu er vi i fuld gang med ombygninger i min papfars hus, og vi flytter i påskeferien. Min storebror har fået en knallert, og min mor tvivler på at jeg kan få en pony. Hun er bange for at jeg bliver bundet til den, så jeg aldrig kan noget, og at den pludseligt bliver syg, og vi får en stor regning vi ikke har råd til. Jeg har måske fået overbevist min mor om at jeg kan få én på prøve, og så kan vi se hvordan det går. hvis det ikke går, så er der ikke noget at gøre, men hvis det går er det jo super for mig :o)

    -,-'glæder mig til efter min konfirmation, så jeg kan få råd til at få en på prøve, og muligvis købe :')

    pt. har jeg part i en pony ;o)


Kommentér på:
Må ikke få hest??

Annonce