{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Travheste ??
  • #1   7. okt 2008 de kan da godt blive ordenlige heste hvad er det for nget vås... men det er ikke alle sammen der kan gå høje klasser dressur men derfor kan det da godt være en god hest

  • #2   7. okt 2008 Min veninde havde en traver, og den sprang 140 på enkeltspring og LA til stævner, så det nogen kan i hvertfald.

  • #3   7. okt 2008 Travheste kan godt blive ordentlige heste.
    Det kræver bare enormt meget træning o forhold til andre heste da de er avlet til at trave, men med tålmodighed og forståelse kommer man langt.


  • #4   7. okt 2008 Det er fordi deres bygnigsform i ryggen er meget hård så det bliver aldrig sådan en speciel hest men nogfen kommer til at blive lidt blødere end andre i ryggen men de er stadig fantastiske at ride på :b
    Har selv en trav hest i italien , den er virkleig dejlig men stadig stiv i både ben og ryg, og jeg bruger den kun som hygge heste og iik til at ride dressur.. ;D

    Håber du forstår


  • #5   7. okt 2008 men de fleste kan meget mere end andre smiley

  • #6   7. okt 2008 jeg rider tit travheste på væddeløbs banen og de er altså ordenlige heste.. Sikke dog noget PLAT -.-'

  • #7   7. okt 2008 self. kan de det, det kommer helt an på hvad man ligger i "ordenlig hest", men det er bare meget sværer hvis man fx tænker på dressur mæssig forstand, da de ikke er avlet til det, hverken bygnings mæssigt, eller gangartsmæssigt. Traver er jo alvet efter at trave stærk, og det er ikke helt de samme kreterier som der bruges i dressuren, og mange af dem har heler ikke so yndefyld galop, igen da de ikke er blevet alvet til det. et andet problem kan også være at deres ryg helere ikke er taget i så høj grad i betræktning i det avlsmæssige, så der ligger også en høj riskio for skader..

  • #8   7. okt 2008 Ja travheste kan godt blive dressur/springheste de kan bruges til det man vil.

  • #9   7. okt 2008 Jaa det kraver meget !

    men jeg ridder oss nogle gange ved siden af min fra og så skal jeg være en som galoppere ved siden af den anden travhest som kører foran en vogn og det er vild sjovt fordi at nogle gange så ska' man bare rase derudaf !! xD
    Trav heste er fantastisk lærenemme og oss nogle gange lidt stedig (ihvertfald dem som køre travløb ) xD


  • #10   7. okt 2008 jeg har fået af vide at travheste nogengange har en smule svært ved at holde skuldrerne på plads.
    det kan godt være det er en skrøne, har aldrig selv arbejdet med sådanne heste (:


  • #11   7. okt 2008 trav heste kan godt blive "ordenlige" heste, hvis ikke de har gået løb...
    de begynder jo allerede som 1,5 års med at løbe løb, dette ødelægger ryggen af hesten og mange af dem vil sener hen ikke kunne bruges som alm ride heste pga slid og gigt...

    men trav hest som ikke har været i løb, kan saktens være alm ride heste... mange af dem har dog svært ved at galoppere, da det jo liggere i generne at de skal trave, men rider man dem ordenligt og får noget seriøst undervisning så tror jeg da godt at man kan komme op og ride i hvert fald en lb på dem....


  • #12   7. okt 2008 Min har da gået løb og den bruger jeg da til dressur.

  • #13   7. okt 2008 jeg rider på nogle travheste der har mega protentiale indefor ride verden. de skal bare omskoles og mange af dem er det intet problem. den ene jeg rider er allerede nu 50.00 værd som ridehest selvom den stadig løber løb. hvis han bliver sat til salg er jeg klart klar!

  • #14   7. okt 2008 Min far4 har vilrkelig mange travheste om skal bruges til travløb som jeg ska' tilridde dem edm at få sandlen på .

    Hvis man ridder på en travhest som løber løb så får den en anden muskel funktion og så kan den løbe travløb meget nemmere og meget stærkere ..
    Det var en gang en hest som jeg red i 1 år og efter både ride og travtrænigen så vandt den ver eneste løb den løb..


  • #15   7. okt 2008 Altså, selvfølgelig er nogen travere meget hidsige, og vil mene det ikke er en god idé at købe en traver som sin første hest. Det gode ved dem er at de har været i hænder og trænet fra en tidelig alder, så for det meste er der ingen problemer med læsning i trailer, smed, dyrlæge osv. Ulempen er som skrevet ovenfor, at de ofte er rimelig stive, det er min i hvert fald, men det er ikke noget som man ikke kan afhjælpe. Har indtil for en måned siden trænet min som en rigtig travhest, nu er den flyttet på en rideskole med gode faciliteter, og vupti, efter to uger startede vi et LC program og fik 59 %... Og hun har aldrig prøvet dressur før det...
    Håber det kunne bruges..


  • #16   7. okt 2008 prøv at se traveren herinde der hedder Larsen & døm om det er ordentlig travhest så det vil noget !

    Alt det andet volapyk folk lukker ud er fordi de tit er ekstrem uvidende omkring racen & ikk ønsker at ligge arbejde i det. /: Desværre.


  • #17   7. okt 2008 jeg har en traver som har startet løb men er en fantastisk springer og kan løbe kanon hurtigt ude i skoven i galop

  • #18   7. okt 2008 De er ikke bygget til at galoperer så det kan være svært at få lagt en ordentlig galop i dem, men lykkes det har man som regel en rigtig fin hest! De fleste travere er som regel også modige og elsker at springe. Kig evt good as perfect her inde. Det er næsten ikke til at tro hun er en traver!

Kommentér på:
Travheste ??

Annonce