{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
446 visninger | Oprettet:

HJÆLP! panik i projektopgave {{forumTopicSubject}}

i bliver simpelthen nød til at hjælpe mig!

Har lige fundet ud af at mit kildematriale til projektopgave ikke kan holde vand og skal aflevere i overmorgen så blev lynhurtigt nød til at lave et spørgeskema, som jeg virkelig håber i vil svare på...

Det ville være ENORMT STOR hjælp...

Dreng:__ Pige:__
Alder:__


Synes du selv, at du er forkælet? Hvorfor/hvorfor ikke?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Hvornår tænker du, at ham eller hende må være forkælet?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Hvordan ville du beskrive ordet ”forkælelse?”
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Er der noget, du vil gøre anderledes ved dit/dine barn/børns opdragelse, end sådan som dine forældre har opdraget?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Hvorfor tror du, at nogle forældre forkæler deres børn så meget?

______________________________________________________________________________


Tror du at forkælelse vil betyde noget for arbejdsmarkedet? Hvorfor/hvorfor ikke?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Har du noget at tilføje?
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________




Hjælp mig ! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP! panik i projektopgave
  • #1   30. nov 2008 Dreng:__ Pige:_x_
    Alder:__15


    Synes du selv, at du er forkælet? Hvorfor/hvorfor ikke?
    ___ja, jeg har en skøn hest og betaler ikke selv tøj osv ;D_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


    Hvornår tænker du, at ham eller hende må være forkælet?
    Hvis de har mange lækre heste og de får hvad de peger på ;D____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


    Hvordan ville du beskrive ordet ”forkælelse?”
    Der er mange måde at forkæle på____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


    Er der noget, du vil gøre anderledes ved dit/dine barn/børns opdragelse, end sådan som dine forældre har opdraget?
    _Nej d;___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


    Hvorfor tror du, at nogle forældre forkæler deres børn så meget?

    __De er bange for at de ikke elsker dem.____________________________________________________________________________


    Tror du at forkælelse vil betyde noget for arbejdsmarkedet? Hvorfor/hvorfor ikke?
    _________________________Ja!______________________________________________________________________________________Når man er forkælet gider de ikke lave noget, de er vandt til at deres forældre gør det_____________________________________________


    Har du noget at tilføje?
    __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


  • #2   30. nov 2008 DU ER GUD! smiley Tak!...

  • #3   30. nov 2008 i know ;D

  • #4   30. nov 2008 Dreng:__ Pige: X
    Alder: 15 år


    Synes du selv, at du er forkælet? Hvorfor/hvorfor ikke?
    Mht min hest så ja. Min mor betaler absolut alt. Ellers synes jeg ikke jeg er specielt forkælet.


    Hvornår tænker du, at ham eller hende må være forkælet?
    Når de får hvad de peger på. Jeg kender en som er møgforkælet.


    Hvordan ville du beskrive ordet ”forkælelse?”
    Puh der er godt nok mange måder at forkæle på så den er lidt svær at beskrive.


    Er der noget, du vil gøre anderledes ved dit/dine barn/børns opdragelse, end sådan som dine forældre har opdraget?
    Der er meget jeg gerne vil gøre anderledes!


    Hvorfor tror du, at nogle forældre forkæler deres børn så meget?
    Jamen det kan de jo gøre af mange årsager. Måske i frygt for at barnet ikke elsker dem, i frygt for at miste.. Det kan være så meget.

    Tror du at forkælelse vil betyde noget for arbejdsmarkedet? Hvorfor/hvorfor ikke?
    Ja. Hvis forkælelsen tager overhånd er der jo ingen der kan noget selv og der vil derfor ikke komme folk ud på arbejdsmarkedet.

    Har du noget at tilføje? Nej det tror jeg ikke.


  • #5   30. nov 2008 Heh smiley


    Rigtig rigtig rigtig gerne flere !


  • #6   30. nov 2008 Benita P

    Tusinde, tusinde tak ! smiley


  • #7   30. nov 2008 Dreng:__ Pige:_x_
    Alder:_15_


    Synes du selv, at du er forkælet? Hvorfor/hvorfor ikke?

    Nej det synes jeg bestemt ikke, jeg har selv et arbejde, betaler månedligt penge for min hest, køber selv alt udstyr til min hest, dog får jeg tøj af mine forældre, men har et forholdsvis lille brug af tøjpenge i forhold til andre teenagere.


    Hvornår tænker du, at ham eller hende må være forkælet?

    Når man får alt foræret på et sølvfad, får tøj/ting for flere tusinde kroner bare sådan af sine forældre, hvis man ikke selv kan finde ud af transport og bliver kørt fra herodes til pilatus, og når forældrene varder en op 24/7

    Hvordan ville du beskrive ordet ”forkælelse?”

    Puha, det kan være negativt, når man ikke selv har "ansvar" men forældre, venner eller whatsoever gør alt for dig, men "positivt" er det hvis man tager et langt varmt bad og gør noget for dig selv og din krop (f. eks tager en lille ferie, køber en æske chokolade og lejer en film og bare nyder dig selv)


    Er der noget, du vil gøre anderledes ved dit/dine barn/børns opdragelse, end sådan som dine forældre har opdraget?

    Faktisk ikke, synes selv jeg har haft en kanon opdragelse, har haft frie rammer til selv at "danne min personlighed" men har stadigvæk fået sat grænser så jeg ikke bliver selvcentreret og kommer ud i noget skidt, men slet ikke på den måde at jeg føler mig "fanget" Så nej når jeg umiidelbart tænker over det vil jeg ikke ændre på en klaphat smiley -- synes de har gjort et superarbejde som forældre!


    Hvorfor tror du, at nogle forældre forkæler deres børn så meget?

    Hvis man som barn selv har følt sig "skidt behandlet" og tænker - sådan skal mine børn ikke have det, og så kan man måske pylre alt for meget.

    Tror du at forkælelse vil betyde noget for arbejdsmarkedet? Hvorfor/hvorfor ikke?

    HElt klart, hvis du får alt foræret af dine forældre vil man ikke få en hverdag til at køre når man selv bor og tjener penge. Man vil jo skulle gøre en hel del selv og stå til ansvar hvis man laver en fejl, og her kan mor og far ikke bare komme og redde dig...

    Har du noget at tilføje?

    Nope smiley



  • #8   30. nov 2008 Tak !

    I er virkelig fantastiske !


  • #9   30. nov 2008 Kan rigtig godt bruge flere svar.... ! smiley

  • #10   30. nov 2008 IHS - ikke noget dømmende/nedværdigende...

    Men det var godt nok "stort/flot/overraskende" sprog af en 12årig...

    ros^ smiley


  • #11   30. nov 2008

    Dreng:__ Pige: <b>x</b>
    Alder:<b>18</b>


    Synes du selv, at du er forkælet? Hvorfor/hvorfor ikke?

    <b>Jeg har altid hørt andre sige:" Du er bare så pisse forkælet"
    Jeg kan også se når jeg tænker tilbage at jeg har været utrolog foorkælet.
    Allerede fra barnsben af, da min mor var stukket af med mig, og min far fandt os, og besøgte mig hver weekend i Sønderjylland, og brugte alle sine penge så han måtte sælge gården.
    Da min far så fik forældreretten fik jeg alt jeg ønskede. Jeg blev behandlet godt, og manglede intet.
    Den dag idag har jeg så overtaget de fleste forkælelsesvaner jeg har, og betaler det meste selv.
    Men hvis jeg mangler noget træder far altid til </b>


    Hvornår tænker du, at ham eller hende må være forkælet?

    <b>Når en person gør et stort nummer ud af lidt.
    F.eks modgang, Det plejer at være et primært tegn da overforkælede børn er vant til at få hvad de vil have</b>

    Hvordan ville du beskrive ordet ”forkælelse?”

    <b>Der findes jo 100 definationer på forkælelse.
    Jeg vil ikke mene at man kan komme med en konkret beskrivelse på begrebet, da det både kan forståes negativt og positivt.
    Jeg vil sige at forkælelse vil sige at opvarte.</b>


    Er der noget, du vil gøre anderledes ved dit/dine barn/børns opdragelse, end sådan som dine forældre har opdraget?

    <b>Nej. Jeg har haft en fantastisk barndom. Jeg har fået i hovedogrøv, men dette har ikke haft indflydelse på min videre udvikling, idet jeg stadig har lært at se realistisk på omverdenen og mine medmennesker.</b>

    Hvorfor tror du, at nogle forældre forkæler deres børn så meget?

    <b>Min far forkælede mig fordi han elskede mig. Hverken fordi han ville købe min kærlighed eller var bange for at miste mig. Og det er heller ikke fordi han har manglet noget i sin barndom. Altså det er vel lidt som når vi hestemennesker køber udstyr i dyre domme til vores heste.

    Jeg tror bare forældre vil deres børn det bedste. Et barn er jo noget helt specielt og unikt for et forældrepar</b>


    Tror du at forkælelse vil betyde noget for arbejdsmarkedet? Hvorfor/hvorfor ikke?

    <b>Ja i nogle tilfælde.
    Hvis et overforkælet barn har set sig blind på andre behov for at tænke på sine egne, så vil det helt klart få følger på arbejdsmarkedet, idet man selv vil være i centrum og have hørt sine behov.
    Men andre kan, selvom de er blevet voldsomt forkælet i deres barndom, åbne op for andre, og indgå samarbejde med andre.
    Men et uforkælet barn kan også sagtens hae problemer på arbejdsmarkedet, så mener ikke at det kun kan give problemer at have været forkælet.</b>

    Har du noget at tilføje?

    <b>Forkælelse handler jo ikke kun om marterielle ting.
    Et barn kan også være forkælet i kærlighed.
    Og forkælelse kan også sagtens ses som positivt, også i voksen verdenen.
    F.eks at ens kæreste bestiller en tur på et wellness center, så bliver man forkælet det, fordi andre opvarter en.
    Det kan også være sygt at nogle forældre forkæler deres barn så meget at barnet bliver rørt af det
    Men igen tror bare det handler om overdreven kærlighed.




  • #12   30. nov 2008 Taak....

Kommentér på:
HJÆLP! panik i projektopgave

Annonce