{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
527 visninger | Oprettet:

Neej den værste nyhed nogensinde!!:'( {{forumTopicSubject}}

Min dejlige dejlige gamle rotte Joey lider af den uhelbredelige sygdom mycoplasmosis.

Han har altid nyst meget, men igår nyste han blod ud på min hånd så vi tog til dyrlægen imorges. Jeg havde på fornemmelsen at han kunne lide af mycoplasmosis men tænkte at sådan en farlig sygdom aldrig ville ramme en så dejlig rotte som Joey. Men jeg fik mine spekulationer bekræftet imorges.
Han skal nu behandles aggressivt med antibiotika i 10 dage, hvis han ikke viser forbedringer derefter er det bedste at aflive ham smiley . Dyrlægen siger at jeg ikke skal regne med noget, da sygdommen er uhelbredelig, og når den først har vist sig går det næsten kun ned ad bakke.

Jeg er helt færdig, har aldrig før været så ked af det, mig og Joey har et helt unikt bånd imellem os, vi kan kommunikere uden at være i samme rum og vi forstår hinanden så godt, som om vores sjæle går i ét med hinanden. Han må ikke dø! Han er så unik og så livsglad at det vil være helt forkert hvis han ikke er her mere!

Måte lige ud med det, jeg har stortudet lige siden jeg trådte ud fra dyrlægen kl 10 imorges smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Neej den værste nyhed nogensinde!!:'(
  • #1   5. jan 2009 Puha, det lyder da ikke godt. Har selv haft rotter - pragtfulde dyr. Heldigvis har ingen af dem fejlet sådan noget. De to jeg har måtte aflive var pga de ikke ville mere...

  • #2   5. jan 2009 Ej for søren, hvor har jeg ondt af dig :s
    - har selv lige mistet min degu, kort før juleaften.
    Jeg begyndte også bare at tude, og bliver så trist når jeg tænker på det.

    Jeg forstår dig fuldt ud, og krydser alt hvad jeg har for at din lille Joey kan få meget længere tid at leve i, uden smerter osv.


  • #3   5. jan 2009 smiley
    Vi må krydse Fingre for at han klare det ;/
    Kender godt det med det spizelle bånd ;s
    ;ii


  • #4   5. jan 2009 argh hvor trist!
    det er altid ofrfærdeligt, god bedring til ham.

    men overskriften: "den værste nyhed nogensinde!" ... er du sikker på det?? det havde da været værre hvis dig eller nogen i din familie havde fået den dom? ;-9


  • #5   5. jan 2009 Tusind tak skal i have. Han skal nå at komme med mig i min nye lejlighed og være fri som han var da han var yngre. Nu bor vi hos min kæreste som vil have at rotterne bor deres bur og ikke i hele lejligheden. da jeg boede hos min mor rendte de frit. Og det skal han opleve igen for han savner det rigtig meget smiley Han må ikke dø i sit bur eller ude hos en fremmed dyrlæge, han skal dø mens han ligger og sover på min mave i sofaen eller mens han ligger og putter under dynen smiley

  • #6   5. jan 2009 hvad er det for en sygdom?

  • #7   5. jan 2009 Nårh stakkels Joey:( Krydser fingre og håber på det bedste for Jer.
    Kender det alt for godt, måtte aflive min gamle and dagen efter juleaften, da hun ikke kunne mere. Jeg har reddet hende fra et slagteri 55 dage gammel og hun fik 5 gode år hos mig:)


  • #8   5. jan 2009 Mycoplasmosis også kaldet stenlunger. Den er forårsaget af en sjælden bakterie som sætter sig og laver infektion i´lunger og hals. Man kan også læse om den på www.tamrotten.dk under sygdomme og under mycoplasmosis

  • #9   5. jan 2009 Susan: Årh en solstrålehistorie smiley Men ja det er så forfærdeligt at miste en man holder af. Jeg er fast besluttet på at jeg ikke mister Joey lige forløbig, selvfølgelig skal han dø en dag, men han får ikke lov at dø nu!


  • #10   5. jan 2009 10 år? Det var godt nok flot!!! De af mine jeg har fået aflivet, blev kun et par år. Den ene blev så syg at jeg valgte han skulle aflives. Den anden trivedes bare ikke, hverken i flok eller alene, så til sidst måtte han også sove. Resten er kommet på rotteinernat i Roskilde. Super godt sted.

    Vil gerne have rotter igen snart. Avlede nogle kuld, da jeg havde den store flok.


  • #11   5. jan 2009 Simone: Din stakkel.
    Det lyder ikke spor sjovt, Jeg har 2 rotter, men må indrømme at jeg ikke har samme forhold til dem, som du har med din Joey. Hvor gammel er han?

    Isabelle: Jeg har aldrig hørt om en rotte som blev 10 år. Tror du ikke du har misforstået noget? Mener bestemt ikke at rotter kan blive så gamle.


  • #12   5. jan 2009 EJ smiley
    hvor er det synd for dig smiley


  • #13   6. jan 2009 Isabelle: 10 år er godt nok meget for en rotte, man siger at hanner aller aller højst bliver 4, og så skal man godt nok også være heldig.

    Charlotte: Han er kun halvandet år.
    Rotter er det dyr i verden som jeg synes man kan knytte de bedste bånd til, det er så specielle og intelligente


Kommentér på:
Neej den værste nyhed nogensinde!!:'(

Annonce