{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
989 visninger | Oprettet:

KLOGE citater om hestetræning & hest {{forumTopicSubject}}

De her citater er fra bogen "træning af hesten- på hestens primisser" af Andrew MckLean.
Den er rigtig go. Den er spingfuldt med en masse god stof og den er `svær` at komme igennem da det kan være svært at forstår og en hel videnskab, men den er go! Og masser af gode råd og tips, om hestens adfærd og træning af den, og hvad de forskellige reaktioner betyder fra hesten. Og når vi beder hesten om noget, hvad fortæller vi den så?! Der er så meget i den
Og nu tænker i sikkert at jeg nørder men læs lige disse citater fra bogen! Jeg har fået den og fået anbefalet den af min mor veninde, som arbjede for ´Heste internatet 1999`

Det er faktaviden om hestens adfærd, signaler og lidt filosoferende tekster, som virkelig siger noget! Læs dem og tænk over dem, nogle citater bliver fanget hurtigere end andre smiley ::::: Synes de er fantastisk spændende at læse::::: >>>>>>>>>>>>>


Hestetræning er ikke en magisk process. Den er en systamatisk videnskab"

"al vores viden udspringer fra, hvad vi føler"

"Evolutionen er ikke et væddeløb efter at udvikle de største, stærkeste og klogeste; det er en proces, der tilpasser arten bedst muligt til dens miljø"

"Det siges ofte at læring er en kunst, men vi har et stigende håb om, at det en skønne dag bliver en videnskab"

"Den rigtige brug af negativ forstærkning bevirker, at det oprindelige kraftigere tryk skrumper ind til et meget let tryk"

"En af de vigtigste regler ved træning er, at de adfærdsreaktioner, der belønnes, vil blive gentaget"

"Med hvor lidt kraft kan jeg kontrolere min hest?"

"de primære signaler må ikke bruges til andre formål såsom at straffe hesten"

"Dem, der kritisere brugen af pisken, gør det, fordi de har misforstået den korrkete måde at bruge den på"

"For at være fuldstændig effektive er det vigtigt, at reaktionerne er ensartede"

"Ved gradvist at tackle hestens varierende manøvrer, gør du den lettere at kontrollere"

"Hesten forbinder en høj hovedholdning med flugt og overreaktion"

"Hesten begynder at lære, at et let tryk går forud for et kraftigere tryk, og dens reaktion bliver hurtigere"

"Hvordan kan det være at vi ´fanger´ heste, men træner hunde til at komme på kommando?"

"Husk altid princippet ved forsøg-fejl læring: Den adfærd der går forud for ophøret af tryk, er den adfærd der forstærkes"

"at forcere tingene vil medfører belastning af nervebaner og føre til konflikt"

"Nogle gange kan den roligste hest bukke voldsomt, mens andre heste, som du forventer vil bukke, forblive rolige"

"Korrekt timing bevirker, at hestens reaktioner bliver ´skarpe´, og medfører lethed i dens bevægelser. Dårlig timing gør hesten sløv."

"Når hestens krop er fuldstændig afslappet og ensartet lydhør over signalerne, reagerer hesten med kraft og styrke på signalernes mindste tryk"

"Når hesten styrter mod forhindringerne, siges det ofte at den ´elsker at springe´, eller at den er en ´ivrig springhest´, når den i virkeligheden udviser flugtadværd i forbindelse med springeningen"

"Undvigeadfærden læres enromt hurtigt, hvis det lykkes hesten at flygte helt. Forstærkningen af adfærden øges på grund af rytterens gradvist faldende kontrol over hesten"

"jeg kan ikke lære dig- jeg kan kun hjælpe dig til at lære"



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  KLOGE citater om hestetræning & hest
Kommentér på:
KLOGE citater om hestetræning & hest

Annonce