{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.051 visninger | Oprettet:

Hjælp til DRÆBER-katte-lopper... {{forumTopicSubject}}

Hjææælp..
Min kat har fået lopper...
Og det er ikke fordi vi ikke har gjort noget for at komme dem til livs.. nej nej... han har fået 3 gange front line spray, overdoseret og rigtig godt nusset ind i pelsen som det skal..
Oven i det, har vi forsøgt med en pipette med loppemiddel der skal dryppes i nakken på katten og skulle modvirke lopper i op til 3 mdr. OG det er fra dyrlægen...
Vi er lige flyttet, så man kan kun sige vi har "fået renset alt" og vi har sørget for at genbehandle den som man skal..
MEN DYRET HAR STADIG LOPPER... og de bider også mig!! det er så ulækkert, kan slet ikke have det..
Men nogen der ved hvad jeg mere kan gøre for at få bugt med dræber-lopperne fra helved?!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til DRÆBER-katte-lopper...
  • #2   7. feb 2009 du kan vaske den i loppeshampoo. Hus at spray hele hjemmet med loppespray, de kan være i tæpper og dyner og andre steder hvor katten ligger. Hvis du har andre dyr indedøre, så give dem en omgang osse.

  • #3   7. feb 2009 Det kan godt være at de bider dig nu, fordi de ikke vil være på katten pga at den er behandlet. De kan ikke leve af menneskeblod, så det er bare et spørgsmål om tid smiley

    Det kan godt tage lang tid, da de er det meste af tiden i kattens omgivelser og ikke på katten.

    Held og lykke med det smiley


  • #4   7. feb 2009 Du er nødt til at få behandlet i hele boligen...støvsuge godt og grundigt og ofte. Derefter kan du spørjte omgivelserne. Du kan prøve at spørge dyrlægen, hvad de anbefaler at bruge.
    Du skal give katten det der hedder Frontline Combo - det dræber lopper og ødelægger æggenes cyklus, så de ikke kan udvikle sig til lopper. Det er ikke alle loppemidler der er lige gode, men denne er rigtig god.
    Af naturmidler kan nævnes, at hvis du smører dine ben med Teetree olie, så hopper lopperne af igen - de kan ikke lide lugten. Du kan lægge lavendel hvor kattene er - det skulle de heller ikke kunne lide. Du kan sætte en dyb tallerken med vand og tændte fyrfadslys i et rum, hvor der ikke er nogen om natten, og hvor katten ikke kan komme om natten, hvis det er muligt.

    Held og lykke med at få udryddet dem.


  • #5   7. feb 2009 Tusind tak alle sammen.. Nogle af tingene er selvfølgelig ikke så relevante.. men vil da se på nogle af metoderne..
    Fatter bare ikke lortet ikke dør.. specielt nu hvor vi lige er flyttet´...
    Men kan nemlig finde lopperne på katten også, og de er bare sådan nogle kæmpekrabatter...

    Jette: Hvad er det for noget med lys og vand?.. Er det lavendel-lys, eller er det bare helt normale lys de bliver tiltrukket af?..


  • #6   7. feb 2009 Jeg vil ikke anbefale at tænde sterinlys om natten. For det første tror jeg ikke på metoden. For det andet kan sterinlys sende stikflamer op i lufter, især fyrfadslys er farlige.
    Prøv at google det.


  • #7   7. feb 2009 Advantage vet har vi til vores katte, det virker, vi har før haft noget andet, men der går RIGTIG lang tid før lopperne er helt væk.

  • #8   7. feb 2009 Suk... havde bare håbet på en mirakel-kur så de bare vil forsvinde med det samme.. Vi har behandlet den i ca 3 uger.. 2 uger inden flytning og så en gang efterfølgende.. den klør sig en smule mindre, men de lopper jeg finder på den er bare XXL...
    Men det der advantage vet skulle jeg måske prøve når i er flere der siger det virker.. Kan det købes på apoteket, eller skal man have fat i dyrlægen for at få det?..


  • #10   7. feb 2009 @ Kæphesten @
    Du må gerne lade være med at tro på metoden - men det tager altså nogen.
    Jeg har prøvet den utallige gange i alle de år jeg har haft katte, og det tager nogen hver gang. Man skal naturligvis bare stille tallerknen et sted, hvor der ikke er noget lige oppe over den...den skal stå frit på gulvet. Jeg skal selv have sat en op i nat i vores bryggers - skal nok skrive i morgen, om huset er brændt ned.

    Jeg tager en dyb tallerken - hælder vand i og en lille dråbe sulfo (det tager dem på stedet, når de hopper op i vandet). Så sætter jeg 1 eller 2 fyrfadslys til at flyde på vandet. Lopperne tiltrækkes af lyset og varmen - og så hopper de op i tallerknen.


  • #11   7. feb 2009 Er nok også lidt bekymret for det der med ilden, men hvis det står i vand.. bom bom...
    Men må sige på den anden side er jeg bare ved at være godt og grundigt desperat! Heh


  • #12   7. feb 2009 Min hund har også fået llopper smiley Men jeg casker hende på i ''LOP A'' shampoo fra SPAR smiley Det virker fint! smiley Men kan også få det til katte så jeg.

  • #13   7. feb 2009 Du kan roligt prøve det med lysene...så længe der ikke hænger noget lige oppe over det, sker der ikke noget...det er jo ikke en flammekaster ;o)

    Og når det står i vand, sker der ikke noget. Men hvis du er urolig for at have det om natten, så prøv i dagtimerne...der skal bare være mørkt i rummet, så lopperne tiltrækkes af lyset i tallerknen. Og en lukket dør, så ikke katten basker til det :o)

    Og den med teetree olie på benene - eller noget ander, der har en stækrk lugt, virker også - du vil se lopperne springe på...og af igen!. Det kan afhjælpe den største irritation over at bliver bidt. Jeg har prøvet alt det jeg har skrevet til dig her :o)


  • #14   8. feb 2009 Jeg købte en gang en lille pose med pulver hos min dyrlæge. Det skulle blandes i 1 liter vand, og så kunne man sprøjte over det hele - det var ikke giftigt, som det andet, og det var bare effektivt. Desværre havde jeg inden jeg hørte om det brugt for over 500 kr sprøjtemidler af forskellige slags, hvor ingen hjalp.
    Prøv at hør din dyrlæge om der findes noget....


  • #16   8. feb 2009 Der er forskellige udgaver af både Frontline og Advantage - har I prøvet den der hedder Frontline Combo ? Den virker på mine endnu. Lige efter de har fået den, finder vi døde loppper på dem....

Kommentér på:
Hjælp til DRÆBER-katte-lopper...

Annonce