{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
415 visninger | Oprettet:

Sige farvel til hesten? {{forumTopicSubject}}

Wakira skal opereres for anden gang i dag eller i morgen. men da det er anden gang er chancerne mindre for at hun bliver "Rigtig" hest igen mindre. så vi har sagt til dyrlægerne at hvis de nu finder ud af at der er noget helt galt med hende som hun ikke kan komme sig over uden mindre omkostninger skal hun aflives når hun alligevel er bedøvet.
Men jeg har det sådan at jeg VIL sige farvel til hende hvis det går den vej. at hun bliver syg igen efter operationen eller der sker noget helt uventet.

Men ville i også tage op og sige farvel til hende når i ved den ligger og er lige blevet opereret og er fuld af blod og alt sådan noget?

Jeg har ikke selv noget mod blod. men det er jo min hest og tror helt klart det er noget andet. Dyrlægerne ringer med det samme de har noget nyt, at hun har fået de t bedre eller dårliger og hvis de begynder at operer.

Så hvad ville i gøre? og hvordan ville i sige farvel til jeres bedsteven?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sige farvel til hesten?
  • #1   11. mar 2009 Jeg ville tage derop.. Jeg er også ligeglad med blod.. og du ved jo at grunden til blodet er der, er fordi du har prøvet at hjælpe hende..

  • #2   11. mar 2009 altså jeg ville sige farvel inden, den skulle køres der op, så har man sagt farvel lige meget hvordan det ender smiley

  • #3   11. mar 2009 for så ser du den mens den har det godt smiley

  • #4   11. mar 2009 Line R

    Hun har stået deroppe siden sidste Mandag med forstoppelse i tarmen og sidst hun blev opereret var Onsdag, dvs det er kun en uge siden. hun blev syg mandag igen og skal nu opereres for anden og sidste gang


  • #5   11. mar 2009 Jeg ville helt klart sige farvel . Det betyder meget !

    God bedring med hende !


  • #6   11. mar 2009 Jeg ville tage derop..
    Ellers ville jeg bare have evig dårlig samvitighed hvis hun døde, uden at have set mig..


  • #7   11. mar 2009 Jeg har været oppe ved hende to gange i dag. og jeg kan jo alligevel ikke gøre nuoget. hun stor bare og stejler i tvangs boksen og for drop.
    Dyrlægerne ringer jo med det samme der sker noget


  • #8   11. mar 2009 Lyder jo til du har sagt forvel.
    Der intet andet du kan gøre end krydse fingre.
    Jeg tror gerne jeg ville stå og se operationen hvis man ellers må derinde.
    Men ellers ja det jo helt op til dig.
    Men lyder til du snart har sagt farvel mange gange og ikke helt har lyst til at skulle se hende ligge der.
    Du har gjordt hvad du kan. Klarer hun den ikke, ja er det jo desærre slut.
    Men den vej skal vi jo alle. Vigtigste er du prøvede og har gjordt hvad du kunne. Har du ikke lyst så nej bliv hjemme.
    Min mening.


  • #9   11. mar 2009 Var det mig, ville jeg gøre som jeg gjorde med Ness.

    Jeg vidste efterhånden at chancen for ''overlevelse'' var meget lille og at afskede hende var det eneste rigtige at gøre. Som du selv beskriver, stejler Wakira i tvangsboksen, og et eller andet sted er det vel allerede nok at hun er kommet i tvangsboksen for at få lagt drop? At stejle og være umulig er vel andet skridt? Det er i vært fald forfærdeligt at opleve sin egen hest, sit drømmebarn i sådanne pinsler.

    Jeg lod dog ikke Ness' mærke hvor ked af det jeg var over situationen, jeg nussede, krammede, kyssede og snakkede med hende som jeg normalt ville gøre, godt nok faldt tårene, men det var vel det. Derefter ''tog jeg derfra'' og kiggede tilbage.

    Tænk på alt det positive ved at hun måske ikke overlever? Hendes smerter og pinsler stopper, du skal ikke længere bekymre dig, være bange og nervøs for et for tidligt farvel.

    Men for din egen skyld, (og min, for ikke mere end 3 uger siden), skal du ikke tænke så meget på et farvel, være bevidst om at det kan ske. Men accepter det, da det måske inderst inde er det bedste.


Kommentér på:
Sige farvel til hesten?

Annonce