{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
699 visninger | Oprettet:

Snydt så vandet det driver....... {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået købt mig en dejlig pony til min datter, men sidder nu óg er godt gal i skalden.

Sælger har løjet så meget for mig at det er utroligt at hun ikke har en dårlig smag i munden.

Fik INTET afvide om at hun har været forfangen MANGE gange før, hun fortalte mig at forrige ejer havde vacc hende men havde ingen vacc.bog. Det passer så heller ikke.
Hun fortæller mig at hoppen skal sælges fordi hun ikke har råd til 2 heste, men men nu har hun åbentbart råd til det. Ikke engang en mdr efter salg af hende her.

Jeg tog kontakt til hende via sms for at fortælle hende at jeg syntes ikke det er pænt gjort at være så uærlig og mente at jeg burde får lidt nedslag i prisen. Her fik jeg afvide at jeg bare kunne levere hende tilbage og få mine penge retur. Jeg vil ikke aflevere hende tilbage for så sælger hun bare hende engang til på de samme løgne.

Jeg fandt kun ud af disse ting ved at tage kontakt til forrige ejer som kunne oplyse mig en masse om ponyen.

TÆNK OM JEG BARE HAVDE LUKKET HENDE PÅ GRÆS TIL SOMMER, SÅ KUNNE JEG LIGE SÅ GODT HAVE GIVET HENDE SPRØJTEN. Det sýntes jeg er dybt uforsvarligt når det er et dyr vi snakker om som ikke kan svare for sig.

Nu venter jeg på og hører hvad min smed og dyrlæge siger om hende og er det helt skidt må jeg tage stilling til om hun skal retur eller aflives.

Hvad ville I gøre i min situation??

Skal siges at min datter allerede er super glad for hende og de klinger bare så godt sammen. Vi har været ude og kører en kort tur med hende foran vogn og det var super godt. Hun er lige den pony vi har ledt efter og er lidt i vildrede. Der vil blive taget alle forbehold til sommer for at undgå hun bliver forfangen igen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Snydt så vandet det driver.......
  • #1   17. mar 2009 Hvorfor skal hun aflives pga af det?
    Skal bare lige have det på plads smiley


  • #2   17. mar 2009 hmm puha, det er godt nok svært.
    Har i ikke skrevet noget kontrakt af en eller anden art ? . ..

    men, hvis hesten lider, skal den selvfølgelig aflives..
    Men fatter heller ikke folk der bare står og lyver så meget?!


  • #3   17. mar 2009 Hvis hun har smerter skal hun ikke være her mere. Spørgmålet er så bare om hun skal retur eller om jeg hellere vil sáflive hende så sælger ikke bare sælger hende videre på endnu en løgn.

    Der er ingen kontrakt skrevet men den hændre vel ikke at jeg kan levere hende tilbage i henhold til købeloven??


  • #4   17. mar 2009 Vi har en pony på 29 som har gået næsten 4 år og været ubehandlet forfangen.. I dag 4 år efter behandlingen er afsluttet fungere hun både som trickpony, ridepony og kørepony.. Vores lider absolut ikke under det, og eneste forbehold vi tager er et kosttilskud. Dog kræver hun smed lidt oftere end en "alm" pony.. Så jeg synes i skal give ponyen en chance.. Evt. stadig holde fast i et afslag i pris, eller snak med en advokat om hvad i kan tillade jer at forlange.. Er der lavet kontrakt på hesten?

  • #5   17. mar 2009 Kan ikke se hvorfor den ikke skulle kunne fungere fuldt ud selv om den har været forfangen? Kender mange heste og ponyer der har været forfangen og fungere 100% nu.

    Rigtig øv at sælger har løjet, men ville ikke se så sort på det endnu. Hvis din datter er glad for den og den ikke har nogen mén er det jo perfekt.


  • #6   17. mar 2009 okay, det med købelov, ved jeg ikke lige smiley .
    Men jeg synes helt klart, at hvis den bliver syg igen, så skal du aflive den, sikre at den kommer et bedre sted hen end her .. og ikke tilbage til hende der sælgeren smiley


  • #7   17. mar 2009 I henold til købeloven kan du indenfor 2 år efter afsluttet handel levere varen tilbage såfrem der viser sig fejl eller mangler som er opstået før købstidspunktet og som ikke er oplyst da handlen blev gennemført..

  • #8   17. mar 2009 Hvis det konstateres af dyrlæge og smed at hun sagtens kan leve mange år frem bliver hun her på gården.

    Jeg afliver hende ikke bare fordi hun HAR været forfangen, men hvis hun har smerter.


  • #9   17. mar 2009 Bonnie & Timon - sadel tilsalg! .: Det komme nu an på hvor slemt det er smiley
    Min blev forfanget sidste år, dog ikke ret slemt. Hun har det helt fint (:
    Hvis ponyen ikke har smerter, og din datter er glad, så skal i da beholde den (:
    Men kan godt se og forstå dit dilemma.


  • #10   17. mar 2009 Cawani : Også selvom der ingen kontrakt er lavet??

    Mange har været med i denne handel ( øjenvidner, der har hørt hvad hun har fortalt ).


  • #11   17. mar 2009 Ja, hvis du kan dokumentere eller hun også siger at hun ikke har oplyst om det.. Min far plejer at ringe op og optage samtalen (langt de fleste mobiltlefoner kan optage en times samtale) og så få dem til at indrømme at de ikke har sagt noget om forfangenheden da handelen blev aftalt og så kan hun ikke løbe fra det idet du har hende på bånd..

  • #12   17. mar 2009 Forstår ikke du er så sur?
    Du har jo fået af vide, at du kan returnere ponyen og få pengene tilbage.

    Det er jo også dit eget ansvar at få undersøgt ponyen ved handel, hvis du vil være sikker på at den ingen dårligdomme har.
    Tro kun på sælgers ord, hvis der er "papir" på det.

    Jeg undrer mig dog lidt over, at du ikke selv har efterset ponyen, for normalt vil man tydeligt kunne se på ponyens hove, hvis den har været forfangen mange gange...

    Hvis jeg var i din situation, så ville jeg returnere ponyen og finde en anden sød pony til min datter, som jeg desuden ville få dyrlægetjekket inden handel smiley


  • #13   17. mar 2009 nååååååååååår, jeg forstod det sådan at hesten engang havde været forfangen, men ikke at den var det nu smiley

  • #14   17. mar 2009 Hesten har også været forfangen.

    Jeg vil indrømme jeg godt kunne se forandring på hovene, men regnede med at det var pga foderskift. Hun går med sko så jeg kunne ikke se den hvide stråle hvor bred den er.

    Har nok brugt et forkert ordvalg, jeg er skuffet og ked af det på vores vegne men også hestens.


  • #15   17. mar 2009 Uha føler med dig og har selv lige som dig været ude for nogle svindlere.

    Vi købte to shetlændere af en tilsyneladende sød familie. Den ene hingst og den anden en sød hoppe. De skulle være ridevante, hvilket hoppen også var. Og kørevante hvilket ingen af dem var.

    Hoppen skulle så være i fol med den lille hingst som var mindre end hoppen. Vi glædede os selvfølgelig til et lille føl ( hun lignede dog en der skulle have tvillinger). Men ligepludselig blev hoppen syg og vi tilkaldte hurtigt dyrlægen som gjorde alt hvad han kunne og det så ud til at hjælpe. Men 2 dage efter gik hun i fødsel, min kæreste var der, da hovedet kom ud kunne han se der var noget helt galt og føllet vendte den forkerte vej og blev hurtigt kvalt (dette kan ske for "alle") Dyrlægen kom og hjalp hoppen med at få føllet ud. Føllet var nærmest større end moren (så det var bestemt ikke den lille hingst der var faren). Hoppen blev hurtigt dårlig og måtte aflives 2 timer efter.

    Hvis nu bare de gamle ejere havde været ærlig og fortalt det nok var en større hingst der var på, så havde vi bare fået sprøjtet det af. Det er skrækkeligt at folk ikke er ærlige, det kan jo få fatale konsekvenser for dyrene. For ikke at snakke om økonomiske og følelses mæssige tab for ny ejer.

    Undskyld det lange indlæg. Håber du finder ud af noget med din pony. Vil sige ligesom de andre at man godt kan have gode erfaringer med tidligere forfangne heste. Man skal bare tage en del forholdsregler for det ikke sker igen.


  • #16   17. mar 2009 Planen er så mænd også at hvis smeden og dyrlægen siger god for hende beholder vi hende og så tager de forholdsregler det kræver at have en tidligere forfangen hest.

    Jeg skal bare lige finde noget matriale om forfangene heste.

    Er der nogen som kender noget som jeg kan bruge??


  • #17   17. mar 2009 Anita L : Ja det er det rareste hvis sælger bare ligger kortene på bordet.

    Ked af at hører din historie.


  • #18   17. mar 2009 Ikke andet end personlige erfaringer og vores dyrlæge samt smeds ord.. Men søg på netdyredokter evt.

  • #20   17. mar 2009 Annemarie : tak for link

  • #21   17. mar 2009 Så lidt smiley

  • #22   19. mar 2009 Mandag kommer dyrlægen så vi skal have pillet hendes forsko af her i weekenden så han kan se ordentligt på hende.

    I løbet af ugen kommer smeden så.

    Så har jeg begges vurdering af ponyen og kan tage stilling til hvad der så skal ske.



Kommentér på:
Snydt så vandet det driver.......

Annonce