{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
456 visninger | Oprettet:

slangeredning... damhh jeg ryster {{forumTopicSubject}}






ja sider her og kan slet ikke flade til ro igen...
jeg har mange slanger, især snoge arter.. nå men det der skete er at jeg har et tarrie som har et hårdt metald net i toppen, kun ca 5 cm bredt, resten er af glas.. der gik 4 små snoge der i, tre korn snoge og en leopard rotte snog..

den det drejer sig om rotte songen, kalder ham bare leo, nå men i det her gitter var der et huld til en ledning, vi troed virkelig ikke på at nogen af dem kunne få hovedet igennem, men men jeg blev klogere, jeg kom i på værelset og ser leo på vej ud gennem hullet, så jeg får smidt hundene ud, og går langsomt der hen (leo er ikke mere end 3 måneder, så han er meget hidsig, ikke håndtam endnu) jeg prøver at få ham, men opdager til min skræk at han sider fast.. går fuldstændig i panik og ringer til min kæreste, som prøver at berolige mig og fortælle hvad jeg skal gøre...

jeg får hentet noget opvaske middel og en sok så jeg kan holde om leo uden at han bare glider gennem mine fingere.. men der er bare ikke noget at gøre, leo fik noget at spise for to dage siden, og det ligger i han fordøjelse kanal, plus han er lidt hævet af at side fast.. jeg græd og var bare så bange, overvejde seriøst at aflive ham på stedet bare for at han skulle lide, for set så virkelig ikke godt ud, jeg forsøgte at rykke gitteret op, men i første forsøg gik det ikke, og ku jo ikke smadre glasset, da det ville give problemer for os begge.. nøjj jeg vrælede, gav det et sidste forsøg og fik endelig vredet det op ude i kanten, nå men derstod jeg bevæbnet med en ganske alm børnehave saks, dælme om den ikke ku klippe i det, fik klippet nogle stykker af, og til sidst kunne jeg bukke et lille stykke som så gav efter, og slangen var fri.. damhh skreg bare ud i det blå HAN ER FRI.. HAN ER FRI.. var så lykkelig at tårene igen bare løb ned..

nå men slangen har det fint nu, han er meget træt, men ingen alvorlige sår, kun lidt hudafskrebning.. men det betyder ingenting.. nu har jeg puttet ham i en kasse så kan ku få godt med varme, og der kan han bestemt ikke lave ulykker...

men puhaa selv om det er over en time siden ryster jeg stadig.. de tre andre er selvf også kommet over i en anden kasse (plastikkasser så folk ikke er tvivl) og tarriet er lige til at smide ud... men hva betyder ingen ting....

men for dælen, det hele forgik i bedste animal planet stil... så tusind tak til animal planet, uden jeres mange timers underholdning havde jeg ikke vidst hvad jeg skulle gøre..
Og til sidst vil jeg lige nævne at leo skam sagde pænt tak, han bed mig 8 gange undervejs hehe det bette pjok...

men det skal lige siges at de har gået i det tarrie i en måned, så det kommer godt nok bag på mig at han ikke har gjordt det noget før..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  slangeredning... damhh jeg ryster
  • #1   27. mar 2009 puha, det lyder som noget af en omgang !! Godt du fik ham fri og han ikke fejler noget ! smiley Slanger er så nice ,vil også meget gerne selv have en, men må ikke for de gamle ;(

  • #4   27. mar 2009 Miss perfect 2... hehe og så en boa, hvad havde den forventet.. hihi ikke just den mest slanke art der findes hihi.. men godt den også slap med livet i behold...

    til i andre.. ja det var dælme heldigt, havde jo faktisk opgivet og var ved at samle mod til at aflive ham, puhaa det er godt nok noget af det grimmeste jeg har oplevet... alt hvad de snoge kommer i nærhedden af nu, bliver sikret max.. puhaa


  • #5   27. mar 2009 ja det er virkelig utroligt hvad de kan med det hoved.. de kan virkelig se underlige ud, men heldigt at de kan det, tror det reder mange slanger i det fri...

Kommentér på:
slangeredning... damhh jeg ryster

Annonce