{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
472 visninger | Oprettet:

Må han godt det? {{forumTopicSubject}}

Jeg er meget i tvivl om hvordan jeg reager på det min lære gjorde i går. Men ligene er jeg lidt bange for ham. Også derfor jeg ikke er i skole i dag. Så jeg starter lige fra begyndelsen.

Jeg har fra flere af de gamle elever som har haft ham fået af vide han har slået nogle elever og råbt en helt masse til dem og hans søn har sagt han ryger hash og sådan nogle ting. han ligner også en der ryger meget hash og det samme gør hans kone. Selv min mor og mange andre af forældrene i vores klasse har samme holdning om ham og meget obs. på ham..

Når men jeg har aldrig kunne lide ham. men alligevel har jeg ingen respekt for ham så jeg laver næsten aldrig mine lektier og har snydt til en prøve EN gang sammen med min veninde.. min veninde og jeg har så den holdning at når klokken ringer til frikvarter eller fri så har vi altså frikvarter eller fri. så kan lærerne ikke holde på hele klassen, hverken 2 minutter eller 10 minutter..

så det hele startede noget en fysik time hvor min veninde og jeg havde lavet det vi skulle lave og pakket det hele sammen så ringede klokken og vi gik. vores lære flippede så fuldstændig ud på os og skulle lige til at slå min veninde. man kunne virkelig se hvordan hånden kom men kraft men han nåede at stoppe den og gav hende bare et lille dask på ryggen. det blev jeg pænt chokeret over.. så jeg satte min ind i klassen igen og sad der til de andre også være færdige.

så var der den gang min veninde og jeg snyd til prøve. vi sad til en matematik prøve og først spørger min veninde om svaret til en af opgaverne den giver jeg hende så. og da min veninde er færdig vender hun papiret om så jeg kunne få de sidste svar af hende.. Men da jeg var færdig med at se svarene var læren kommet op til bordet lige bag os. Men han stod med ryggen til så jeg gav papiret til hende men han hørte det åbenbaret så han tog vores papir og rev det over og flippede fuldstændig ud på os.. Min veninde og jeg syntes jo han er mega latterlig at høre på så vi sad faktisk bare og grinede af ham. Da vi havde fri kom en af de “Seje” drenge hen til mig og begyndte med at sige at jeg bare var en dum so over for min veninde fordi jeg tog hendes papir. Sagde så ikke noget men gik bare. Sådan gik de og hakkede ned på mig i en hel uge hvor de ikke sagde noget til min veninde fordi hun var jo så sød og artig. De kastede også bøger og andre ting i hovedet på mig når vi havde matematik. Men vores lære var fuldstændig lige glad og gik bare vider også selv om han så det. Det endte så med jeg blev hjemme fra skole de sidste to dage op til ferien. Hvor min mor så skulle snakke med min dansk lære om det. Og en masse andet.

Når men så her i går skulle vi have prøve igen. Læren kommer ind og vi sidder faktisk alle på vores pladser men vi snakker. Da han sætter sig ned bliver der stille bortset fra ham den “seje” dreng fra før som sad med et eller andet pive dyr og trykkede på den så det kunne høres ud over hele klassen.. Det lød som om der var fugle inde i klassen. Vores lære kikkede rundt og så kikkede han bare ned på ham og rejste sig op og råbte “ SÅ HOLD DA OP IDIOT” vi kikkede alle bare rundt og vidste ikke hvad vi skulle gøre. Det endte med vi var nogle der begyndte at grine helt vildt og andre sad bare og anede ikke hvor de skulle kikke hen.

Under prøven ligger jeg hurtigt mærke til at ham den “seje” dreng sidder med lomme regner og bytter papir med en af hans venner. Jeg siger så ikke noget under prøven. Men da vi er færdige siger jeg det til lærerne han siger bare “NÅ Så det gjorde han” og så sagde han ikke mere.

Men her er mine spørgsmål

Må han gerne kalde en elev idiot?
Må han gerne ryge hash når han er lære på en skole?
Ville i betegne det som slå det han gjorde ved min veninde?
Kan han godt bare gå når han ser en elev kaste bøger i hovedet på en anden elev?


Undskyld det blev lidt langt. Håber i gider læse det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Må han godt det?
  • #1   17. apr 2009 Der er vel intet bevis på at han ryger hash udover det i har fået fortalt. Sys nu ikk man skal sige sådan noget, når man ikk engang ved det.

    Men sys helt klart med det andet at han burde finde et andet arbejde, det lyder slet ikk som om han skal arbejde med børn


  • #2   17. apr 2009 LORTE LÆRE

  • #3   17. apr 2009 snak med skoleinspektøren (:

  • #4   17. apr 2009 Neferitte
    Har jeg også overvejet. men hun hader seriøst vores klasse fordi der bare altid er problemer med den.. så ved ikke hvor meget hun vil gøre ved det.


  • #5   17. apr 2009 Hmmm. Der er jo altid 2 sider af én sag. Nu forholder jeg mig til din.

    Svar på spørgsmål:
    Læren skal være neutral - må derfor ikke kalde elever diverse skældsord. MEN. Det sker. Elever har ofte utrolig lidt respekt for læren, hvilket der i sidste ende kan blive svært for læren.

    Selvfølgelig må han ryge hash og hvad han ellers vil, så længe det ikke foregår i skolen og påvirker hans timer... han har, som jer elever, også et privatliv.

    Nu så jeg ikke det med veninden. Men som du skriver det, vil jeg sige nej. Du ville ikke være i tvivl, hvis han slog hende.

    Det med hans "kolde side" kan man jo godt forstå. Hvorfor skulle han rende rundt og hjælpe folk, som ikke "hjælper" ham. (Set fra hans synsvinkel). Men nej, han skulle gå i grund og bund hjælpe...

    Det er som sagt svært at svare på disse ting, når man ikke ved den "rigtige" historie, fra begge sider...

    Havde selv en lærer der opførte sig lign. din lærer, hun blev mobbet ud - det var 9. klasse. Det var frygteligt at følge hendes tur ud.


  • #6   17. apr 2009 tag det op på elevråsmøde, hvis i har et sådan.
    og snak med jeres forældre, så de ved hvad der foregår og forlang et møde med elever fra klassen og forældre, så der er nogle der bakker jer op .

    Tror bestemt han har det forkerte job og lyder meget til han er stresset.
    Men nej han skal bestemt ikke reagere sådan og slå er et stort NEJ.


  • #7   17. apr 2009 Jeg vil sige at jeg syntes du burde tage en snak med inspektøren som en anden siger. Den form for undervisning og håndtering af eleverne burde han ikke slippe godt fra.

    Syntes dog heller ikke din opførsel er særlig god. Den opfordre ikke folk til noget godt. Men det er ingen undskyldning for den måde han behandler eleverne.


  • #9   17. apr 2009 puhhaa.. Jamen dog, har selv været sådan & tro mig du for ikke noget godt ud af det ;/ syntes at du FØRST skl snakke med dine FORÆLDRE og høre dem ad hvad de siger/syntes.
    for det ANDET så skal du snakke med din SKOLEINSPEKTØR, min han har også kaldt vores klasse for den værste klasse på et tidspunkt, men what ever , de skal snakke med ham/hende om det...


Kommentér på:
Må han godt det?

Annonce