{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
599 visninger | Oprettet:

tyyysk, er du god ? {{forumTopicSubject}}

jeg sidder her og skal oversætte dette;

I December sidste år tog jeg med min klasse til lubeck.
Vi kørte i bus derned og tog færgen til tyskland, turen tog ca. 3 timer.
Vi ankom til lubeck om formiddagen og delte os op i grupper som vi skulle være sammen med resten af dagen.

Lubeck er en meget gammel by med mange seværdigheder og tradtioner,
Lubeck blev officielt grundlagt i 1143 og hed dengang Liubice som betyder den elskelige
(die liebliche).

I 1201 blev lubeck dansk men vi tabte byen og resten af slesvig holsten til tyskland.

Lübeck har været en handelsby i 12-1300 tallet og er en meget gammel by, desuden er der over 1000 fredede bygninger i lubeck.

Byen har mange seværdigheder så som domkirken marienkirche, kirken blev bygget i 1200tallet og ligger på det højeste punkt på den bakke byen ligger på.

Lubeck har fire byporte. Den ene kaldes holstentor og er en meget gammel og berømt bygning.
I dag er der historisk museum inde i byporten og holstentor bliver tit brugt som varemærke på fx den kende lubeck mercipan.

Lubeck er kendt for sin mercipan over hele verden.

Lubeck er også en meget traditionsrig by. Hver december holder hele byen julemarked, det største julemarked i europa hvor man kan købe alt, lige fra honnigjulehjerter, mercipan og byen dufter af brændte mandler.

Jeg synes lubeck er en rigtig hyggelig og smuk by med alle de gamle bygninger og små gader, men det var ikke en by jeg ville bo i da den simpelthen ville være for lille.


nu har jeg prøvet;;


Im Dezember letzten Jahres zug ich mit meiner Klasse nacht Lübeck.
Wir reisten mit dem Bus und nahm dort die Fähre nach Deutschland, die Fahrt dauerte ca 3 Stunde.
Wir kommt in Lübeck in den Morgen-und Split uns in Gruppen, die würden wir uns mit dem Rest des Tages.

Lübeck ist eine sehr alte Stadt mit vielen Attraktionen und tradtioner, Lübeck wurde 1143 gegründet und war dann Liubice Sinne der liebenswerten
(die lieblich).

Lübeck wurds im 1201 Dänisch, aber wir verloren die Stadt und den Rest von Schleswig-Holstein zu Deutschland.

Lübeck wurde der Handel mit einer Reihe 12-1300 und ist eine sehr alte Stadt, auch gibt es über 1.000 Gebäude in Lübeck.

Die Stadt hat viele Sehenswürdigkeiten wie der Kathedrale Marienkirche, die Kirche wurde in 1200tallet und ist der höchste Punkt auf dem Hügel über der Stadt ist.

Lübeck haben vier byporte. Der bekannteste Heißt Holstentor und ist eine sehr alte und berühmte Gebäude.
Heute gibt es historische Museum Holstentor innerhalb byporten und werden häufig als eine Marke von, sagen wir, die bekannte Lubeck mercipan.

Lübeck ist bekannt für seine mercipan weltweit.

Lübeck ist auch eine sehr Traditionen der Stadt. Jeder Dezember mit der Stadt Weihnachtsmarkt, der größte Weihnachtsmarkt in Europa, wo man alles kaufen kann von honnigjulehjerter, mercipan und die Stadt riecht nach gerösteten Mandeln.

Ich denke, Lübeck ist eine wirklich nette und schöne Stadt mit all den alten Gebäuden und kleinen Straßen, aber es war nicht eine Stadt, in der ich leben wollte, weil es einfach zu klein.


Men jeg synes ikke rigtigt det lyder og ser rigtigt ud smiley er viiiirkelig dårlig til tysk,,

nogle som kunne tænke sig at rette og hjælpe mig lidt med teksten smiley så er i bare for skønne

knusser


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tyyysk, er du god ?
Kommentér på:
tyyysk, er du god ?

Annonce