{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
839 visninger | Oprettet:

Vegetar debat med ven: {{forumTopicSubject}}

Haha xD Jeg har en virkelig lang diskussion med en af mine venner på Facebook lige nu:

Jeg havde en status der hed:
<b>så lige masse grise slagtning i tv-avisen og fik totalt kvalme .. Føj! -.-'</b>

HAN svarede:
Jeg synes, det værste er at se de forhold, nogle af dem lever under, før de bliver slagtet.

MIG:
Ja også det .. Men det var bare fordi de viste et indslag om de der folk hos Danish Crown, som jo var blevet fyret, og så viste de hvordan de sprættede den sidste gris op smiley

HAN:
Ja, okay, det er lidt klamt. Man kan jo så glæde sig over, det ikke var en Halal-slagtning. Så vidt jeg ved, er de endnu værre...

MIG:
Tjah ... Denne gris var så heldigvis død ..
Jeg mener bare slagtning generelt er forfærdeligt, egoistisk og uhumant ..

HAN:
Den har ikke ligget og lidt i fire timer ekstra - det er altid noget.
Det ved jeg godt. smiley Jeg synes bare, det er forsvarligt, hvis dyret har haft et godt liv. Derimod kan jeg slet ikke tage, hvis dyret har levet hele i sit liv i fangeskab og er blevet fyldt med kunstgødning (kraftfoder).
Desuden hedder det vistnok "inhumant"... ^^

MIG:
Ja. SKAL man absolut spise kød, bør man spise økologisk ..

HAN:
Det synes jeg bestemt også. Jeg synes så også, man bestemt skal spise kød. ^^

MIG:
Synes jeg så ikke xD smiley

HAN:
OMG, ikke? Ö xD
Jeg kan ikke lade være. Jeg er ikke så frygtelig meget til bønner og sådan noget, så spiser jeg ikke kød, får jeg ingen proteiner. smiley

MIG:
Tjah .. Jeg vil hellere spise alt sådan noget klamt stads, som kun jeg skal lide under, end lade uskyldige dyr lide fordi jeg vil have noget at æde ..

HAN:
Jeg går ud fra, det vel også er en måde at se på det på. smiley

MIG:
Præciiiist xD
Desuden syne sjeg slet ikke kød smager godt, når man tænker på hvad det egentlig er ..

HAN:
Hmm... Jeg er blevet vant til at stå med skidtet både råt og stegt, så det tænker jeg slet ikke over.
Men synes, det at være vegetar er fint. For mig skal der bare være en anden grund til det, end at det er synd for dyrene...

MIG:
Hmm ..
Jeg synes bare det er dumt at fortrænge det og sige til sig selv ubevidst "Jeg vil ikke tænke på det er en lille kalv, som indtil for kort tid siden løb og legede. Jeg er sulten, og jeg kan ikke leve uden kød" For jo! Det kan man sagtens! Og der er endda beviser for at folk der enten spiser meget lidt, eller slet ikke spiser bl.a. rødt kød, har mindre chance for at få blodprop i hjernen eller sådan noget ..

Hvad mener du med der skal være en anden grund=
En dybere forklaring?... Read More
For, jeg er vegetar netop af den grund. Jeg ønsker ikke at støtte det foretagende, som også medvirker til at mishandle nogen dyr.
Der er så utroligt mange dyr, der bliver behandlet virkelig inhumant (jeg mener altså det hedder uhumant ..) og det vil jeg slet ikke være med til at støtte. På samme måde, som at jeg ALDRIG køber tøj eller andet fra en butik, som sælger ægte pels.
Udover det får jeg en ulækker smag i munden når jeg spiser kød, for jeg forestiller mig det stakkels dyr, som har måttet lide blot for at jeg kan sidde og tygge i noget, som jeg egentlig ikke har brug for ..

HAN:
Jovist... Jeg m... Read Moreå bare indrømme, at har dyrene haft et godt liv, kan jeg godt spise kød.
Nej, det er også derfor jeg, i så bred udstrækning som muligt, kun spiser økologisk kød eller minimum fritgående. Ser man det i et større samfundsfagligt perspektiv, er det ikke ladsiggørligt at alle undgår kød. Desuden synes jeg, vi står med større problemer end dyrs rettigheder - jeg gør, hvad jeg kan inden for rimelighedens grænser for dem - men fattige folk i Asien og Afrika, der sulter, i de mængder vi ser i dag, er for mig at se langt mere forskruet. Et dyr behøver heller ikke have det menneskeligt (humant) - et dyr skal have det godt - bestemt, men det behøver ikke leve menneskeligt.
Jeg må nok se i ørene, at det er ikke på det punkt, jeg vil starte med at hjælpe verden - modsat dig. smiley
Desuden hedder det inhumant (har lige slået det op). Uhumant er ikke et dansk ord. ^^

MIG:
Havde skrevet vildt meget, men så slettede den det, så nu får du lige hele smørren igen, men i en kortere version for orker virkelig ikke at skrive det hele igen ..

Nå men!

Dyr eller mennesker, fortjener enhver skabning så ikke at dø på en naturlig måde?... Read More
Er det fair overfor dyr, at blot fordi mennesker vil have kød, skal det gå udover dyrene ved at de bliver slagtet i en for ung alder for så at blive spist?
Hvis mennesker så gerne vil have noget kød, kan de da spise hinanden istedet?
Hvorfor lade det gå udover dyr, som intet kan gøre?
En lille gris kan jo ikke give igen. Den kan intet gøre.
Soen bliver insemineret - unaturligt .
Den får en masse griseunger, som strakst bliver lagt under en fin lille lampe - Unaturligt.
Griseungerne bliver fedet rigtig meget op - Unaturligt.
Så bliver de spærret inde i et endnu mindre "bur", end det de har plejet at "bo" i - Unaturligt.
I dette nye "bur" bliver de så dræbt, for så at blive sendt til slagtning, hvor de får sprættet maverne op, og alt deres fedt og kød bliver skåret af sådan så folk selv kan vælge om de vil have "flæskesvær" eller "flæskestegs kødet". - Unaturligt.

Udover det har du ret i, at man selvfølgelig også skal gøre en indsats mod alle de andre verdensproblemer.
Men man må beslutte sig for hvad man vil bruge sine kræfter og ressourcer til, for man kan ikke redde hele verden på en gang.
... Read More
Men selvom jeg har valgt at fjerne kød fra min kost, betyder det jo ikke, at jeg ikke kan bruge mit sabbatår efter gymnasiet på at lave velgørenhedsarbejde i f.eks. afrika.
Du får det næsten til at lyde, som om jeg er en eller anden hellig skid, som bare vil redde hele verden. Det kunne være cool, men det kan og vil jeg ikke - Ganske enkelt for hårdt.
Derimod mener jeg at et enkelt menneske sagtens kan gøre en forskel.

Jeg har valgt at gøre det ved at være vegetar, men ofte er det bare små ting der skal til.
Det kan være at hjælpe en gammel dame over vejen, smile til en fremmed, hjælpe nogen med at bære poser i supermarkedet osv. osv.... Read More
Jeg har bare taget den beslutning, da jeg har den holdning, at jeg ikke ønsker at støtte den dyremishandling der foregår mange steder inden dyrene bliver slagtet.
Til gengæld har jeg nu 5 jobs, hvor ingen af de penge jeg vil tjene skal gå til noget, som helst velgørenhed.
De skal gå 100 % til mig, og den hest jeg ønsker at købe.
Det kan man kalde egoistisk, men tilgengæld gør jeg så meget andet smiley
P.S. Det var den korte version! smiley xD

HAN over chatteN:
Der er så meget, jeg dårligt gider læse det... -.-
Fuuuck, det der gider jeg ikke svare på...

MIG over chatten:
Hahaha .. Hvorfor ikke? smiley

HAN over chatten:
Fordi det vil også bliver kæmpelangt...
Og vi vil aldrig nogensinde nå til nogen form for enighed.
Jeg er btw. uenig i din måde at sætte kommaer på. xD



Jeg skrev hahah, og han skrev godnat og bla bla bla xD


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vegetar debat med ven:
  • #1   11. jun 2009 SÅ KAN MAN TALE OM IKKE AT HAVE NOGET LIV! xD
    Sidde og skrive sådan klokken 1 om aftenen/natten xD


  • #2   11. jun 2009 ÅH GUD. Det der er for meget.. ØH.. Tænkning på den her tid af døgnet.. Hvordan kan du overhovedet argumentere på den måde ved denne tid? Jeg er chokkeret !!!

  • #3   11. jun 2009 Hahahaha xD

    Underligt nok føler jeg mig slet ikke træt smiley
    Men gør jeg nok, når jeg 8.30 imorgen skal have geografi prøve, og æmpe hårdt for ikke at dumpe, som læreren ellers har sagt han vil smiley

    Hmm .. Måske man skulle gå i seng ..


  • #4   11. jun 2009 Hvorfor opretter du et indlæg om det?

  • #5   11. jun 2009 fuck du er nørdet hahah. hvor lang tid tog du om og skrive den laaaaaaaaaaaaaaang smøre.

    særiøst der er en hel norvelle.. haha kan godt forstå han ikke gad svarer dig..

    men btw.. jeg synes det er bedre og købe kød fra dyr der bliver slagtet i danmark end slet ikke og spise det.. støt da det gode arbejde i stedet for og lade være med og støtte noget.
    mennesker er kød ædere og det har de altid været .
    vilde dyr spiser osse hinanden og sådan er naturen bare..
    desuden er det pisse usundt ikke og spise kød..


  • #6   11. jun 2009 Josefine: Fordi jeg er en super nederen person, som nyder at diskutere mystiske ting med mine venner.. Hvorfor læser du det? smiley

    Johanne T: Hahaha xD Har lige læst det igenne igen, og det er da ikke engang særlig nørdet formuleret smiley
    Det er nu ikke derfor han ikke gad svare mig smiley
    Han har eksamen kl 8 imorgen ..
    Han plejer at elske at diskutere med mig i 1000 år xD

    Du har ret i at det ER BEDRE, men det gør det jo ikke nødvendigvis godt?
    Nej mennesker er ikke kødædere.
    Mennesker var oprindeligt kødædere, da de jo oprindeligt var tvunget til at jage for at overleve.
    Igennem tiden har mennesket og verden jo udviklet sig, og mennesket er ikke længere nødt til at jage for at overleve.
    Nu er der så meget andet man kan spise, som f.eks. soya ting, bønner osv. osv. som erstatter de proteiner der er i kød, som er gode at få.
    Det er bevist at det er langt sundere at spise alle de ting, som bønner, soya dimser, croguetter, sunde grønsager, end at spise en stor rød bøf eller andet kød for den sags skyld.


  • #7   11. jun 2009 Men i har da nogle gode holdninger xD

Kommentér på:
Vegetar debat med ven:

Annonce