{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
584 visninger | Oprettet:

Hjælp til at "rede" Ronja!? :s {{forumTopicSubject}}

Jeg har oprettet fotoalbum med Ronjas MEGET dårlige hov!

http://www.hestegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=166958


*JEG EJER IKKE DENNE HEST!*
Min efterskole har en lille fjordheste pony, som ikke har det skide godt i sine hove.
Vores forstander er simpelthen for nærig til at skulle betale smed ofte nok!
VI HAR RINGET TIL DYRENES VÆRN OG FORTALT OM DET!

- Ronja var stok halt lige da sneén var ved at tø, og der fik vi Paul overtalt til at hun skulle have sko på, det var lige ved at hun skulle aflives på det tidspunkt, Men Paul sagde ja til smed der så kom 3 UGER efter!
Mig og min bedste veninde forsøgte at få hende solgt til et bedre sted og tjekkede på nettet symptomer til at vi kunne få hende aflivet (DET VAR DET BEDSTE FOR HENDE!)
Vi fik så smed på der gav hende forsko som skulle rette op på den revne der var der.
Nu har hun gået med de sko siden vinter og nu sidder den ene løs og hoven er ved at "rådne" men Paul mener ikke det er nødvæntigt at få skiftet, han siger bare "Den falder af på et tidspunkt"
^Hvilket jo slet ikke er det rigtige!
Han mener seriøst at skoen bare skal falde af, af sig selv!
Her den 15 juni 09
Fik vi nok af det lort han lukker ud og ringede til Dyrenes værn.
De sagde at de ville kontakte ham og sige at der skulle smed på med det samme!
Og hvis han ikke gjorde det ville de komme ud og se hvad der skulle ske med Ronja og Skolens anden hest Roberto.

- Vi har ca. kun kunne ride hende 2-3 måneder i løbet af det skoleår, fordi hun endten har haft problemer med hoven eller været forfanget.
Vi elever har virkelig gjort ALT hvad vi kunne for at få den hest til at kunne få et smertefrit liv på skolen.
men Paul har HVER GANG vi har sagt at der skulle endten dyrlæge eller smed på hende, bare sagt "nej det ordner sig nok, i pylre for meget!"

- Jeg vil IKKE høre nogle kommentare om at det er nogle af os elever der er skyld i det!
Vi har virkelig kæmpet for den hest!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til at "rede" Ronja!? :s
  • #1   15. jun 2009 hvor er det godt at I elever tager kampen op!
    Hvor er det forfærdeligt at nogen mennesker er ligeglade med de stakkels dyr. Det må helt sikkert ikke være sjovt sat være Ronja lige nu smiley
    Håber I "vinder" og dyrenes beskyttelse tager et nærmere kig på hesten ..
    Held og lykke med hende! Og giv ikke op! Det i gør er det rigtige! smiley


  • #3   15. jun 2009 Det ser ikke for godt ud med den hov s: Har da aldrig setg noget SÅ slemt. Hold da kæft !!..

  • #4   15. jun 2009 stakkels jer og hesten:( godt i har ringet ! giv den biotin og smør dens hove hver dag smiley


  • #5   15. jun 2009 Smeden er der så sjældent at når han endelig er der er det fordi Ronja er helt ude og ringe i det røde felt.

    den lære som er tilknyttet stalden eller hestene er forstanderens datter, hun vil virkelig gerne hjælpe men vi skal jo spørge forstanderen om ALT og han mener alt er for dyrt,
    Nej selvom der bliver givet lov rider vi hende ikke for vi vil ikke skade hende mere end hun er i forvejen.


  • #6   15. jun 2009 Det er Vestfyns Efterskole.
    Der er blandt andet også køer og får, men de bliver behandlet ordentligt.


  • #7   15. jun 2009 av av,det ser ikke godt ud,jeg håber at der bliver gjort noget snart,synd for hesten, jeg tror at vis en smed så disse billeder vil han blive vred,det vil min mand gøre,

  • #8   16. jun 2009 Ronja er omkring 8-10 år.
    Igen er Poul for nærig og vil ikke købe ordenligt foder så hun får kun græs, og om vinteren når hun står inde får hun halm og meeeeget lidt valset havre.

    - Jeg holder også meget på at hun endten skal aflives eller sælges, hun er slet ikke i stand til en efterskole. ;/

    Foresten det ved kronranden er omkring 2-5 milimeter dybt og jeg er meget bange for at det kan begynde at "Skralde af" det er ikke skide godt. smiley

    Jeg vil virkelig gerne have så mange til at skrive deres mening om hvad vi skal gøre for hende.
    Vores forstander kan ikke passe den hest!

    - Ronja er en fantastisk pony.


  • #9   16. jun 2009 på billedet nr fire ,det ligner som om at hun har haft en hovbyld.

Kommentér på:
Hjælp til at "rede" Ronja!? :s

Annonce