{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedste Kamera
  • #1   14. nov 2009 Kommer an på personen bag, indstillinger samt udstyr.
    Alle spejlrefleks er gode. Vil anbefale Canon eller Nikon. De nye modeller er super.

    Du skal jo tænke mere på udstyret. Objektiver, flash etc. for at få den fulde pakke til det du kræver.

    Selv har jeg Nikon D40X hvilket er udemærket. Man kan få bedre, men jeg synes det er helt fint. Bliver endnu bedre når jeg får købt noget gear dertil.


  • #2   14. nov 2009 Det kamera der er bedst til mig er dette:

    Kameraets Navn: Canon EOS 5D Mark II
    Pris: 17.000 kr. kun for huset.
    Fordele: Ekstrem høj ISO (kan gå op til 24600), hurtig lukketid på ned til 1/8000 samt kan filme i HD kvalitet.
    Ulemper: Ingen


  • #3   14. nov 2009 Hvis du er en som vil begynde at fotografere med spejlrefleks ville jeg anbefale Canon EOS 500D.

    Pris: Ligger på omkring 6.500kr i butikkerne.
    Kan også filme i HD kvalitet.

    smiley


  • #5   14. nov 2009 jeg har et olympus E520.
    jeg er rigtig glad for mit, et utroligt godt kamera til at lære at bruge spejlrefleks.
    Det ligger vidst omkring 5-6.000 kr. (;


  • #6   14. nov 2009 Jeg tror ikke på at der findes et bedste kamera smiley

    Et lille, billigt kamera kan tage lige så gode billeder som et stort, dyrt et.

    Det hele afhænger af de hænder der holder det(lidt lige som med bidet smiley )


  • #7   14. nov 2009 Camilse, men der er stadig forskel på billedkvalitet og hvor hurtigt den tager billeder...

  • #8   14. nov 2009 Tina A:

    Ikke nødvendigvis smiley


  • #9   14. nov 2009 Camilse:
    Jov, der er en del forskel på billedkvaliteten! (;

    Og hvor hurtige de er til at fange objekter og tage billeder.


  • #10   15. nov 2009 Christina: Havde du forstand på hvad du tale om ville du vide at det ikke passer!

    Billedet her er fx taget med et kamera der har en nypris på 3500 kr.(Olympus E-510) (link fjernet)

    Dette billede er taget med et såkalt ultrazoom kamera og det gav jeg 400 kr. for brugt. Så kan vi jo præve at gætte os til hvad ny prisen har været. Men et tilsvarende kamera idag ville nok ligge på omkring 1500 kr.
    (link fjernet)

    Forskellen er bare at med de billige spejlreflekskameraer burde ALLE kunne tage et skarpt billede. Det er langt svære når man ikke har et væld af mulighede¨, for så er man nødt til at sætte sig ind i tingene.

    dSLR som fx Canon Eos xxxD og Nikon Dxx og Dxxx er i høj grad lavet til nybegynderen, eller den som gerne vil have et "nemt" kamera men noget kreds samtidigt. Og derfor bliver en del givet til en af kameraet...

    jeg er ret sikker på at folk der er gået fra fx Canons Eos 400D til 40D vil give mig ret i at man altså skal arbejde en del mere. Hvis man vel og mæke gider at bevæge sig udover at bruge autofunktionerne, men hvorfor så opgradere?


  • #11   15. nov 2009 Camilse:
    Det har du fuldstændig ret i! Men nogle kameraer kan tage skarpere billeder end andre. Hvis alle kameraerne i hele verdenen tog billeder med samme hastighed, kvalitet osv. hva er så pointen i at købe et kamera til 20.000 kr hvis et til 6.000 er lige så godt? Det er jo ikke helt det samme.

    Tror måske du har misforstået hva jeg mente? smiley


  • #12   15. nov 2009 Men det du har skrevet er korrekt, men det var ikke det jeg ville ud i :).

    Og nej måske ved jeg ikke så meget som i andre måske gør, men helt dum er jeg heller ikke :).


  • #13   15. nov 2009 Pointen i at købe et kamera til 20.000 kr. er at du får en masse muligheder, som du ikke har på et kamera til 500 kr. nede i netto. Fx behandler de dyrere kameraer bedre ISO.

    Der kan være mulighed for at finjusterer ting som blænde, iso og lukkerhastighed så de bedre passer til omgivelserne.

    Men generelt vil jeg mene at samtlige kameraer der er på markedet i dag er i stand til at tage billeder i fin kvalitet og reagerer fint når der tages et billede.

    Desuden mener jeg slet ikke du kan sammenligne et kamera til 6000 kr. til 20.000 kr. Jeg er dog sikker på at en uerfaren fotograf næppe får mere ud af det dyre kamera.


  • #14   15. nov 2009 Ja præcis! Jeg er enig i det du siger, så kan ikke forstå om vi diskutere i mod hinanden med de samme meninger? (:

    Men ja, det er rigtigt det du siger.

    Grunden til at jeg sagde det med et kamera til 6000 og 20.000 kr. var at jeg troede at du mente at alle kameraerne var lige gode. (:


Kommentér på:
Bedste Kamera

Annonce