{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
855 visninger | Oprettet:

Passer mine nye ridestøvler?? {{forumTopicSubject}}

Hej
Fik nogle ridestøvler i fødselsdagsgave, men er i tvivl om de passer.

De sidder fint stramt fra foden og op til midt på læggen. Så bliver de ved med at gå udad, sådan at der er rigtig meget plads for oven - kan få en hel håndflade ned! Og så er det også som om de er for lange, når jeg går normalt er der ikke rigtig noget, men bøjer jeg benet lidt mere støder de på i knæhaserne. Det er et par HKM kunstlæder. Ved ikke, om de falder lidt sammen/giver sig så jeg kan passe dem i længden? Og om det er meningen at de sidder og stikker ud oppe i toppen i starten.

Spørger da jeg ikke er vant til ridestøvler, men derimod leggins - og har aldrig haft nogle helt nye langskaftede støvler, så ved ikke præcis hvordan de skal sidde...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Passer mine nye ridestøvler??
  • #1   9. dec 2009 nej så passer de ikke de er for brede.
    man må ikke kan få en hånd ned i støvlen.


  • #2   9. dec 2009 Det e rnogen rigtig fine kunstlæder søvler du har fået dig der, men det lyder desværre ikke som om du kan passe dem.. Ville tage i butikken hvor de er købt og se om de ikke kan finde et par.. Jeg er så heldig at de passer perfekt til mit ben, jeg kan desværre ikke finde nogen i ægte læder smiley

  • #3   9. dec 2009 De passer ikke i bredden, men det er normalt at nye ridestøvler støder på i knæhasen - Dette vil fortage sig, når støvlen er gået til og faldet sammen.

  • #4   9. dec 2009 Problemet er at de ellers passer i bredden, og i størrelsen ved foden. Har nogle ridestøvler der er en centimeter mindre i bredden, og dem kan jeg ikke få på fordi de er for smalle.

    De passer fint hele vejen langs benet, men lige det sidste stykke ligger benet ikke tæt ind til...


  • #5   9. dec 2009 Plejer man at angive højden inklusiv hæl?

    For noget undrer mig meget her. Jeg har købt en str 37 standart, som skulle have målene bredde: 35,5 og højde: 42,0

    Når jeg måler rundt om det bredeste sted (udvendigt) er den 37,5 cm, og højden på støvlen inkusiv hæl er 45 cm.

    Synes ikke helt, det stemmer?

    Overvejer om jeg har fået en helt forkert størrelse? For det har også været noget mærkeligt noget det hele, jeg fik først mine støvler efter 1½ måned og butikken havde den ene dårlige undskyldning efter den anden... og de holdt mig slet ikke underrettet om, hvornår de sendte eller noget som helst. Virker ikke helt som om de har styr på det.


  • #6   9. dec 2009 kustlæderstøvler falder ikk rigtig sammen...

  • #7   9. dec 2009
    Jeg har nogle dejlige kunststoflæder støvler til en 300kr og de sidder nu godt. Men vil mene at hvis du ikke finder dem behagelige, skal du ikke bruge dem - det er da ligemeget om man kan ditten eller datten, det er da dig der skal ha dem på.


  • #8   9. dec 2009 HKM sidder løst i deres kunstlæder. Læder støvler skal sidde rigtigt men det kan man næsten ikke dem.

  • #9   9. dec 2009 Kunstlæder er jo gummi og de falder ikke sammen.

    Her mener jeg også det er vigtigt du har det godt i dem - de vil aldrig sidde som et par skæddersyede læderstøvler, men prisen er jo også en anden.
    Hvis de er behagelige - så kan der jo godt være et slup hist og pist. Sådan er min datters også. Mine læderstøvler sidder helt anderledes.
    Du skal prøve at forestille dig, du sidder på hesten - og der kommer du sikkert ikke til at få skaftet op i knæhasen.
    Alternativ løsning er et par korte støvler og et par leggins eller løse skafter.


  • #10   9. dec 2009 Tak for de mange svar. Vil lige lægge et billede ind senere hvor jeg har dem på, så er det måske lettere at vurdere.

    Problemet er at junior modellen bliver for smal. Der er størrelse 37, 32,5 cm rundt om det bredeste sted indvendigt, og mine ben er 32. Ellers skulle jeg måske prøve med en størrelse 38?

    Hvad vil I mene passer til et par ben på 32 cm i bredden?


Kommentér på:
Passer mine nye ridestøvler??

Annonce