{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
302 visninger | Oprettet:

Springundervisning :( {{forumTopicSubject}}

Heeij HG smiley

Har et 'lille' problem som jeg vil sige jer, jeg ved ikke rigtig om det er noget spørgsmål men det finder jeg ud af når jeg har skrevet det hele xD !

Idag skal jeg ha springundervisning og jeg ved ikke hvorfor men jeg glæder mig bare ikke, jeg vil gerne glæde mig men det gør jeg ikke. For nogle uger siden hvor jeg sidst fik springundervisning faldt jeg af min pony, Topsy, fordi hun stoppede op. Jeg slog mig ikke og kom ogs op på hende igen og sprang banen 2-3 gange igen.
Men nu er jeg bare nervøs for at det sker igen, jeg syns det er rigtig sjovt at springe og min pony syns det samme og stopper kun foran et spring hvis hun vil være fræk smiley
For nogle år siden da jeg fik springundervisning faldt jeg ogs af og det var ikke bare et lille fald, jeg røg af hende i et sving hvor vi galoperede. Jeg røg lige ind i barrieren/ridehus væggen og slog min ryg meget. Jeg kom op og ride igen efter at ha' siddet lidt og få vejret. Jeg sprang så banen nogen gange og stoppede så. Også gik der nok, hmmm? 1år. før jeg turde at springe igen.
Og jeg er bare bange for at det kommer til at ske at der går så lang tid igen, for mig og topsy springer jo højt.
Og det ville være synd for Topsy hvis vi skulle starte forfra igen, når hun nu elsker at springe højt..

Da Topsy mere er end springpony vil det være syndt for hende at jeg KUN vil ride dressur hende, og næsten aldrig springe ..


Ja ville bare gerne ud med det smiley

Så ved ikke helt hvad jeg skal gøre, jeg er selv lidt bange for at springe og vil hellere ride dressur men Topsy elsker at springe og er ikek så vild med dressur. Hvad skal jeg gøre??
Og hvad ville i gøre??

I må meget gerne ogs sige noget andet hvis i føler der er noget ii vil sige :') !

<i> - Catharina Madsen :') </i>


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Springundervisning :(
  • #1   29. dec 2009 Tror hvis du tager afsted og det sidder i dit hoved at du faldt af, så går det ikke nær så godt som det kunne..
    Men hvis du nu tænker på, at du rent faktisk sprang banen igen 2-3 gange efter, så går det godt.

    og hvad nu hvis du IKKE falder af i dag? har vil jeg næsten vædde med det har været en super springundervisning smiley


  • #3   29. dec 2009 tror ik du skal tænke på det smiley ALLE falder af engang imellem smiley det kan ikk undgåes smiley
    Det er bare op på hesten igen:).
    Du skal ik være bange smiley for hvis du er bange / nervøs så kan din pony/hest mærke det, og så ved hun / han ik om den også skal være bange smiley
    så bare vær rolig smiley


  • #4   29. dec 2009 Okay, tror jeg ogs jeg gør ;D

  • #5   29. dec 2009 Det er kun inde i dit hoved det er galt, hvis du ikke bliver ved, bliver du bange for bange for det...

    Jeg er også blevet kylet inde i barrieren, ned i et spring, under hesten, ind i et stolpe, men det har aldrig stoppet mig, det er bare med at komme igang igen, man kan ikke være alt for pivet når man vælger at springe, jorde osv med hesten, så må man forvente nogle knubs engang imellem smiley

    Bare kom du videre, og tænk på at det er dig der skal lede din hest, og vis du ikke tror på det, tror din hest heller ikke på det smiley


  • #6   29. dec 2009 Hvis du ikke syntes det er specielt sjovt at springe/er lidt bange for det, så kan du måske få en springpart til din pony eller løsspringe den i stedet for. Men hvis du ikke syntes noget af det lyder som en godt ide, så kan du starte forfra med at få "tillid" til din pony.

    Altså bare ride nogle bomme og små kryds indtil du føler dig tryg ved det. Senere kan du så sætte krydsene op til nogle små lodrette som du så gradvist gør højere og højere indtil du er tilbage på dit gamle springniveau. Og det lyder måske lidt underligt, men det virker. Jeg er selv igang med den slags "genoptræning" og har været i gang i 2 månede. Det er stadig ikke helt slut, men jeg er der næsten.

    Det var startet med at min træner syntes at vi (mig og min hest, altså) var "åååh, så dygtige", så han begyndte at sætte baner på 120 cm op og regnede med at vi bare sprang dem. Og det gjorde vi også, men jeg syntes at det var sjovere da det kun var 110 cm. Og det der så gjorde udslaget og var skyld i at vi skulle tilbage på de små spring var da min hest stoppede foran et spring og bøjede mit ribben ude på opvarmingen til klubmesterskab på HRK.

    Da vi så kom ind på banen stoppede hesten så 3 gange på første spring (den kunne mærke at jeg var "bange" for banen, og sådan noget smitter). Under en uge senere da vi var til stævne "svigtede" den igen. Altså vi kom ridende mod sidste spring gjorde den sig ikke klar til at springe som den plejer men forsatte istedet ind i springe og sendte mig ud over hovedet på den. Jeg kom op igen og fik lige et spring til inden jeg red ud fra banen, men til næste undervisningstime var jeg simpelthen bange for springene, så vi var nødt til at gå tilbage til cavaletti-træning og 70 cm-spring.

    Nu er vi næsten tilbage i vores gamle form, men til forskel fra sidste gang syntes jeg nu at det er sjovt at springe 120 cm og jeg stoler på at min hest springer alting uden priblemer. Jeg håber at du kan bruge dette her til noget, og held og lykke med springningen fremover:)


  • #7   29. dec 2009 Signe; Tak smiley Og også tak fordi du gad at fortælle din 'historie' smiley

Kommentér på:
Springundervisning :(

Annonce