{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
326 visninger | Oprettet:

Guitar - HJÆLP!!! {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg ønskede mig et guitarsæt fra Eskildsen i julegave, men endte med jeg fik et andet guitarsæt.

Har nu prøvet og få guitaren til at stemme siden juleaften og jeg kan simpelthen ikke!
- Skal nok siges at jeg godt kan stemme andre guitare xD

Så vidt jeg ved er guitaren en Clifton, tror den er købt over nettet evt. fra noget tysk noget, da meget af info'en var tysk og sangbogen der fuldte med kun havde tyske sange.

Er der nogen der kender noget til det "Clifton" mærke?
Har prøvet at google lidt, men kan ikke rigtig finde noget om det.

Er rigtig ked af at skulle sige til min mor - som gav mig gaven og var PAVE STOLT - at jeg tror det er noget værre lort!
for gaven kan ikke byttes nu hvor jeg har siddet og rodet så meget med den som jeg har smiley
og min mor var virkelig virkelig stolt over at kunne give mig den her guitar..

(Ikke lige fordi jeg regner med at så mange herinde spiller på guitar, men nu prøver jeg alligevel)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Guitar - HJÆLP!!!
  • #1   4. jan 2010 Fulgte der ikke en stemmemaskine med?

  • #2   4. jan 2010 Jo, og tog tuneren (stemmemaskinen) med op til min guitar lære idag, hvor vi prøvede den på min låneguitar - som i forvejen stemte - og der virkede tuneren perfekt.

    Men når jeg stemmer efter tuneren på den guitar som den er DESIGNET til, ja.. Så kan jeg trække strengene omkring 5-6 cm fra deres plads. De glider ind under hinanden og jeg kan ikke lave akkorder for så lyder det PISSE falsk! smiley


  • #3   4. jan 2010 Prøv at tage ind til Eskildsen med den. Selvom guitaren ikke er købt derinde, kan de godt fixe den for dig alligevel, og evt. give dig noget mere info om det pågældene mærke (o:

    Hvilken by er du fra?? Kender nemlig en af dem i Eskildsen i Esbjerg. Han har ordnet min guitar rigtig mange gange, da den buer i halsen, og det ikke er noget man selv skal pille ved..

    Det kan jo sagtens være at din har en "bygningsfejl", og derfor bliver båndfalsk...??
    Hvis det er kan du bare skrive..!

    Held og lykke med den...!! (o:


  • #4   4. jan 2010 Hva med at tage guitaren med til din lære. Måske kan han/hun hjælpe dig smiley

  • #5   4. jan 2010 Bor i Dronninglund XD

    har lige snakket med mor, for var grædefærdig over jeg ikke kunne få det til at virke.

    hun siger hun kun har betalt 500 kr.. Og nu forstår jeg bedre.. du får hvad du betaler for.. Især over nettet!

    har skrevet til min lære, og tager min låne guitar tilbage xD
    Og så vil jeg vise ham guitaren og høre om den er "til at rede" smiley
    siger han der er en chance, så tager jeg den med ind til Eskildsen!


  • #6   10. jan 2010 Der skal højst sandsynligt stilles på stolen og på halsen så kan man for det meste få dem til at stemme, men det skal nok være en der ved hvordan det skal gøres... Min far gjorde det da jeg købte min første guitar, som godt nok kostede 1000 kr fremfor 500, men så stor er forskellen vel heller ikke. Og den stemte perfekt og lød meget bedre end fx min venindes der havde nøjagtig den samme guitar.

Kommentér på:
Guitar - HJÆLP!!!

Annonce