{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
821 visninger | Oprettet:

Uddannelse - aner ikke hvad jeg skal.. {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen..
Jeg er en pige på 18 år, der er halvvejs igennem 2g på gymnasiet. Jeg er bare kommet til det punkt, hvor jeg hverken kan eller vil mere.
Jeg fortrød allerede i 1g at jeg havde valgt gymnasiet, men jeg valgte at blive, da jeg ellers ikke ville vide hvad jeg skulle lave.

Nu er jeg igen begyndt at kigge på noget andet - denne gang på noget, som jeg faktisk kan se lidt muligheder i.

Jeg har jo altid elsket dyr, og har gået og leget med tanken om at arbejde i en dyrhandel eller evt. starte min egen butik.

har kigget lidt på www.ug.dk , og læst om uddannelsen som salgsassistent, som jeg faktisk synes lyder meget spændende - ihvertfald MEGET mere spændende end det jeg har gang i nu..

Jeg ved bare ikke hvad jeg skal gøre. Min mor vil nok blive pænt sur hvis jeg dropper ud, men det er bare ikke sjovt mere. Jeg skal virkelig kæmpe mig afsted til skole hver eneste dag. Jeg har meget fravær, og mangler også efterhånden et par afleveringer, for jeg synes det er så nytteløst når jeg jo ikke gider det mere smiley

Er der nogen herinde der har uddannelsen som salgsassistent, eller er under den uddannelse - eller evt. noget lignende.

Har også haft kig på at blive blomsterdekoratør, det sys jeg nemlig også kunne være ganske sjovt smiley

hjææælp...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uddannelse - aner ikke hvad jeg skal..
  • #1   10. jan 2010 da jeg begyndte på gymnasiet havde jeg drømmen om at blive dyrlæge.. smiley men efter jeg mistede min bedste ven, droppede jeg ud, da jeg ikke kunne samle tankerne omkring skolen.. har så været ude at arbejde ldit hvorefter jeg snakkede med min studievejleder, for var meget i tivlv om hvad jeg ville være.. han sagde jeg skulle prøve en hg, så jeg begyndte på hg, stoppede på hg sidste år som 1års smiley men har nu fundet ud af hvad jeg vil og er blevet flyttet på hhx nu smiley nu vil jeg læse til enten økonom eller egendoms mægler smiley

  • #2   10. jan 2010 Synes bestemt du skulle holde ud... jeg hadede også hvert minut af gymnasiet, men man har bare så mange flere muligheder når man har taget det.

    Og nu er jeg glad for at jeg holdt ud, for er nu igang med 4 år af min drømmeuddannelse, dyrlæge.

    Jeg ved det virker uvoerskueligt nu, men jeg ville helt sikkert holde ud. Se på det på den måde at hvis du springer fra nu har du lige spildt 1½ år af dit liv som du aldrig får igen.
    Og hvis du tager de sidste 1½ år, så åbner du så mange flere døre for dig selv!!!


  • #3   10. jan 2010 Jeg går selv pt. på 2. år på HG-uddannelsen. Det vil sige, at jeg til sommer, skal hen og finde "praktikplads" som det jo kaldes, for de næste to år.
    Det er en ganske fin, stille og rolig, GRUND-uddannelse ..
    Synes ikke at det er specielt hårdt.


  • #4   10. jan 2010 Livet er hårdt og surt til tider. Jeg er igang med landbrugsudannelsen, syntes bestemt ikke at det er sjovt at arbejde i de lange praktikforløb vi har. Men holder ud, for skal bruge uddannelsen senere hen. Så hold ud, du vil takke dig selv senere hen smiley

  • #5   10. jan 2010
    Startede efter sommerferien i 1g og gymnasiet hænger mig allerede langt ud af halsen, har ikke noget imod at droppe en time fordi kæresten har tidligere fri, laver kun afleveringer, misser dem dog ofte i fysik og matematik fordi jeg ikke kan finde ud af det, har lige fået 00 i NV, følger overhovedet ikke med i timerne og ja.

    Men jeg holder ud, fordi jeg ikke aner hvad jeg ellers skal og fordi jeg når jeg har gennemført det har noget at falde tilbage på.
    Samt jeg elsker fællesskabet der ude. Elsker at sidde i det boglige i frikvarterne, at jeg har fundet en veninde og kæreste der.



Kommentér på:
Uddannelse - aner ikke hvad jeg skal..

Annonce