{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
474 visninger | Oprettet:

sadel eller ikke sadel {{forumTopicSubject}}

Øhmm altså Rikkes saddel er ikke helt for god, den trykker hende på manken men genere hende ikke sådan. Hendes ejer ville ikke købe en saddel til hender eller stort set ofre nogen penge på hende undtagen opstaldingen.

Nå men jeg aftalte så med ejeren at hvis jeg købte en saddel og jeg så ikke gad ride Rikke mere kunne jeg bare tage den med. Så fik jeg så købt en saddel men den lå desværre for trælst så her i week fik jeg den solgt. Fint tænkte jeg for så kunne jeg jo lede efter en ny og det har jeg så gjort. Saddelen er ca 2 timer væk, og da jeg spurgte om min mor ville kører mig sagde hun nej og grunden var at hun synes ikke jeg skulle købe ting til det gammel øg(Rikke) Men hvis det er det jeg ville bruge mine penge på må jeg vel selv om det, men kan godt se hvis Rikke dør i år eks så står jeg igen med en saddel som skal sælges.

OBS ville lige sige jeg rider uden saddel nu da jeg simpelhen ikke ved havd jeg skal gøre, saddelen genere ikke ikke men synes den klemmer smiley

Så hg hjælp mig skal jeg kæmpe for den saddel eller ville det være dumt

Fordele: Ikke andet end jeg får god samvittighed over at have købt noget der ikke klemmer.

Ulemper: Hvis jeg ikke ville ride Rikke mere eller finder en bedre part så står jeg med en saddel elelr hvis Rikke dør så står jeg der igen

Lidt langt indlæg... sorry


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sadel eller ikke sadel
  • #1   11. jan 2010 Jeg må indrømme at jeg heller ikke ville køre 2 timer efter en sadel.

  • #2   11. jan 2010
    Den sadel du så køber, ved du overhovedet om den passer?
    Ville få en sadelmager ud, hjælpe dig med problemet, sige hvad du har af penge også kan han fortælle hvad han har af sadeler der passer/kan han få til at passe.

    Fordi hvis du bare køber en sadel ved du jo ikke om den passer, den skal jo også omstoppes så den passer til hesten.

    Selvom hesten er gammel ( så længe den ikke er over 20 så er den ikke gammel i mit hoved men i dens bedste alder ), så kan jeg ikke se hvorfor du ikke skulle bruge penge på den - det er til dens bedste.
    Maja er 28år - 29 her til foråret og jeg bruger skam glædeligt penge på hende.

    Ville ride uden sadel til du fik en der passede.


  • #3   11. jan 2010 Syntes ikke du skal tænke på at den snart dør, eller du ikke rider hende mere. hvis du har pengene så køb en sadel og så finder du ud af noget, hvis der skulle ske noget uventet.
    Du kunne jo også evt. købe en bomløs sadel, de ligger godt på de fleste ponyer og så er de ikke så dyre.


  • #4   11. jan 2010 Jeg ville heller ikke køre 2 timer efter en sadel når du ingengang ved om den passer, en sadel skal jo prøves, mens hessten er i bevægelse.

  • #5   11. jan 2010 Sikke et dilemmea. Self. skal hesten ha en ordentlig sadel. Hvis du tror hesten er ved at falde død om, så skal sadlen da passe alligevel. Eller køb en ridegjord og et tykt underlag.

  • #6   11. jan 2010 jeg har en sadel.. ligger godt på kraftigere heste/ponyer (:

  • #7   11. jan 2010 Altså må lige rette jer, det er min mor der siger hvis hun nu dør i år xD

    Hende der har saddelen har sagt at vi evt kan mødes på halvvejen og så har hun sagt hvis Rikke ikke kan passe saddelen får jeg pengene retur. Men den saddel jeg ahr kigget på er den saddel min sadelmager har sagt jeg skulle gå efter! smiley


  • #8   11. jan 2010 Min mor siger kun at Rikke evt dør i år da hun har meget let ved forfangenhed og har haft det et par gange og så har ejer(der ingen penge ville give til hende) at hun må aflives.

    Det er mig der har gjort sådan ikke er død i de to år jeg har kendt hende så jeg ved at hun i hvert fald holder til jeg ikke har tid mere til hende xD -Håber i forstår for det skulle ikke lyde som om hun kunne falde død om når som hel¨st


  • #9   11. jan 2010 Ja, kan også bedst lide at ride uden saddel, men det går jo bare ikke når vi skal til stævne :S

  • #10   12. jan 2010 Er du bang e for at hun skal aflives grundet forfangenhed, bør I da snarest have en foder vejleder på den hest.
    Sikke da en lige gyldighed overfor en hest.


  • #11   12. jan 2010 Har lige set "AVATAR". *
    Hendes foder er sat i sådan hun ikke spiser sig forfangen, men motion skal jo også til! Og det er lidt svært når man ikke må sløse med sine lektier og der er så mørkt. Og nej Rikke er ikke bare en hest i hvert fald ikke en ligegyldig en!


Kommentér på:
sadel eller ikke sadel

Annonce