{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
889 visninger | Oprettet:

HF, Værnepligt og heste..? {{forumTopicSubject}}

Hvad fanden gør jeg?

Lige nu går jeg på første års hf i herning..
Det er virkelig noget det trækker tænder ud og jeg ville sådan ønske at jeg kunne tage i forsvaret i stedet for. Jeg vil være sprogofficer. Der skal man alligevel bruge en studentereksamen... men men.. så fandt jeg jo lige ud af at jeg kunne have taget den gennem forsvaret på bare 9 måneder med de niveauer og fag der passer mig.
Jeg skylder en hel del penge væk, pga en stor potion uheld der har forfulgt mig og min familie igennem de senere år. Ikke mindst dyrlæge regninger.
Hvis jeg tog min eksamen gennem flyvevåbnet, ville jeg blive betalt 3 gange så meget og ovenikøbet få stillet en bil til rådighed. Det ville kunne udryde min gæld på få måneder.
Hvem ved hvor længe jeg kan få lov at betale den smule af, som jeg gør nu?
Problemet med hestene er så bare, suk suk, at hvis jeg skal ind og springe, er jeg kun hjemme i weekenderne de næste 4 måneder, og bagefter ville jeg jo også blive sendt med ud på div. øvelser rundt om i landet. Så får jeg ikke tid til at have hestene.
De fortjener mere.

Men lille walle er mere medtaget end først troet. det er ikke sikkert han nogensinde bliver ridehest igen. desuden er han en smule skravlet og er en dyr fornøjelse at have stående.
Hvem vil ha sådan et stort brød stående?
normalt, når man køber selvskabshest, er det en shetlænder eller en anden mindre hest der er 'billig i drift'. Men det er Walle langtfra. Og ud over det, kan han være svær at håndtere pga. hans temperament,
Jeg ved bare, at hvis jeg sælger ham, ender han lynhurtigt hos en hestehandler, og dernæst hos slagteren. Måske endda i en lasvogn på vej til Italien.
Tro nu ikke at jeg maler fanden på væggen- face the facts- det er højst sandsynligt sådan det vil ende.

Ville det så ikke være bedre selv at få ham aflivet?
så kan jeg i det mindste være der for ham til det sidste.

Også selvom jeg ikke vælger at droppe ud af HF, kommer jeg alligevel til at træffe valget om Walle skal aflives.

Jeg er bare så forvirret...





Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HF, Værnepligt og heste..?
  • #1   21. jan 2010
    Hvorfor være så mistroisk over for købere? Nu går der mange heste rundt omkring i Danmark der er købt med skavanker og de stor trives.
    Forstår ikke hvorfor alle tror at ingen andre kan gøre det godt for hesten. Nu er en kontrakt jo også opfundet, så man kan sikre sig i tilfælde af diverse situationer.

    Men hestene, de ville nok ikke tage skade af at passe sig selv og gå på fold og lave ingenting. Fortjener de mere? Så langt tænker de jo ikke. Så længe de får mad og lidt klap, så er de glade.


  • #2   21. jan 2010 Skal selv i militæret her 2 august i år, og min mors kollegas datter vil gerne passe hestene, så det er super.. Og jeg vil gerne videre derinde, kommer det ikke til at fungere med at have heste tror jeg at jeg vil finde nogle gode hjem til dem, heldigvis passer min mor min hund imens..

  • #3   21. jan 2010 Måske kan du sagtens finde dig en god køber?
    Ellers, hvis det ikke er pengene der er problemet ved ham, hvorfor så ikke låne ham ud til en sød og rolig pige? Og så selv betale en del af udgifterne?


  • #4   21. jan 2010 ville jo også allerhelst have at de kunne finde et dejligt sted at bo hos nogle dejlige mennesker.
    Men hvem har råd til at have en hest som Walle opstaldet, uden at få noget ud af ham. Han er en stor dreng og han er en mundfuld at håndtere med det temperament- ikke ligefrem en hest til hvem som helst.
    Prins er det noget helt andet med. Min mors kæreste har en datter der rider- hun får lov at overtage ham, de ville nok kunne få en masse dejligt ud af hinanden. smiley

    Men det er pengene og så walle der er mit problem. xS


  • #5   21. jan 2010
    Det ville en der har sin egen gård og som mangler en hyggehest, evt. selvskabsagtig hest, en person der ikke har de store ambitioner men godt kan lide en skridttur i naturen, måske en der kun rider let dressur og springer ind i mellem for sjov.


  • #6   21. jan 2010 det er jo lige præcis den slags hest han ikke er.
    Det er en gammel vædeløber ham her..
    Han er slået skæv i krydset og bliver højst sandsynligt aldrig ridehest igen.
    Jeg holder utroligt meget af ham, han er noget af det kærligste der findes men nogen putte- nutte-vi-smutter-da lige-en-tur-i-skoven-hest er han ikke.
    Han er for temperaamentsfuld til den slags.
    Og hvem tror du helt seriøst bare vil ha en varmblodet vallak stående bare for at blive ved med at hælde penge i den?
    Jeg vil så utroligt gerne beholde ham, men jeg må jo se i øjnene den mulighed ikke er aktuel længere.




  • #7   21. jan 2010
    Når du siger hælde penge i, hvad mener du så med det? På medicin? Hvis han køre må medicin var det så ikke en tanke af få ham aflivet?

    Den slags heste der også folk for, der findes folk der gerne vil have en 'svær' hest - også som groundwork hest fx. eller selvskab til andre heste som bonus også.



  • #8   21. jan 2010 Han er dyr i foder og dyrlæge.
    Nej han er ikke på medicin. Tror du så ikke jeg havde fået ham aflivet for længst.
    Hans kæbe er også skæv. og det betyder at han skal have ordent tændere oftere end normalt. Han er svær at hold huld på.
    Han bliver ikke ridehest igen.. han er skæv. hele krikken er skæv.
    Troede ikke det var så omfangende da jeg købte ham, men det har jeg jo så smerteligt erfarret senere.

    Men jo det er der sikkert.. Og det er selvfølgelig værd at undersøge.
    Jeg har ikke gjort nogte i sagen endnu, da jeg som sagt stadig overvejer hvorvidt jeg skal kvitte skolen og tage i forsvaret nu, eller først når jeg har min eksamen.
    Og det var egentlig det jeg ville hører nogle andres meninger om- ikke sidde og diskutere om der findes en køber til en så skadet hest som walle eller ej.




  • #9   21. jan 2010
    Tag det ikke så personligt (;, spørger kun fordi jeg ikke ved noget om hesten jo :).
    Men du nævner jo salg også kommer jeg med min mening om det (;.


  • #10   21. jan 2010 Tak tak. smiley
    begyndte bare at blive lidt småirriteret.
    Det er et følsomt emne. x)
    Mente nu mere at salg nok ikke var en mulighed med Walle pga af alle de ekstra udgifter man ville få med i købet, som man ikke ville ha med en hvilken som helst anden hest.


Kommentér på:
HF, Værnepligt og heste..?

Annonce