{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
873 visninger | Oprettet:

Madnørder - HJÆLP MIG! :D {{forumTopicSubject}}

Ja jeg står i den situation at jeg har lovet at lave maden til min mors pigeaften på fredag og jeg får også en smule penge for det, men jeg er løbet totalt tør for idéer smiley de bliver 4, det kan ikke være noget med gris for det kan ingen af dem lide smiley men jeg håber da der sidder nogle kreative madnørder derude, som kan hjælpe mig smiley


ps. det må gerne være svært, for jeg er ikke helt lost i et køkken og jeg ELSKER udfordringer ! ;D


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Madnørder - HJÆLP MIG! :D
  • #1   3. maj 2010 En lækker kylling/spinat tærte?
    Laks m. cremefraice (m. salt og dild) og bagte kartofler?
    Raclette?

    Kunne jo blive ved ;o)


  • #2   3. maj 2010 Kig i bøger eller på nettet:)

  • #3   3. maj 2010 Jeg har en god dessert der næsten ikke kan mislykkes..

    Den hedder Hvidchokolade parfait.
    Kikse bund:
    150 g. Digestivekiks
    75 g smør
    75 g brun farin

    Hvid chokoladeparfait:
    150 g hvid chokolade
    75 g sukker
    6 æggeblommer
    En stang af vanilje korn – vaniljesukker kan også bruges
    3 dl piskefløde
    150 g creme fraiche 38 %

    1)Kiksebunden: knus kiksene. Smelt smørret og brun farin i en gryde ved svag varme. Vend de knuste kiks i smør blandingen.

    2)Hvis chokoladeparfait: hak chokoladen groft. Smelt det i en skål over vandbad. Pisk sukker, æggeblommer og vaniljekorn i en skål i ca. 5 minutter til en hvid, luftig masse. Pisk forsigtigt den smeltede chokolade i æggemassen.
    Pisk fløden til skum. Tilsæt creme fraichen og pisk videre til det er tykt. Vend forsigtigt massen sammen med æggemassen til en ensartet creme.
    Tag kiksebunden ud af fryseren og fordel cremen i formen oven på bunden. Dæk det med husholdningsfilm og stil formen tilbage. Lade det fryse i mindst 4 timer


    Og så til forret kan du købe sådan nogle totilla pandekager og fylde stegt peberfrugter, rejer og laks i, samt citronsaft.. Inden da skal de lige smørres med noget natural smørreost.. Så ruller du dem og skærrer ud i stykker..
    (link fjernet)

    Hovedret kan du jo lave en god bøf med bagte kartofler og Karoline's rødvinssauce.. smiley


  • #5   3. maj 2010 Du kan lave fyldte rødspætter med laksefars. med alle mulige kryderier.
    og med en hollandaise sauce. med nye kartofler. du kan gå ind på opskrifter.dk der står der alt


Kommentér på:
Madnørder - HJÆLP MIG! :D

Annonce