{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.388 visninger | Oprettet:

hjælp... føler mig snydt i byttehandel {{forumTopicSubject}}

vi har for nylig byttet vores oldenborgvallak til en ponyhoppe...

vi afleverede en fin ridehest der kun blev byttet væk pga ha var for stor til mig.. han var 1.70 og jeg er kun 1.60. og følte mig for lille ved siden af den store dreng.. ellers en skøn dreng...


jeg blev lovet en stabil pony. og en pony man kunne '"stole" på i det omfang det nu er muligt..
derud over blev vi informeret om hun intet fejlede..

vi har nu erfaret at hun for det første har sommereksem.. fatisk en slem grad.. !

informeret fra tidligere ejer hun har haft et brud/skræmme på hoftebenet.

og har nu idag måtte indse hun osse er en stejler..
hun gik i vejret en af de frste dage. men tænkte det nok mere var uheld.. men i dag er har hun stejlet 3 gange. hun har tydligtvis et stort problem med at slå med hovedet.

hendes ryg er tjekket idag og den er sund og rask...


hjælp... hvad skal man gøre i sådan situiation... ??
h¨ber der er nogle der kan hjælpe..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp... føler mig snydt i byttehandel
  • #1   27. maj 2010 Har i skrevet kontrakt ?
    hvis nej , så kan du ikke gøre så meget, jo kontakte dem du har byttet med i sige du vil lade handlen gå retur, da du ikke har fået den pony som lovet.
    Er der lavet kontrakt skal de lade handlen gå tilbage fordi du ikke har fået det du er blevet oplyst om


  • #2   27. maj 2010 Hvis i har lavet en kontrakt hvor det du fortæller står i, kan du forlange byttehandelen annuleret.

  • #3   27. maj 2010 Jamen det er en handelsfejl. Handlen skal gå tilbage. Så du skal inten have din hest igen eller penge som din hest er værd. Kontakt en advokat. De giver gratis råd. Men du har retten på din side. Har stået i samme situation

  • #4   27. maj 2010 om der er kontrakt eller ej. Sommereksem er en handelsfejl. Køber står altid godt i hestesager, netop fordi at der også er hestehandlere der snyder. Så glem alt om kontrakter osv. Hvis du er blevet lovet en sund hest, så skal du også have det. Det at den stejler kan være svært at bevise, at den har gjort det før. Men sommereksem kommer ikke natten over;-)

  • #5   27. maj 2010 som "helle Klubmester 2009 i spring" skriver, så er sommereksem en handelsfejl, og du har derfor din fulde ret til at forlange handlen annulleret!

  • #6   27. maj 2010 helt ening med helle klubmester 2009 i spring smiley
    Hvis du beholder den aligevel ville jeg nok få tjekket dens tænder (:


  • #7   27. maj 2010 vi har desværre ikke lavet kontrakt.. hvilket er en stor fejl fra min side..

    det korte og det lange er så.. at hvis jeg vil lade handlen gå tilbage og jeg i forevejn godt ved jeg ikke vil beholde oldenborgen. er det så ikke osse synd for ham. at komme tilbage til mig for igen at bleve solgt ?

    ps; jeg har talt med hende vi har byttet med. og hun havde intet problem med at vi bare kunne skille os af med hende.. og havde ikke så meget og sige til hvis jeg krævede handlen anulleret. snakkede hun udenom.


  • #8   27. maj 2010 Har i noget som helst bevis for handlen?

    Ellers kan hun jo sige hun aldrig har set hesten før..

    Og hvis i en anden gang vil bytte, så husk at tage ud og kigge på ponyen i skal bytte jer til


  • #9   27. maj 2010 der er mange vidner. smiley eftersom stalden var fyld da hun ankom..

    vi havde både set og prøvet hende.. dog med matingal.



  • #10   27. maj 2010 Be dem om at lade handlen gå tilbage pga forkerte oplysninger fra deres side og vil de ikke det må du jo true dem med at gå videre med sagen smiley

  • #11   28. maj 2010 Æv en skam i ikke har lavet kontrakt, husk det til en anden gang:-)
    du skal hurtigst muligt lade handlen gå tilbage, eller kommer det til at trække i langdrag. Hesten skal nok overleve at blive flyttet..Tænker når den stejler og kaster med hovedet ponyen altså at der måske er noget med munden, eller evt headshaking..
    Så skynd dig at få din hest hjem:-) Pøj pøj med det


Kommentér på:
hjælp... føler mig snydt i byttehandel

Annonce