{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
669 visninger | Oprettet:

hjælp til bomløs saddel {{forumTopicSubject}}

hej jeg har lavet aftale om køb af bomæøs sadel

nu står jeg så pludselig og tænker hov...

denne her er godkendt til at starte stævner i og ligner en alm dressur saddel. den anden jeg så har kik på er en mere klassisk bomløs.
To den sidste følger alt med, så der er ingen bekymringer og så den en st 17
men men men den anden er en 16, kan jeg have min "røv" i den smiley plejer at side i en 17.
Og hvad skal man bruge af underlag i sådan en ??

håber jeg kan få hjælp hurtig.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til bomløs saddel
  • #1   12. jun 2010 Nu er det jo min sadel du kigger på, så nok bedst jeg svare smiley
    Den kan bruges med et alm underlag da sadlen er opbygget nøjagtig som en alm sadel med tykke sadelpuder og kammer og stigremmene sidde som på en alm sadel.. man kan selvfølge bruge speciel underlag hvis man vil sikre sig ekstra..
    Om du kan passe den er jo svært at sige.. kommer selvfølgelig an på om din normale 17" er perfekt, lidt stor eller lidt lille.. jeg har prøvet at sidde i den bomløse og kan lige være i den, jeg rider normalt i 17,5"

• #2   12. jun 2010 Tak fordi du svare selv smiley

Det er pludselig meget svært dette her.
    skal ahgve en af dem, men hvilken vil være den bedste. smiley

• #3   12. jun 2010 Har svaret dig privat på alle dine spørgsmål smiley

• #4   12. jun 2010 Ok Tak for info C

• #5   12. jun 2010 Charlotte aka Mil-lo : Når du nu selv skriver at du kun kender til et mærke bomløse, så skulle du måske lade være at udtale dig om alle sadler.. for nej der findes faktisk bomløs (meget få ganske vidst) som ikke kræver et stødabsorberende underlag..

• #6   12. jun 2010 Signe *spider-pig* Nu som Jesus L - hvilken mærker behøver ikke stødabsorberende underlag? Har selv kigged efter en bomløs sadel men har kun funnet Barefoot

• #7   12. jun 2010 Hej C. min træner ved lidt om de bomløse, vi var bare tvivl om den der er godkendt om den ikke også vil genere hestens ryg. Så har vaægt den anden saddel. smiley

• #8   13. jun 2010 Louise R: Det er en sadel fra england, så vidt jeg ved kan den type slet ikke købes i Danmark.. den er helt mahen til en alm sadel, med tykke sadelpuder og alm sadelkammer, det er de ting det stødabsorberende underlag normalt opvejer.. derfor er det ikke mere nødvendigt i denne end på en alm sadel.. men man kan jo bruge det som ekstra sikkerhed..

Charlotte: Læs hvad jeg har skrevet til Louise.. de steder kan ikke give råd om den sadel, da de ikke sælger sådan nogle og heller ingen af den type.. synes bare det er temmeligt dumt at du bliver ved med at insistere på noget som du jo faktisk ikke ved.. det er ikke en sadel man kan købe i Danmark og derfor kan du ikke gå efter hvad de danske sider skriver om deres sadler..
    Langt de fleste sadler kræver speciel underlag.. men lige den jeg har der kræver det ikke (ville så nok selv vælge det til en tung rytter, alt efter hvad man skulle ride i den).. de sadler jeg selv har kræver det heller ikke, de er lavet af samme skum som GPA hjelme og former sig efter både hest og rytter, så man nærmest smelter sammen og det skum er i sig selv enormt vægt fordelene, når man ligger hånden under kan man faktisk nærmest ikke mærke der sidder en i sadlen.. de kan så heller ikke fåes i Danmark.. så der er altså sadler der er anderledes, de findes bare ikke i Danmark endnu.. men jeg ville aldrig fortælle noget til en køber der ikke passede, da jeg så bare ville stå med en utildres person bagefter..

• #9   13. jun 2010 Signe - trur jeg har fundet det du snakker om, er det måske dem her?
    (link fjernet)

• #10   13. jun 2010 Louise: nej det er nu ikke sådan en.. du kan se den jeg har til salg.. den er håndlavet af en engelsk sadelmager..
    Dem jeg selv rider i er sådan nogle her (link fjernet)

Kommentér på:
hjælp til bomløs saddel

Annonce