{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
866 visninger | Oprettet:

Efterskole {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer at tage på efterskole i 2011/2012, så det er snart på tide at finde det rigtige sted.
Det skal være en efterskole med noget kreativt evt. undervisning i ler/keramik og/eller foto.
Derudover må der også meget gerne være heste. Jeg har halvpart og skal derfor kun ride på skolens heste, men jeg er lidt bange for at de kun har små kedelige rideskoleheste som kan gå rundt, men som overhovedet ikke kan noge dressur, som jo er det jeg brænder for.
Jeg bor midt på sjælland, så jeg er ikke interesseret i efterskoler i nordjylland ol. det skal ikke tage for lang tid at komme frem og tilbage.

De efterskoler jeg har kigget på er:
Høng efterskole
Øhavets efterskole
Designefterskolen i nykøbing F.
Halstedhus efterskole
og Osted efterskole

Har i været på nogle af disse efterskoler, hvad er jeres erfaringer med dem?
Hvis der er heste, hvordan er skolens heste så? Og hvordan er ridefaciliteterne? Er undervisningen god?
Hvordan er de kreative muligheder?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Efterskole
  • #1   28. jun 2010 Lige et sidespring - men af hvad jeg har hørt, er det ikke tit at efterskolens heste er kedelige, medmindre de står på en normal rideskole. Bare lige for at informere smiley

  • #2   28. jun 2010 Okay godt at høre, jeg har tænkt at de nok er ligesom rideskoleheste, men det er jo ikke sikkert smiley

  • #3   28. jun 2010 Næsgård efterskole på falster smiley

  • #4   28. jun 2010 Jeg skal selv på efterskole, her efter sommerferien..
    Det er Idrætsefterskolen Grønsund - Jeg skal ride 6 timer om ugen, og der er en 'masse' kreativefag, bla. mediefag og billedkunst.. Jeg glæder mig helt vildt, og når vi starter kommer der nye heste, da det er første gang de laver ridelinje smiley
    Deres hjemmeside hedder, www.ieg.dk

    Held og lykke!


  • #5   28. jun 2010 gik på øhavets sidet år 08/09

    vores ridelære var lort, men vi fik dem også fyret,og eleverne "overtog" hestene og sørgede for de fik dyrlæge og smed som de behøvede.

    de heste vi havde der over var utrolig gode, og de fleste af dem kunne altså nogle ting, hvis man tog sig tid til det og var stædig, det så utrolig godt ud med flere af hestene.

    undervisningen var sådan som så god nok, men lærene gad ikke dem der ikke gad lave noget, så du skulle selv sørge for at lære noget og følge med.

    _________________
    Men i år er der blevet skiftet en del af hestene ud. og de tager udgangspunkt i det klasiske, og a jeg var til gk. elevdag, var der ikke blevet galoperet på hestene endnu, og flere af dem var totalt tomme o hovderne og stive.

    ved ikke hvordan undervisningen er nu, der er skiftet et pa lære


  • #6   28. jun 2010 Okay tak fordi i vil hjælpe mig alle sammen smiley

Kommentér på:
Efterskole

Annonce