{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
668 visninger | Oprettet:

Svineri óó !! {{forumTopicSubject}}

Her kommer lige en hurtig info -
Før jeg fik Hannibal, stod han selvfølgelige inde i boksen. Han kommer ikke på fold, da manden som ejer ham ikke kan holde til at gå helt der ned + at han bliver alt for tyk. Det vil lige siges at pony'en bliver og blev brugt rigtig meget, da han både kan køres for vogn og rides.
Men han jeg ikk havde fået ham endnu stod han inde og der var åbenbart ikk blevet muget ud i noget tid. Da vi ikke havde tid til det.
Så en damen som er mor til en jeg red sammen med. Sagde til mig at hun havde målet hvor meget eller hvor højt lortet gik op ;O!!
Hun sagde at der var mere end en halv meter!!
- Det tror jeg fanme ikke på, og det værste af det hele er at hun målte det !!!
Hun kan da være ligeglad og bare koncentere sig om sin egen hest !!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Svineri óó !!
  • #2   8. jul 2010 Jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår hvad du har skrevet smiley
    Men damen må have ment at det hesten blev budt var uretfærdigt.

    Selvfølgelig skal hesten ikke stå i lort til knæene - det ved alle!



  • #3   8. jul 2010 ????

  • #4   8. jul 2010 Hende moderen lyder fornuftig. Hvis det er det som der skal til før du får muget ud ved din hest!

  • #5   8. jul 2010 øhh, det forstod jeg ikke så meget af?
    .har du ikke muget ud fordi du ikke har tid eller hvad?o;


  • #6   8. jul 2010 hmm, lyder som om du er sur over, at nogen har gjort dig opmærksom på din egen dårlige samvittighed .

  • #8   8. jul 2010 gorstår altså ikke helt, du skriver både i nutid og datid.. Så er det nogetr der foregår nu eller ved gamle ejer?

  • #9   8. jul 2010 så skal du vel tage og muge ud?

  • #12   8. jul 2010 Hvis den bliver for tyk af at komme på fold skulle i måske overveje en jordfold eller en mundkurv til ponyen?
    Og hvis man ikke har tid til at muge ud ved sin hest skal man måske ikke have en?


  • #14   8. jul 2010 At muge ud er da noget man tager sig tid til smiley hvis man tager de værste klatter hver dag, så bliver der heller ikke så hurtigt ulækkert i boksen, og det tager jo max. 5 min smiley

  • #15   8. jul 2010 Tja så var det vel på tide du fik muget ud??? Alt andet er sgu da ulækkert.

  • #16   8. jul 2010 Det er da osse synd for ponyen hvis den aldrig kommer på fold. Jeg har selv en hest der let bliver for tyk af græsset, og hun går med mundkurv, det er der da intet problem i. Det er trods alt osse bedre for heste der let bliver for tykke, at gå med mundkurv ude på folden, frem for at stå og hænge hele dagen inde i boksen...

  • #17   8. jul 2010 Hm, du skriver lidt forvirrende. Forstod ikke så meget af det, andet end at hende moren måske hentyder til at du skal til og muge ud!

    Er altså synd for dyret hvis ikke den har en ren boks hver dag. Personligt mener jeg jo, at man skal muge hver dag..


  • #18   8. jul 2010 du må ikke lade din hest stå inde, så du må finde en anden løsning. Om den står i for meget lort lader jeg være med at bedømme da jeg ikke har set det.

  • #19   8. jul 2010 Hvis der er en halv meter lort i din hests boks, var det måske på tide at muge ud.. Forstod ikke det helt store.

  • #20   8. jul 2010 Der står at det var inden DU fik ham, men der står også at VI ikke havde tid til at muge?

    Han kommer ikk på fold fordi at ejeren ikke kan holde til at gå + at ponyen blir for tyk - Det var da nogle HELT VILDT dårlige agumenter, fra folk som tydeligvis ikke har tænkt over at ALLE heste, og ponyer har et STORT behov for at komme på fold, og være en del af en flok.


  • #21   8. jul 2010 enig med alle andre!!
    du ville vel heller ikke gå i lort til knæene..
    synd for ponyen


  • #22   8. jul 2010 Okaaayyy?!
    Kan godt se at jeg er dårlige til at forklare, og er underskylder meget ???

    - Hun sagde at der var lort hel op til en halv meter.
    Der var ikk så meget lort der inden, og det har der aldrig vært ..
    Jeg er ikke sur over at nogen hentyder at jeg burdte muge ud..
    Ja,, det var før jeg fik ham, men før ham, red jeg på hans hel søster, som også har den sammen ejer. Og derfra har jeg kunne følge med til alt hvad der er sket..

    Jeg ville aldrig lade min hest stå i så meget lort.. Men denne damen har en sygdom og hun har vært kritisk på mange måde over for mig både på den måde jeg strilede hesten og sagde at jeg var en dyreplager fordi jeg ikk satte hesten på mark ..

    Kamilla & Pierrot - Det er ikke mit valg at hesten ikke kommer på mark, men min egen mening om det med folden er at - jeg synes heller at de skal stå inden end at have mundkurv på. Det synes jeg er så synd for dem. Og hesten bliver både brugt til dressur, spring, kørelse og d.v.s. ting som hygge tur mm.

    Det var godt nok ikke meningen at dette ''lille'' problem, fra jeres side set, skulle ende med en diskution ??
    Hvis i synes det var så svært at forstå.. hvorfor kommenterede I det så ??
    Sorry, men det forstår jeg ikke. . .

    Og som skrevet før, må i da meget undskyld at jeg ikke kan forklare noget, så i kan forstå det ;o
    Håber I bedre kan forstå mig nu ;s
    Ja, jeg skriver både i nutid og i datid, alle har sine svagheder......


  • #23   8. jul 2010 I den lille periode hvor vi ikke havde tid.. Ejerne havde brækket et ribben og knust mange knogler da han havde faldet ned fra omkring 7meters højte !!
    - Og i den periode havde jeg ikke hesten fast og jeg sagde at jeg gerne ville hjælpe til men han sagde nej tak !?

    - Og det problem er ikke mere tilstede


  • #24   8. jul 2010 Så synes lige i burdte slappe bare lidt af ;s

  • #25   8. jul 2010 Det er SÅ syndt at den står inde !!!! Det er jo ikke synd at den har mundkurv på den kan jo stadig spise lidt og drikke ovs.

  • #26   8. jul 2010 Tja hver sin måde at have hest på.

    Da min hest stod i boks arbejde jeg sgu fuld tid og min hest stod 1 time fra hvor jeg boede og jeg kørte troligt ud til ham og mugede grundigt ud hver anden dag.

    Tjaaa hvis det var mig, der så en hest der ikke kom ud og som stod i lort, så ville jeg skam ikke nøjes med at kommentere det; jeg havde meldt det til politiet.
    Ved ikke om I har opdaget det, men det er faktisk ulovligt hvis ikke hesten kommer ud 2 timer om dage fem dage om ugen smiley Og hvis I rent faktisk motionerer den så meget, så har man dælme dytme også tid til at muge ud smiley


  • #27   8. jul 2010 Du siger at den bliver redet på osv., men det er jo ikke det samme som at den bliver sluppet fri på marken og kan løbe alt det den har lyst til...
    Og det kan godt være at du synes at det er synd at give en hest mundkurv på, men det er det ikke. Hesten er jo ligeglad hvad den får på...


  • #28   8. jul 2010 hvis ikke ejeren kan hente dyret på fold - hvorfror kan du så ikke når du nu en gang er passer på den?!

  • #29   8. jul 2010 Synes kun godt at hende mores ringede! det der SVINERI her, er at den står i lort i en halv meter! ö

  • #30   9. jul 2010 Jeg bliver altså harm over at læse det du skriver. Du kan simpelthen ikke være det bekendt over for hesten!! Det er næsten en form for psykisk terror at lade den stå inde døgnets 24 timer. Hesten har brug for at stresse af på folden (specielt når I bruger den så meget) - hvor den kan bevæge sig frit og få frisk luft i lungerne. Den har ikke behov for at stå inde hele dagen og kigge ind i en mur.

    Min mening!


  • #31   9. jul 2010 Enig med Christina H.

    Det er godt nok en syg tanke-gang at have..


  • #32   9. jul 2010 Ja det er noget svinderi hvis i lader jeres hest stå i en halv meters møj :S

  • #33   9. jul 2010 Synes nu hellere man skal lukke hesten på jordfold, eller hvis det ikke er muligt, så lukke noget af så den ikke har så meget at gå på, og så lade den græsse det af og så stille og roligt give den lidt mere, så den ikke bliver helt så fed. Synes ærligtalt også at mundkurv er synd, tænk sig at rende rundt med sådan en. Men hver sin mening, det vigtigste er at dyret kommer ud på fold, og har man en ridebane, jamen så kan man da have den til at gå der, det kræver jo bare at man lige får sat noget hegn med strøm i op smiley

  • #34   9. jul 2010 Tja forstod ikke meget af det du skrev , men Jeg siger som alle ander , se og få tømt den boks for møj , og så SKAL den pony sku da ud , tænk og være lukke ind i en boks hele dagen, ta og luk den på jordfold .

  • #35   9. jul 2010 Det er fuldstændig imod hestens natur at være lukket inde i en boks hele dagen + det er ulovligt. Så heller ligge en mundkurv på den, hvis det er det der skal til for at den kan få sin frihed.

Kommentér på:
Svineri óó !!

Annonce