{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
772 visninger | Oprettet:

Hvor langt ville du gå, ved sygdom? {{forumTopicSubject}}

Jeg sidder og overvejer hvad mit skridt ville være, hvis alt går i vasken.



Jeg er ramt af blodprop, delvis lam i venstre side og synes min livskvalitet er MEGET lav. Jeg ville måske kunne få gang i venstre side ved intensiv privat træning (har været til undersøgelse med positiv udfald, men ingen garanti)og derefter kunne passe og træne mine heste igen. Som det ser ud nu vil jeg være nød til at opgive min gård som har været mit hjem i 23 år og mine heste som står mig meget nært.



Jewg har lige nu gang i at søge fonder, har fået afslag fra kommunen, søge mere lån i ejendommen som i forvejen er meget højt, ved at finde ud af om jeg kan få erstatning og køre en retsag (Kan jo tage lang tid). Men hvis nu alt dette falder til jorden og svaret er nej fra alle, hvad så? Skal man tage skridtet til at sælge min kære gård nu og evt. sætte hestene på opstaldning og bevare håbet om at man får nok for gården og penge til genoptræningen og håbe på at jeg kan træne hestene igen eller skal man sælge det hele og lægge livet om?



Hvad ville i gøre, hvis i kom til at sidde i kørestol det meste af tiden og skulle forestille jeg dette liv. Ville for en hver pris, prøve at få behandlinger der kunne hjælpe?



Lige nu føler jeg mig egoistisk, fordi jeg vil i behandling, men min bror og søn vil helst blive boende på gården og begge dele vil ikke kunne hænge sammen hvis ikke fonde vil hjælpe.(Er lidt i tvivl om vi alligevel kan blive, da økonomien er meget stram nu), men de andre vil gerne have at vi prøver. Min søn er 10 år.



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor langt ville du gå, ved sygdom?
  • #1   16. sep 2010 Du burde godt kunne få erstatning af din forsikring, jeg har en mengrad på 10% efter et trafikuheld sidste år (ondt i rygen med udstråling i venstre ben). Det vil nok være en god slat du kan få dig der. Men det skal jo også være realistisk at have gården, det nytter ikke noget at stå i gæld til halsen resten af livet. Hvor mange heste har du? For med dem kunne du låne dem ud hvor imod låner selv betaler udgifter. Eller få dem opstaldet.
    Jeg vil anbefale at står fast ved dit mål om at komme til at fungere igen, selv om det kan betyde at bliver nødt til at sælge gården.

    Jeg arbejder med mennesker til daglig (ældre psyk. syge, tidl. narkomaner, folk der er ramt af blodpropper hvor hjernskade og eller lammelse som følger og meget svært demente folk fra 50 og op efter). Så jeg kan sagtens se dine fustrationer, men behold dit stædighed om at komme til at fungere igen. Stædigheden er grund ingrediensen i alt rehabilitering.

    Det er svært at give et svar med henhold til din søn og økonomi da jeg ikk er ældre end jeg er smiley


  • #2   16. sep 2010 Tak Line, jeg håber du har ret.

  • #3   16. sep 2010 Camilla:

    Min forsikring fik jeg udbetalt i starten da jeg blev syg og er brugt til hjælpemidler til mig, samt til ting der letter pasningen af hestene, så var de penge brugt. Fik ikke så meget.

    Men det løber lige rundt. Min søn vil sikkert følge mig, hvis jeg beder ham om det, han vil så gerne at jeg bliver bedre og bliver så glad når jeg kan en ny ting, men er selvfølgelig tryg her på gården, det jo hans fødested.


  • #4   16. sep 2010 Nå jo, jeg har gemt 30000 til min søns konfirmation.

  • #5   16. sep 2010 hold da op det lyder godt nok ikke af meget fra forsikringen, må jeg spørge om hvad du fik?

    Bare sørg for at det ikke giver et kæmpeunderskud så du på et tidspunkt bliver 'fanget' i gælden, det har man ikke brug for i sådan en situation som din smiley


  • #6   16. sep 2010 Jeg fik vist omkring 56000 kr udbetalt fra pensionsforsikringen. Har så selv betalt en del til skinner mv, for at gå bedre, fordi kommunen ikke fandt det nødvendigt og den kommunale genoptræning ikke havde tingene. Men det har gjort så jeg ikke bliver mere handicappet med årene, så for mig nødvendigt.

    Så jeg købt telthal for at have halm og hø, så vi kan komme til det. Min mor hjælper med hestene og kan ikke komme på loftet, så jeg måtte gøre noget andet.

    Havde også håbet på noget mere.


  • #7   16. sep 2010 Hej Lotte

    Tusinde tak, du er bare sød. Jeg nænner virkelig ikke at gå af med hestene, så ville bestemt få dem opstaldet indtil jeg atter er på fode igen. Jeg håber at få lånet igennem, der kommer en vurderingsperson idag og næste uge får jeg besked om jeg får lånet.

    Jeg har så et par fonde mere jeg kan søge, men der går nok ½ års tid før jeg ved besked. Indtil da bliver vi boende.

    Så jeg kontakter dig, hvis jeg får brug for opstalding til Muffin, den dejlige dreng.


  • #8   16. sep 2010 Hej Berit.
    Som ergoterapeut er jeg meget interesseret i at vide hvilke genoptræningstilbud du allerede har fået tilbudt? Jeg spørger fordi at alle jo har ret til kommunal genoptræning ifgl. sundhedslovens §140.
    Du skriver at din livskvalitet er meget lav, men ud af dit indlæg kan jeg også tyde en meget stor motivation for en rehabiliteringsproces. Derfor forstår jeg ikke hvorfor din egen læge ikke kan henvise dig til vederlagsfri ergo- eller fysioterapi.
    Det kan efter min meninge og med min viden omkring feltet ikke være rigtigt at du selv skal betale for en sundhedsfremmende genoptræningsindsats.
    Når du har fået af vide at du med et intensivt genoptræningsforløb kan få bedre funktion i venstre side er det mig en gåde at du selv skal betale.

    Nu kender jeg selvfølgelig ikke alle detaljerne omkring dit forløb, men jeg mener ikke det kan være rigtigt at du skal gå fra hus og hjem, for at kunne klare hverdagens aktiviteter og højne din livskvalitet.

    Du er velkommen til at skrive en pb, hvis du har spørgsmål. Vil gerne hjælpe smiley

    Held og lykke med det...



  • #9   16. sep 2010 Desuden siger servicelovens §86 følgende:

    § 86. Kommunalbestyrelsen skal tilbyde genoptræning til afhjælpning af fysisk funktionsnedsættelse forårsaget af sygdom, der ikke behandles i tilknytning til en sygehusindlæggelse.

    Stk. 2. Kommunalbestyrelsen skal tilbyde hjælp til at vedligeholde fysiske eller psykiske færdigheder til personer, som på grund af nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller særlige sociale problemer har behov herfor.


  • #10   16. sep 2010 Ja, det har jeg både sagt og sendt pr. brev til kommunen, men de siger jeg selv er stoppet og at træningen var ok, når de snakker med dem som trænede mig.

    Så kan jeg forklare i øst og vest hvorfor, det dem ligemeget.


Kommentér på:
Hvor langt ville du gå, ved sygdom?

Annonce