{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
827 visninger | Oprettet:

Snæversynet Hg. {{forumTopicSubject}}

Må sige jeg overrasket over hvilke grundlag folk afviser heste på herinde. Og hvor snæversynet man kan være.

Der står ingen steder i reglerne hesten ikk må gå bag lod på billederne, men alligevel vælger folk at afvise fordi DE ikk selv rider sådan!

For 5 år siden, var der bestemt ikk ligeså meget fokus på holdningen, og man kan altså ikk ændre på billeder der 5 år gamle, men man kan kigge på dem og ændre sin ridning.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Snæversynet Hg.
  • #1   13. okt 2010 og måske lægge nogle nyere billeder ind.

  • #2   13. okt 2010 Både - Jeg kan godt se om hesten kan udvikle sig mere eller ej på billederne. Så fordi billederne ikk er nye afviser jeg altså ikke. Der ingen grund til at gå i små sko.

  • #3   13. okt 2010 Enig!

  • #4   13. okt 2010 Det er ikke iorden at afvise på baggrund af sine egne meninger eller "hjemmelavede" regler.


    <b>Her er de grunde man SKAL afvise på:</b>
    - Hvis der ingen eller ikke tilstrækkelig tilknytning er til hesten.
    - Hvis der er billeder af andre heste end hesten selv, f.eks. den forældre eller føl.
    - Hvis billederne ikke er tydelige.
    - Hvis hesten oprettes som salgsannonce.
    - Hvis hesten er solgt/gammel part ved oprettelse.
    - Hvis der er hjemmesideadresser, copyright, logo med reklameord eller fra anden fotograf på billederne.


  • #5   13. okt 2010 Sipo - tak, men det bliver ihvertfald ikk holdt så nemt er det. smiley

  • #6   13. okt 2010 kunne ikke være mere enig. Syntes i det hele taget det er frustrerende folk er så magtsyge at de opfinder deres egne regler for at vælge heste til eller fra. Det at holde sig til de skrevne regler er langt fra reglen her inde længere. Trist og træls!!!
    Et eksempels er folks evindelige spørgsmål om stamtavle. Der står ingen steder den skal skrives ind, eller der skal være bevis for hesten er raceren, så længe hesten/ponyen er racetypisk. Alligevel afviser folk konstant, hvis der ikke foreligger en stamtavle eller hvis de ikke kan finde dyret registreret.


  • #7   13. okt 2010 Anna-Sofie - Præcis, der så mange regler folk selv finder på.

  • #9   13. okt 2010 Trine: Er meget enig med dig med Følle Bøllerne. De kommer meget hurtigt ind.
    Har også lagt mærke til at hvis der er en fin DV hvor stamtavlen er skrevet, men ellers en meget sparsom tekst og få billeder, så kommer den super nemt ind, frem for en lille ulden pony med mere tekst og flere billeder.
    Tror bare HG folk er en anelse snoppede


  • #11   13. okt 2010 Vi hjælpeadministratorer har lige oprettet et indlæg omkring velkomst/afvisning, så må vi håbe at brugerne gider at læse det smiley

  • #13   13. okt 2010 Nej, Big Admin har givet udtryk for at hesten bare skal være racetypisk, for at må stå under en bestemt race.

  • #14   13. okt 2010 Nu skal I huske på, at det er er "hvilken som helst" der kan afvise eller byde hesten velkommen. Det er jo nok fordi, at de gerne må have deres egen mening, hvis de kun skulle holde sig til de originale regler, ville det jo være kedeligt at byde velkommen eller afvise hesten - så kunne en adminstrator ligeså godt gøre det.

  • #15   13. okt 2010 ha tit tænkt på,at man måske skulle fjerne afvise funktionen,for så kan magtsyge mennesker ikke påvirke,hvilke heste som kommer ind,så kan man enten byde velkommen,eller holde sin mening for sig selv,ved ikke om der er andre som er enige med mig i det,for i bund og grund,så mener jeg alle har ret til at have deres hest eller heste herinde,bar eman holder en pæn tone herinde

  • #16   13. okt 2010 Anne N. Nu er det jo ikke alle der er lige så heldige som dig - og har deres egen pony/hest. Så selfølgelig skal rideskoleheste også have lov til at blive oprettet herinde. Det står ikke skrevet nogen steder at HG er en helt særlig side kun tilegnet dem med egen hest.

    Rideskolehestene er også elsket af massere af piger og drenge..


  • #17   13. okt 2010 Hvis de har givet det som begrundelse, så anmeld dem til en HA'er, de kan rent faktisk blive frosset for at misbruge stemmerne

  • #18   13. okt 2010 Helt enig.
    Jeg ved at da jeg skulle have oprettet min nye hest Chopin, blev han afvist fordi at han havde tæppe på, på alle billederne, meen han skulle have tæppe på. Jeg blev nød til at ligge billeder ind af ham uden tæppe men ikke nok med det, så fordi jeg har sat ham under hollansk varmblod (som han er, men hans stamtavle skal hentes hjem) så blev han afvist igen, trods jeg skrev at hans stamtavle skulle hentes hjem. Og gad fandme ikke og sku til at klippe ham for at tage et ordenligt billed af hans brandmærke så folk troede på mig.
    Jeg synes bestemt ikke man skal stemme alle heste ind, men dem der afviser læser ikke altid hele teksten igennem, de kigger bare om hesten's stamtavle er skrevet ind, og er den ikke det, så afviser de
    Folk herinde går virkelig i små sko, og det er jo slet ikke sjovt at oprette sin nye hest herinde overhovedt.
    Jeg kender flere irl som har bruger herinde, som ikke opretter deres heste herinde på det grundlag at folk hakker på en, og har man ikke kanon billeder af sin hest, så blir man afvist, og et eller andet sted så kan jeg kun give dem ret i det, for sådan er der rigtig mange der er.
    Ved der er en bestemt person herinde, der bruger hele sin tid på at tjekke hver renracende hest, på hestedata om der nu også er stamtavle på, ellers så afviser hun hvis hun intet finder på den derinde

    Ja fik lige afløb for det hele der bare er træls herinde
    Håber folk blir lidt bedre til at byde velkommen, så folk er glade for at være herinde og de glæder sig til at få oprettet deres nye hest/pony


  • #19   13. okt 2010 Stald - jeg har ogs' et navn i hoved på en som helle tiden tjekker stamtavler osv.

Kommentér på:
Snæversynet Hg.

Annonce