{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
475 visninger | Oprettet:

Lektiehjælp, hvad giver man og hvordan {{forumTopicSubject}}

Nogen der får lektiehjælp?

Min søn har brug for hjælp i Dansk og matematik 5 kl. niveau, men hvordan finder jeg hjælpen og hvad giver man i timen?

Tænker der bare skal være en 8 -10 kl. elev der er god til disse fag og har laaang tålmodighed og god til at lære videre.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lektiehjælp, hvad giver man og hvordan
  • #2   22. nov 2010 Ok, det da en god hjælp for de lidt ældre elever.



  • #3   22. nov 2010 Du kan evt. kontakte gymnasie elever. Der er tit nogle der har lidt erfaring med at lærer fra sig, og de kan ofte godt bruge lidt penge (:

    På vores skole har vi en decideret lektie ordning man kan melde sig til, hvis man vil hjælpe andre smiley


  • #4   22. nov 2010 berit:

    ofte kan skolen hjaelpe hvis du snakker med laerene om det...
    de har ofte et samarbejde med steder hvor du kan faa lektiehjaelp


  • #5   22. nov 2010 Måske kontakte skolen og få hjælp derigennem til at skabe kontakt til en dygtig ældre elev - eller tage initiativ til at oprette en lektiecafe? Tag evt. en snak med de andre forældre - du er helt sikkert ikke den eneste, der ikke kan hjælpe dit barn indenfor de fag. Så kan I evt. supplere hinanden ved at tage forskellige fag? Der er også ofte lektiecafeer på biblioteker. En f.eks. dygtig 7-8. kl. elev burde sagtens kunne hjælpe og vil nok gøre det for 50 kr/time (det var da, hvad jeg fik i den alder for at babysitte)

  • Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 19 Følgere: 33 Svar: 789
    #6   22. nov 2010 Jeg kontaktede en skolelære der var gået på efterløn. Ikke at jeg vidste han ville, kendte ham heller ikke, spurgte bare om det var noget han havde lyst til og ja det ville han da gerne. 2 måneder senere med undervisning og øvelser herhjemme 1 gang om ugen kom han og sagde så nu er det på plads. Det var i 7 klasse og drengen er nu i lære som elektrikker og fik 10 og 12 taller til sidste eksamen på skoleforløbet.
    Godt du tænker alternativt, der er ikke meget hjælp at hente i skolen.


Kommentér på:
Lektiehjælp, hvad giver man og hvordan

Annonce