{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
759 visninger | Oprettet:

Fatter stadig ikke at han er væk. :'( {{forumTopicSubject}}

Det er den 1. december, at der er gået 2 måneder, siden min elskede pony, Aladar DeCoyit, døde.... uden varsel.

Jeg fatter det stadig ikke! - overhovedet.... smiley

Når jeg kommer ud i stalden, så kigger jeg ud igennem porten til foldene, og så giver det gang på gang en skuffelse, over at han ikke er der.

Jeg har fået en anden lille pony, Nonis Lopell, som skule være Rufus af Rønhøjs kammerat, for jeg kunne jo ikke lade min anden lille dejlige hingst alene, nu hvor han ikke kan gå med hopperne som før, hvor hans hormoner raser i hans krop. Og Nonis.... jo han er kær, og jeg pas og plejer ham da, og forkæler ham, men jeg holder ham på afstand. smiley Er bange for at knytte mig igen, og få knust hjerte igen.

Føler ikke jeg kam komme over ham! - har accepteret han er borte, men mangler og savner ham forfærdeligt meget.

What to do?! - hvordan har i haft det, når i har mistet en højt elsket dyr, og hvad har i gjort.

Jeg kan f.eks. ikke lade være med at læse de sidste afsnit i hans profiltekst, hvor jeg skriver om mine værste dage i mit liv. Se billeder af ham, og ikke mindst at lugte og røre pandelokken som jeg klippede af ham.
Har så også klippet hans hale, så jeg kan få lavet et armbånd, og så har jeg en gammel veninde fra folkeskolen, som er KANON dygtig til at male, og vil "bestille" et maleri af ham, ved hende.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fatter stadig ikke at han er væk. :'(
  • #1   23. nov 2010 2 måneder er jo ingenting, ting tager desværre tid også når det gælder at have mistet et kæledyr.
    jeg er de seneste år kommet af med en hund (blev 12) kat (4) kat (17)
    jeg kunne lang tid efter stadig høre dem trippe over gulvet, når jeg kom i køkkenet tjekkede jeg i deres hjørne efter mad, ja når jeg var ude og handle så så jeg efter tilbud på foder indtil jeg lige kom til og tænke på nå nej de er her ikke mere.
    der er nu ved og være nogle år siden nogle af dem er døde og det bliver lettere at tænke på dem se billeder af dem snakke om dem osv.
    så du må nok væbne dig lidt med tålmodighed og lade tiden gøre sit


  • #2   23. nov 2010 Som miv skriver så er det jo ikke lang tid siden du mistede ham, og det tager tid og komme sig over et tab. =( Men er sikker på det bliver meget bedre med tiden. =)

  • #3   23. nov 2010 Jeg havde en dejlig anglo vallak. Skør og ødelagt af 11 ejere på 8 år men for mig blev han noget særligt. desværre måtte jeg tage den tunge beslutning p.gr. gigt i bagbenene. Jeg kunne ikke holde ud at se hans smerte og gløden i øjnene forsvandt.
    Først 1½ år senere blev der brug for hans dækken til anden hest. troede jo det værste var ovre men nej. Minderne og sorgen kommer som lyn fra klar himmel.
    Siden har jeg haft svært ved at finde en ny hest.
    Kan kun sige sorgen er en del af livet og man skal have lov at reagere bare det ikke bliver en "livsstil" og et fysisk problem.
    mvh merete. Forstår dig og føler med dig.


  • #4   23. nov 2010 Desværre er det sådan, at prisen for at elske/holde af, er at miste... så jo, det er rigtig hårdt... det er kun tid og positive tanker, der kan hjælpe en til at acceptere virkeligheden...
    Jeg tror du gør det helt rigtige i forbindelse med din sorg.... det er jo helt iorden at savne og være ked af det - du skulle gerne med tiden kun mindes med glæde og ikke tristhed.... væe glad for de i havde sammen og oplevede sammen, istedet for at være trist over det ikke fik oplevet... håber du snart blive glad igen... og tillader dig selv at holde af Nonis... smiley
    Brita!


  • #5   23. nov 2010 Tak alle sammen, for jeres svar... smiley
    Har været lidt bekymret for om jeg var skør oven i hovedet, for nogle gange er det værre end andre gange, og må ty til tåre og ensomhed.
    Vil jo ikke glemme ham, og det er jeg bange for.
    Og det værste er jo bare, at jeg ikke kender dødsårsagen, men han var jo sund og rask, men kan udlukke mange ting pga. den måde jeg fandt ham død på, så de spørgsmål om hvorfor han er død, de gentager sig gang på gang, og altid uden at finde svar.


  • #6   23. nov 2010 Jeg kan sagtens forstå du er meget påvirket af dét, også især efter den måde det skete på... jeg vil nok anbefale dig at snakke så meget om oplevelsen som du kan... da det jo var et kæmpe chok for dig at finde ham sådan... du har jo på ingen måde kunne forstille dig at det skulle ske... fortæl om det, find en der vil lytte og forstå...

    Bare rolig du glemmer ham ikke... jeg har ikke glemt min først pony.. hun har et meget specielt plads i mit hjerte... jeg smiler hver gang jeg tænker på hende... så nej, du skal ikke være bange for at glemme ham... det gør du ikke!


Kommentér på:
Fatter stadig ikke at han er væk. :'(

Annonce