{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
818 visninger | Oprettet:

hisrtorie {{forumTopicSubject}}

Hey...
VIl du ikke læse den og skrive hvad du synes om den...

Den er ikke færdig....

Fie.

Her kommer Fie hen over markene på hendes røde hest Viktor, i fuld galop. Hun elsker det og det gør hendes hest også. Men tro lige jeg skal fortælle noget mere om Fie.

Fie er en pige på 13 år. Hun bor på et husarregiment/rideskole/opstaldning, med hendes far og hendes to brønde, Simon og Thomas. Det er hendes far der ejer det. der er plads til 22 elev heste, men der er kun 20 heste, plads til 28 husarheste, men der er 24 heste. Spring stalden er der plads til 14 heste, men der er kun 11 nu. Privat stalden er der plads til 24 heste og der er 20 heste. fole/avls stalden er der plads til 8 hoppe men der er kun 3 hopper. Dressur stalden er der plads til 10 heste. Føl og unge heste stalden er der, eller husar uniform. Han er rar og kærlig men på en bestemt måde. Han har en gammel sort jagthest, han holder meget af. Den heder Odin og står i box 50.
Hendes bønder Simon og plads til 10 og der er 7 heste.
Hendes far har blå øje, lyst hår, 185 cm høj og 46 år gammel. Han går for det mest i oliven farvet ridebusker, rideskjorte, ridesokker, sweatshirt, lang ridestøvler, en blå Kingsland jakke, hvor der står Peter Wien Team Søndergård Thomas er tvillinger. Og ligner derfor meget hinanden og man kan nemt komme til at bytte om på dem. Da de begge to har blå øje og sort hår og er ca. 187 cm høje og er en pisse god røv(og 20 tøser efter sig). Thomas går i mode Tøj når han er i by, Men ellers går han i Blå ridebusker, rideskjorte, ridesokker, sweatshirt, lang ridestøvler, en blå Kingsland jakke, hvor der står Thomas Wien Team Søndergård. Og han er sød, lyder snobbet hvis man ikke kender ham, men det er han ikke, han kan godt lide at går rundt selv, og små synge(så der er ikke nogen der gider at vær sammen med ham). Til hver dag rider han sine heste som han har i spring stalden. Hvor han har store heste eller store 1’ere ponyer, da han fint kan passe en pony. Han underviser også lidt, men det er meget lidt, da han ikke har tid det. Da han er meget ud og ride.
Simon er meget stille og rolig, og går meget op i heste end tøser fest og farver. Derfor er han også god til nybegynder, han er meget dressur rytter, og har et par unge hest ved siden af. Han er tit ud og start stævner. Af tøj går han i hver dags tøj eller så meget mærke tøj, blå ridebusker, rideskjorte, ridesokker, sweatshirt, lang ridestøvler, en blå Kingsland jakke, hvor der står Simon Wien Team Søndergård.
Fie går selv i sort eller blå ridebusker, rideskjorte, ridesokker, sweatshirt, lang ridestøvler, en blå Kingsland jakke, hvor der står Fie Wien Team Søndergård når hun er hjemme på gården. Men i skole går hun i cowboybusker, T-shirt, og sweatshirt med hætte. Fie har 4 heste Lolly box 45, Viktor box 46, Cisco box 47 og Sheika box 48. Fies to bedste venner er Jan og Buller, hendes rigtig navn er Bolette. Jan er 14 år, han har grønne øje, sort hår, er 175 cm høj. På rideskolen går han i sort eller grøn ridebusker, rideskjorte, ridesokker, sweatshirt, lang ridestøvler, en blå Kingsland jakke, hvor der står Jan Larsen Team Søndergård. I skole går han i mærke tøj. Han er sød, rar og en lidt forelsket i Fie. Han har 2 heste ”Sky Lhigt” box 51 og Felix box 52. Buller er 14 år, så Fie er den lille, Buller er tynd, har lyst hår, blå øje, 163 cm høj. På rideskolen har hun meget mørk blå ridebusker, rideskjorte, ridesokker, sweatshirt, lang ridestøvler, en rød Kingsland jakke, hvor der står Bolette Jørgensen Team Søndergård. I Skole går hun i mode tøj. Hun har 2 heste Merci box 68, Scooby Doo box 69.
Hvis du vil vide mere om Fie og hendes venner, skal du bare læse vider, men her fra tager Fie over. Man hører historie fra Fie synspunkt.

Viktor, min røde hest og jeg kommer ridende i fuld fart hen over markene. Viktor er min elskede traver. Jeg fik ham for 3 år siden, da han ikke kunne bruges til travløb, da han går over i galop, men så så jeg ham på nettet, og tænkt det er lige mig. Jeg hørt min far om jeg måtte får ham. Der var ikke alle de ord han brugt fordi det var en traver ”skal du van ære mig total, her går jeg og avler Dansk Varmbold og fine heste. Og så vil du havde en traver.” Husker jeg han sagde. ”jamen men kan vi ikke bare kigge på ham, bare kigge og hvis han ikke er noget.” og så over gav han sig, da vi kommer ud og så ham tabt min far sit hjerte til ham, og jeg fik lov til at får ham. Han har bred blis næsten hjelm, to sokker på bagene, som går helt op til knæerne og ender i små pletter. Han er 155 cm høj, så han er en lille hest, men han er stor nok endnu. Han var god i dag, han har ikke lavet noget ballet, som at bukke eller løbe af sted eller ikke ville går frem af, men han er altid god på tur og jagt. Han er ikke bange for noget. Han er som en leg at ride. Nu kan jeg ser gården jeg får ham til at slår over i trav. Og han går let over i tarv, og traver godt frem af i trav for lange tøjler. Jeg tror han har været glad for vores lille ride tur. Nu kommer vi til markvejen, jeg får ham til at slår over i skridt. Jeg klapper ham på halsen. Jeg siger til ham ”god gammel dreng. Skal vi hjem og ser hvad der sker på gården. Og ser om Jan er kommet eller han sover længe endnu, det er rart at der er 4 uger til vi skal i skole igen, bare ride og hygge. Tror du de andre heste er kommet på fold igen eller måske har Rasmus ikke givet dem morgen mad, det er jo ikke sådan når vi står op kl. 6 for at ride til vandet, men nu skal vi hjem og se hvad det skør hopper laver, og Cisco for han er jo ikke en hoppe. Når vi kommer hjem får du lidt mad og så kommer du på fold med Sheika og Cisco og to af Jans heste.”
”Der var en gang, hvor du kunne får mig til at gør alt, stille op kl. lort fordi” lyder det fra min mobil. Det er Jan der ringer.
”Fie” siger jeg.
”Hej Fie,, det er Jan”
”Hej Jan, hvad vil du?”
”Jamen tak. Ej jeg ville bare hører hvad tid jeg skulle komme op på borgen til mine 3 prinsesser?”
”Jan, hvor magen gang, skal jeg sige til dig at Felix er en hingst?” siger jeg og griner.
”d
Du ved da at du er min hele stor prinsesse.”
”Men du kan komme når du vil. Jeg er lige på vej hjem fra tur på Vik! Og han er dejlig”
”Hvor har i været henne?”
”Vi har været ned ved vandet og galopper. Han er jo super.”
”Ses smukke.”
”Ja vi ses søde.”
Vi rider forbi starten af folde foran gården. Alle elevheste kommer løbe hen til Viktor og mig, men Viktor er lige glad, han ved at han ikke må snakke med dem eller han skal prøve at løb efter dem fordi de galopper på folden. ”Tror du ikke også Rasmus er kommet i gang med at muge ud i elev stalden. Jan og jeg kan hjælp ham når Jan kommer.” og klapper Viktor på halsen. Jeg rider ind i gården. Hopper af min gamle hest. Og tager min taske af, hvor jeg havde noget kikse og noget at drikke med til mig og et par godbidderne til Vik. Lige efter jeg er hoppet af, kommer Rasmus, som er en af husar her på Søndergård. Men han er også med til at passe mange af hestene på Søndergård. Han er 23 år, han har brune øjne, mørkt hår, ca. 180 cm høj. Han går for det mest i meget mørk blå ridebusker, rideskjorte, ridesokker, sweatshirt, lang ridestøvler, en grå Kingsland jakke, hvor der står Rasmus Madsen Team Søndergård, eller husar tøj. Som husar rider han på Mondeo, som der står i box nummer 1, men han har også sine egne hest der Star, som står i box nummer 49, star rider han LA dressur på, men han kan ikke komme til så mange stævner, når, er husar, men når han er ude og starte dressur vinder han tit. Han selv er meget hjælpsom, jeg elsker at hjælp ham, når det er ham der skal gør det, så hjælper han også når det er mig der skal gør det. Så hygger vi os rigtig med at muge ved heste, når det så skal være rigtig sjovt ring jeg til Jan, og hører om han kan muge ud, hvis han kan, går vi i gang med ”Hvem muger flest boxe ud?” Der er 30 boxe at muge ud, 4 af mine boxe, 2 af Jans boxe, 2 af Rasmus’ boxe og hele elev stalden, men det er kun om søndag vi skal muge ud i elev stalden. Da de andre dage, muger elev rytter selv ud. Så det er jo dejligt nemt. Dem der rider i hver dagen skal muge ud, en i måneden og dem der rider om lørdag skal muge ud hver gang, da det er tur, det er ikke så lange turer, de taget noget med en time at ride. . Vi går meget op i, at man ikke kommer og rider så tager hjem igen, men også lære at passe hesten rigtig, men det også er hårdt arbejde at havde en hest. En gang hver andet måneden, laver vi som vi ikke laver til hver dag. Det kan være en lang tur, til vandet og i gennem skoven eller rider pony games eller spille hesteboldt eller ride jagt, da vi har en jagt bane, med vandgrav, eller laver militay stævn. Det er altid sjov, og vi griner når vi er færdige. Rasmus siger ”kan du selv eller skal jeg hjælpe frøken? For hvis hun kan selv, vil jeg gå ind til min egen hest. Da jeg også skal nå at passe de andre heste, og jeg skal havde Odin klar om 10 minutter.” jeg klapper Viktor på halsen som ros for at han har gået så godt. ”jeg er ikke en baby, men tak, jeg klar mig selv. Hvor skal far hen med Odin?” jeg sætter bøjlerne på sadelen på. Uden at tag fat i Viks tøjle begynder jeg at gå siger bildt ”kom” Imens vi går mod stalden siger Rasmus: ”han skal ud til Tine” med et stort smil. Jeg åben stald døren, Jeg siger ”stå” og gå væk fra Vik for at sætte døren i dør holden, for jeg hader når der ikke er frisk luft i stalden. Gå tilbage til ham og siger igen ”kom” til Vik og går ind i stalden. ”Hvad skal far da hos Tine? Har vi ikke lige fået heste fodrer?” griner jeg. Tine er en min far er lidt forelsket i, men han ikke få sig selv til at gør noget ved at han er forelsket i hende. Hun har en dyrehandler så hun holder meget af dyr, men går mest op i heste og hunde. Men hun kan få alt hjem, hun bor selv i Rosemarie, men hun har butikken ind i en større by. Der lægger 10 km fra Rosemarie. Jeg op til Viktors box, da Vikki kommer løbende. Hun er glad for, at jeg er kommet hjem igen. Det må være Simon eller Thomas, der har lukket hende ud da en af dem er gået over i stalden. For hun lå og sov da jeg gik ud til Viktor. Vikki er en lille stort laperdor Formel 1, hun elsker at gå rundt i stalden sammen med en af os i stalden, for det mest er det Mikkel hun går med. Da han passer stalden meget af tiden. En dag kunne vi ikke finde Vikki og så lå hun oppe hos Mikkel i hans seng og så tv, og det havde vi gået rundt og kaldt på hende i en time. Mens Jeg siger hej til Vikki er Mikkel i gang med at gør Odin klar, men i skal ikke tro at min far er en der ikke gider at passe sin hest, for det gør han godt. Han vil bare ikke sadle Odin op hvis han skal nogen steder hen, Da han ikke synes det er pænt at komme med heste hår over det hele.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hisrtorie
Kommentér på:
hisrtorie

Annonce