{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
487 visninger | Oprettet:

hjælp til mac {{forumTopicSubject}}

hej smiley
Jeg har lige fået en macbookpro, men den er jo ikke byget op på samme måde som en windows computer, så ville høre om ikke der er nogen af jer som har erfaring med mac og gider hjælpe mig lidt med at komme igang.

Bl.a. vil jeg gerne vide følgende:
- Hvor kan jeg hente internet explorer til mac?
- hvordan får jeg internet vinduet til at fylde "hele" skærmen?

mvh linette

håber der som altid er nogen flinke mennesker til at hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til mac
  • #1   15. jan 2011 ved desværre ikke med internet explorer, da jeg selv kun bruger safari smiley
    når du vil have siden til at fylde hele siden, kan du trække den ud nede i højre hjørne smiley


  • #2   15. jan 2011 Så vidt jeg ved kan du ikke hente internet explore til en mac smiley da det er et Windows program.. Der i mod skal du benytte safari som er apples internet browser, eller fire fox eller Google chrome smiley

    Vinduet kan du gøre større ved at trække i det, kan ikke huske hvodan du får det til at fylde hele skærmen smiley


  • #3   15. jan 2011 okay, ang. det med vinduet fandt jeg lige ud af det smiley



  • #4   15. jan 2011 Vinduet - Træk ud end i højre hjørne.
    Internet Explore - Man ka hente Windows til en mac computer. så når du tænder computeren kan du vælge at bruge Mac systemet eller Windows Systemet. men du skal først downloade Windows. osv. har ikke meget forstand på det, men du kan godt bruge en mac som en admindelig computere, hvis du henter windows. svært at forklare. har ikke så meget forstand på det med windows på en mac, men har selv 2 mac smiley


  • #5   15. jan 2011 Vinduet - Træk ud end i højre hjørne.
    Internet Explore - Man ka hente Windows til en mac computer. så når du tænder computeren kan du vælge at bruge Mac systemet eller Windows Systemet. men du skal først downloade Windows. osv. har ikke meget forstand på det, men du kan godt bruge en mac som en admindelig computere, hvis du henter windows. svært at forklare. har ikke så meget forstand på det med windows på en mac, men har selv 2 mac smiley


  • #6   15. jan 2011 Okay. Det lyder bare underligt hvis ikke man kan hente internet ex. til mac, da der jo er nogle internet sider som kun kan fungere i internet ex. , så det håber jeg da meget at jeg kan !!

  • #7   15. jan 2011 det kan man vel nok også godt smiley
    det er bare at søge "internet Explore" på google og tryk download smiley


  • #8   15. jan 2011 Altså firefox feks. virker jo helt ligesom explorer - jeg har aldrig været ude for at der er en side der ikke har fungeret fordi man bruger firefox internettet.. har selv en macbook pro..

  • #9   15. jan 2011 jo. der er mange ting Firefox ikek kan klare .

  • #10   15. jan 2011 Der er sider som kun fungerer i internet explorer..

  • #11   15. jan 2011 Du kan ikke bruge Internet explorer på Mac. Har haft mac i en del år og brugt Safari uden problemer, er ikke stødt på noget jeg ikke kunne åbne endnu... Så hvorfor vil du så gerne have Explorer??

  • #12   15. jan 2011 har også haft MAc i nogle år. Og jeg har altså heller ALDRIG haft problemer med Safari smiley
    -Men man kan godt downloade windows på en mac, og åbne det istedet for mac systemet når man tænder computeren smiley


  • #13   15. jan 2011 okay..
    Grunden til at jeg gerne vil have internet explorer er fordi jeg har fået at vide siden kun kan understøtte det!

    Tænkte på om I kan hjælpe mig med, hvad jeg skal gøre, hvis jeg fx vil gemme et billede fra nettet, med en windows computer kunne jeg jo bare højre klikke på det, men hvordan gør jeg det med en mac?


  • #14   15. jan 2011 du skal bare trykke "arkiver billede som.." i stedet smiley

  • #15   15. jan 2011 Hold "Ctrl" knappen nede, og højre klik. og tryk "Gem i iphoto" eller sådan noget XD.

  • #16   15. jan 2011 Kæresten der skriver:

    Mht. Til Internet Explorer så findes den ikke til Mac. Længere er den ikke. Og heldigvis for det. IE har ikke udviklet sig sammen med internettet og er stærkt forældet. Jeg kan kun anbefale Safari, som er standard på alle macs, eller Chrome som kan hentes gratis hos google.

    Ang. Vindue størrelsen kan du trække det i højre hjørne som der er blevet nævnt.
    Alternativt kan du hente gratis programmet HyperDock, som giver mulighed for at ændre størrelsen på vinduer ved at trække dem til forskellige sider af skærmen.

    Og som der er nævnt i tidligere svar, så er der selvfølgelig mulighed for at smide Windows på din MacBook, men så kunne du lige så godt have købt en pc. Macena aller stærkeste side er deres software, som på mange (alle) punkter overgår Windows.

    Jeg er macbruger gennem 21 år, og skal aldrig have andet;)
    Driver desuden et iphone og macsupport firma, så hvis i har spørgsmål så sig til;)


  • #17   15. jan 2011 Mac'ens*

  • #18   16. jan 2011 Tak for svaret stutteri Auriklen.
    Er det bedst at bruge apples egne skriveprogrammer, excel, osv. eller er det ligeså godt med windows som er lavet til mac?
    Ved du evt. om det er muligt at downloade dem gratis?
    Og ang. sikkerhed på computeren, så skal der vel være et eller andet program som beskytter? har du evt. nogle du kan nævne, som jeg kan downloade fra nettet?


  • #19   16. jan 2011 Jeg vil personligt anbefale Apples iWork pakke, som indeholder Pages (word), Numbers (excel) og Keynote (powerpoint). De gør alt hvad Office pakken gør, bare bedre!;)

    Mht. Til gratis programmer kan du prøve at kigge på Suns Open Office, som i grove træk kan det samme som Office og iWork, men som på ingen måde er lige så avanceret;)

    Sikkerhedsprogrammer er ikke nødvendigt på en Mac, uanset hvad sælgere i forskellige butikker prøver at bilde dig ind;) jeg har aldrig haft et antivirus program på min, og jeg har aldrig været ramt af virus. Det kan simpelthen ikke lade sig gøre grundet mac'ens UNIX kerne;) (undgå dog piratprogrammer da de kan være inficeret!)


  • #20   16. jan 2011 Ok. Må lige undersøge det nærmere smiley men tak for hjælpen.
    Jeg er lige stødt på endnu et problem, jeg ville høre en sang på youtube, men så skriver den jeg skal downloade adobe flash player (der var et link direkte for mac) men når det virker ikke selvom den skriver at installationen er fuldført, ved du hvad jeg evt. skal gøre?


  • #21   16. jan 2011 Hvis du installerer flash skal du lige genstarte:)

Kommentér på:
hjælp til mac

Annonce