{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.758 visninger | Oprettet:

lille økonomisk brugt bil ?? hjælp {{forumTopicSubject}}

Jeg har bestemt mig for at anskaffe mig en lille bil da det vil lette min hverdag meget mht transport og tid

jeg tænker lidt at den skal være billig ca 10.000 i indkøb gerne mindre, køre langt på literen og nem at vedligeholde og ikke koste en krig i vægtafgift og forsikring.. jeg har lidt kig på fiat punto - polo (de gamle) - opel corsa - og peaugeot 106..

har ikke hørt så meget godt om peugeoten og i vores familie har vi mest haft vw så polo kender jeg lidt.. syntes puntoen ser ok ud både i pris og kørsel..

men vil meget gerne høre jeres erfaringer da jeg har ret ringe forstand på biler og ikke kender til andre mærker end dem vi selv har haft fra vw..

mange tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lille økonomisk brugt bil ?? hjælp
  • #1   25. jan 2011 hej smiley

    Jeg har en fait punto 1,2 60s, den kører ca 15 km/l hvis du kører pænt... det er en fin lille økonomisk bil, den koster ca 1400 i vægt afgift og jeg giver ca 4000 i forsikring (har haft bil i eget navn i næste 3 år) og da jeg startede ud gav jeg ca 6,500...

    min kæreste er mekaniker og peugeoten citruien (ved ikke hvordan det staves?) er biler man ska holde sig fra da de går nemt istykker og koster en krig a lave


  • #2   25. jan 2011 Tjah, jeg er absolut ikke fan af en pluto! Nok er de økonomiske osv, men den varmer virkerlig dårligt!! Især her om vinteren.. Syntes tit der er noget galt med min svigermors punto så ja.. Der er nok nogen der virker som de skal, jeg kender ingen som er glade for deres punto xD ..



  • #3   25. jan 2011 Syntes det ville være en god idé hvis du spurgte på BilGalleri, de vil sikkert gerne hjælpe dig. :o)

  • #4   25. jan 2011 Og ja som lille T siger, Franske biler.. Det bare et NO GO! smiley

    Medmindre du gider holde på værksted tit og ofte smiley


  • #5   25. jan 2011 Min kusine har købt en opel corsa som hun kun betalte 3000 kr for, og den kan køre 1,5 år endnu inden den skal synes.. den er rigtig fin, kører godt og der er ingenting med den.. og den kører vist rimlig langt på literen smiley Så man kan godt være heldig..

    har selv kig på en vw polo smiley


  • #6   25. jan 2011 Jeg har haft en golf 2, og den var virkelig økonomisk. Den kørte 22km/l, men det skal også siges, at det var en diesel. Det er nu efterhånden et stykke tid siden, jeg har haft den, så jeg kan lige helt huske, hvad vægtafgiften lå på. Mener omkring de 2000. Og i forsikring er den en af de billigste biler, som man kan have. Dette har mit forsikringsselskabet sagt.

  • #7   25. jan 2011 mazda smiley det holder.. Min er en gammel en fra 89. den fejler intet og har aldrig fejlet noget.. Købte den for 5000, og skiftet lidt ud hist og her, så den samlet har kostet mig 7000 kr. den kører 16-17 km/L


  • #8   25. jan 2011 Hej, min kæreste og jeg købte i august en peugeot 106 og det er skam også en fin lille bil. Ud fra vores beregninger med det vi fylder på ift. kørte km, så kører den ca. 18 til 20 km/l, hvis man lige tænker over at køre pænt, dvs. Bruge motorbremse, trille hen til stop, tænke over at brændstofforbruget er optimalt for den ved 90 km/l osv.

    Da vi skulle købe var vi ellers sikre på at ville have en gammel golf eller polo - både fordi de er nemme at reparere på, billig og nem at finde reservedele til på div. Skrotpladser, min morbror laver dem selv og mine forældre har altid kørt vw.

    Det endte så med peugeot fordi vi fandt den til en rigtig god pris - hvor vw generelt stadig er lidt højere for de gamle biler. Mit råd er at sætte en weekend af sammen med evt. Far, hvis han har forstand på biler og så køre rundt til en masse forhandlere og se hvad de har istedet for at slå dig fast på en, samt tjekke bilbasen.
    Men selvom det er en dejlig bil, kommer jeg ikke til at købe fransk igen, når jeg far råd til at vælge frit. Tyske biler er bare bedre.


  • #9   25. jan 2011 Jeg har købt en Fiat brava. Gav kun 13000 kr. for den.
    Den køre langt på literen, er billig i forsikring og vægtafgift.
    Synes det er en rigtig fin første gangs bil, som jeg kan køre i, i et års tid og så bliver den solgt eller skrottet og så køber jeg en stor bil, som kan trække hestetrailer smiley

    Den køre rigtig godt, og har ingen problemer haft med den.

    Valgte at købe denne model, da jeg ikke ville have sådan en grim lille madkasse bil, men en bil og rent faktisk ligner en bil. + jeg aldrig i mit liv vil have en 3 dørs :b.

    Min bror har haft en punto. Rigtig fin bil, men lidt for bedstemor agtig :).


  • #10   25. jan 2011 Det skal lige siges, at vores er en benzin bil, vi bruger 600 kr pr måned for afgift og forsikring. Den havde kørt 160.000 fra 98, og vi gav 17.000 for den.

  • #11   25. jan 2011 hvor er det bare fantastisk i er så søde til at komme med råd, jeg overvejede også bilgalleri, men altså når jeg kan få så mange råd herinde er det da perfekt.. jeg lurer lidt efter en hist og pist, tror heller ikke det bliver peugeot. men nok nærmere en golf, fiat eller corsa..
    ihvertfald i den dur..

    min far laver selv vores biler medmindre det er noget elektronik og jeg er vokset op med vw, men forsøger at åbne øjnene for andre mærker smiley han er også sat på sagen og skal bestemt have ham med rundt og kigge..

    hvis nogen af jer har punto eller corsa ku i så ikke skrive en pb med den pris i ca giver for forsikring (uden kasko) og vægtafgift, jeg ved hvad vw ca ville koste, ku bare være rart at have tal på de andre..

    og så kom endelig med flere bud, det er ihvertfald brugbart!!!! smiley


  • #13   25. jan 2011 Der laves hvert år en tysk liste med gennemsnitligt antal fejl fundet på samtlige bilmærker fordelt på årgange. Det var den vi kiggede på da vi skulle købe bil. Vi endte med en fiat fiesta 1.5 fra 1998.
    Når du har fundet en bil du kan lide, så kig på hvad der er af kommentarer til modellen på bilbasen. Der er mange der nævner steder de plejer at ruste, hvad plejer at gå i stykker hvornår mm.


  • #15   25. jan 2011 Hej.

    Jeg har hørt man skal passe på med de små fiat´er. Kan se at nogle har gode erfaringer med dem, men da jeg skulle have en bil sidste forår snakkede jeg meget med en af min kærestes venner som er mekker. Og han sagde de små fiat er ikke så godt. Og så har jeg ligesom andre hørt at man skal passe på med de franske mærker. Men de små mazdaer, og nissan er ok mærker, som ikke er så dyre...

    Jeg endte med at købe en mazda 323 fra 94 (ikke F modellen, der er den med klap-op lygter). Den gik ca. 16-17km/L, og kørte godt og stabilt. Jeg fik den til 1000 og så var der ca. 1.5 år til syn.

    Den blev desværre smadret i et uheld, så nu har jeg en nissan primera fra 94 også. 17000 og nysynet. En lidt større bil og ikke så økonomisk, men der er masser af plads og den har træk :o)

    Nogle gode råd jeg har erfaret:

    - Køb ikke gamle biler med for meget elektronik (el-vinduer mm), det går let i stykker og kan være en træls ting at reparere.

    -Bestem dig for hvor længe bilen skal holde. Hvis det bare skal klare den til næste syn kan du jo godt købe en bil til 3000, men oftest kan der komme en del uforudsete ting der skal laves, så vær forsigtig hvis du gør det. Hvis den skal holde måske 2 syn, så:

    - Nå du er ude og prøvekøre bilen, så tag en skruetrækker og en lommelygte med. Og find et øde sted. Og så ned under bilen og bank med skrutrækkeren i bunden af den. Lidt rust må der godt være, men hvis der er huller så lad lortet være... Og man må godt skrabe lidt hårdt i rustoverfladen, for at se om det giver sig.

    - Kig på udstødningsgassen og få en til at træde på speederen mens du kigger. Røgen skal være gennemsigtig. Ikke sort og tyk, ikke grå og tyk. Men bare sådan lidt damp-agtig (her om vinteren ser røgen ud af mere fordi dampen er varm og luften er kold...)

    - Gå ud foran bilen. Og skub hårdt ned over hvert forhjuæ. Det er for at tjekke affjedringen. Den må gynge 1 gang og så skal den være på plads
    igen. Hvis den virker vakkelvorn er det ikke så godt.

    - Åbn kølerhjælmen og kig på motoren. Ser det pænt og rent ud? Ikke at der skal være klinisk rent, men der må ikke være sprøjtet olie ud over det hele. Det kan tyde på en utæt pakning...

    - Køb hos en forhandler hvis du har mulighed for det. Forhandleren er måske lidt dyrere, men oftest får du bilen nysynet og med en eller anden form for garanti. På min nuværende nissan gik vandpumpen efter 14 dage, og han lavede den på garantien... Bare vær sikker på, evt. på skrift hvordan garantiaftalen er, så du ikke bliver snydt hvis der sker noget der skal laves.

    Jeg kan se du kommer fra Fyn. Prøv evt. Ivan, firmaet hedder noget med en gros biler, ude på Horsebækvej 85 i Otterup (Nordfyn). Det er der jeg købte min. Og han er en smule forvirret, men jeg er kun blevet behandlet godt derude. Han kørte mig sågar hjem efter jeg kom med bilen hvor vandpumpen var gået. Han har godt nok mest biler over 15-16000 men prøv at snakke med ham. Det kan jo være han finder noget der er billigere hvis du giver udtryk for hvad du søger. Han har forresten også brugte vinterdæk til under 1000kr, og jeg har stået ganske udmærket fast på mine i vinterm selvom de var lidt brugt...

    Håber du kunne bruge det til noget.

    Hilsen Helene


  • #16   25. jan 2011 Jeg har en Seat Ibiza fra 96.. Den gav jeg for tre år siden 21.000 for.. Nu skulle de gerne være billigere! smiley
    Det fede ved Seat er, at det er en polomotor den kører med, men den koster kun det halve ;D
    Den kører omkringg 16 km pr. liter, ved blandet kørsel, og koster omkring 3000 i vægtafgift. Det er en 1,6 med 75 HK smiley
    Den er spansk udenpå og tysk indeni ;o)


  • #17   25. jan 2011 Nu er en Seat jo så desværre bare en stor blind vinkel smiley

  • #18   25. jan 2011 kan desværre kun sige en ting om Fiat: Fix It Again Tony
    har selv en Hyundai Accent, og den kører bare smiley

    Køb en bil, hvor der måske er et år tilbage til syn, og ikke kan synes igen, det er de billigste smiley


  • #19   26. jan 2011 Christinna:
    Hvad mener du med det? smiley


  • #20   26. jan 2011 peaugeot er dejlig billig i reservedele, vi har en peaugeot 306, og den er ikke tit istykker..

  • #21   26. jan 2011 Hej min kæreste har en peaugeot 106 rally tilsalg du kan få den for 13.000 smiley ..
    Den er i fin stand og fejler intet.
    Hvis du er intra. kan du skrive en pb og få hans' nummer smiley ?


Kommentér på:
lille økonomisk brugt bil ?? hjælp

Annonce