{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
766 visninger | Oprettet:

Ryge stop {{forumTopicSubject}}

jeg er holdt med at ryge, eller rettere jeg forsøger at holde.

jeg blev enig med mig selv om, for 10 dage siden at jeg ville ryge min sidste smøg. jeg røg den og gik på tanken efter en ny pakke, den ligger stadig i min bil, uåbnet, og jeg har ikke røget overhovedet siden.
jeg er overrasket over så nemt jeg egentlig syntes det er, efter 23 år med en smøg i flaben, er de nu forhåbentligt lagt på hylden.
jeg har ingen abstinenser, hverken fysiske eller psykiske, jeg kan da få lyst til en smøg, men jeg kan sagtens lade være, og lysten er der i få sekunder så er den væk. så det føles ganske nemt....

men jeg undre mig over at jeg nu begynder at hoste, nej jeg er ikke syg. men har sådan en typisk tobaks hoste, og ejg kan faktisk hoste noget op. min hals føles irreteret og som om der hænger en slim klat lige omkring struben, og jeg render og små rømmer mig med jævne mellemum, og så bliver jeg utrolig nemt stakåndet... hvorfor, nogle der har en ide???

er det fordi kroppen nu ikke længe får de gift stoffer og den er ved at rense ud for slagger og andet snavs der er kommet via rygning??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ryge stop
  • #1   29. mar 2011 Stort tillykke! Jeg stoppede selv i september, efter at have røget i 9 år - og hvor er det bare en dejlig beslutning! smiley

    Det du oplever er helt normalt, jeg kan ikke give nogen fysiologisk forklaring på det, men jeg oplevede det også selv og min kæreste har også prøvet det.

    Ja, måske er der noget om, at kroppen nu langt om længe kan få renset ud.. Jeg glæder mig til at se, om der er nogen der rent faktisk ved det.. smiley


  • #2   29. mar 2011 Spis nogen gode bolcher, og hvis det bliver ved, så smut forbi lægen. Det er ved kroppens "abstinenser"..

    I øvrigt, super sejt med rygestoppet!!


  • #3   29. mar 2011 Super flot klaret, ønsker selv at gøre det samme ;O) Tillykke.
    Jeg har hørt fra flere der har det som dig efter rygestop. Efter lang tids rygning forsvinder ens fimmerhår inde i halsen struben, det er noget man har, de gendanner sig igen efter rygestop og det kan irreterer en del i starten som gør man hoster meget. Du skal nok regne med der går lidt tid før kroppen vender sig til det ;O) Er ikke expert, blot noget jeg har hørt ;O)


  • #4   29. mar 2011 tak for rosen
    uha nej jeg skal sørme ikke til at spise noget jeg ikke normalt spiser...

    smøgerne skal ikke erstattes med andet.. max med motion, så jeg ikke tager mere på end højst nødvendigt.

    jeg bruger ingen form for støtte endet end almindelig stimrol tyggegummi som jeg altid gnakser meget...



  • #6   29. mar 2011 takker

  • #9   29. mar 2011 du hoster tjære op af lungerne vil jeg gætte på?

  • #10   29. mar 2011 nicoline>> jeg har i en længere periode gået og syntes at røgen lugter helt vildt og jeg syntes det blev værre og værre, og det var jo ikke til at vaske af tøjet, kroppen og håret...
    alt lugter, også min bil. og jeg var stor ryger, en karton kan ikke holde så længe som du kan få en pakke til..

    jeg så på den her smøg (so ikke var mit normale mærke) og tænkte bare, det er min sidste.

    at jeg har købt en ny pakke og at den ligger i min bil, er fordi jeg ikke vil risikere at være smøg løs, kan lige se at jeg i nat får den ondeste rygetrang og jeg ingen smøger har, panik...... smiley

    jeg må gerne ryge, derfor har jeg smøger liggende, jeg må gerne. men jeg vil ikke, indtil videre, har det virket for mig.

    kohesten>> jeg har atsma medicin hjemme, jeg har døjet meget med vejrtræknings problemer, og lunge betændelse. men min lunge kapacitet er fin, mine liunger er fine, og der er ikke noget at se på røngtenbilleder, puste test osv. så ingen ryger lunger her...


  • #11   29. mar 2011 DU ER DA BARE FOR SEJ !!! Jeg smed smøgerne for snart et år siden, og jeg havde også den følelse du har, at det er overraskende nemt. Det er beslutningen der er det sværeste.

    Som der allerede er skrevet, så kan hosten være fordi dine lunger "reparerer" sig selv. Jeg hostede lidt, men det gik hurtigt væk.

    Stimerol er en god ven når man holder med at ryge smiley


  • #12   29. mar 2011 bare det var mig!!

  • #13   30. mar 2011 Kæmpe skulderklap herfra.. Det er så godt gået.. Jeg har også den beslutning at stoppe med at ryge i fredags og det skete via hypnose, lige skeptiske jeg var lige så meget virker det jo så..:-) Men ja jeg har jo så ikke røget elle "lyst" til at ryge siden. Har da tit tænk tanken med en smøg , men som du siger så er tanken væk igen efter få sek..Mit problem er at jeg mangler et eller andet, så jeg bliver noget rastløs og meget kortluntet..(stakkels mand og børn). Men som det går nu så er jeg sikker på at jeg nok skal klare den..


  • #14   30. mar 2011 super godt gået ,
    og det bliver nemmere og nemmere med tiden ,
    jeg er stoppet på 10. uge og det er så fedt . og jeg var stor ryger som dig , kæmp for det


  • #15   30. mar 2011 tak for skulder klap og opbakning.

  • #17   30. mar 2011 kohesten>> nej jeg tager ingen medicin, kun når jeg har lunge betændelse... var ved lægen i dag, i anden henseende og spurgte ham da lige når jeg alligevel var der... og han siger som mange af jer andre, at det er ganske normalt, det er fordi mine fimrehår i luftvejene er ved at vågne igen og at de nu transporterer snavs op... dog må jeg ikke hoste i en længerevarende periode

  • #19   30. mar 2011 tak kohest

Kommentér på:
Ryge stop

Annonce