{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.223 visninger | Oprettet:

At opgive sin største drøm.. {{forumTopicSubject}}

Hej Hestegalleri smiley

Min største drøm var indtil fornyligt at blive berider.
Jeg var helt sikker på at der lige var mig!

Men så hørte jeg rygter på forskellige hestesites, at der var flere der er blevet dumpet til optagelsesprøven pga højden.

Da jeg selv er en mindre rytter, skrev jeg med det samme til Dansk rideforbund, og spurgte om det kan passe, for det er ikke skrevet som et krav på deres hjemmeside. Dér står blot at man skal være i fysisk god form. Nå, jeg fik et langt og venligt svar, hvori der på en pæn måde var formuleret at det er umuligt for lille mig at blive berider.

Jeg kan da også godt se logikken, hvis jeg skulle ride en krikke på 1.80 ville det nok også se dumt ud.

Men hårdt er det sgu, det var virkelig DRØMMEN.

Det jeg vil frem til, er, om det er umuligt for mig at komme til at arbejde på et højt plan med heste og ridning?
Er der andre veje man kan gå, end berideruddannelsen?

- Jeg ønsker ikke at være hestepasser, staldmester osv.

Mvh Anne


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At opgive sin største drøm..
  • #2   16. apr 2011 Emma & Freja: Mange tak for din besked. Jeg rider også islænder ind i mellem, da vi selv har to herhjemme, så tanken er ikke helt umulig.

    Ja, bare fordi jeg ikke kan passe til alle heste, kan jeg vel godt blive en dygtig rytter og underviser?


  • #4   16. apr 2011
    Uden uddannelse, nej - så skal du være inde i milijøet og kende de rigtige personer.
    Det ville nok også hjælpe en del at man havde placeringer til stævner på højere plan så ens CV til at starte med havde bare lidt og byde på.
    Måske med tiden få noget anerkendelse fra folk der har ladet dig tilride deres heste.

    Så det er bare at starte fra bunden smiley


  • #6   16. apr 2011 A & A. Må jeg spørge om hvor høj du er?

  • #7   16. apr 2011 Mollie: Jeg er 157...

  • #9   16. apr 2011 Ja, hvor høj skal man så være?

    Altså så er drømmen da også knust for mig! smiley


  • #10   16. apr 2011 Team Springer: Som sagt er der ikke nogen grænse for hvor høj man skal være, men de dumper dig til prøven hvis ikke du kan ride heste på alle heste, - uanset højde. Så man skal nok være 1.70 eller deromkring.

  • #11   16. apr 2011 Den mail jeg fik fra dansk rideforbund ang. højde, kan jeg smide herind, hvis det har interesse?

  • #12   16. apr 2011 højere en 1.60 i hvert fald smiley

  • #15   16. apr 2011 Hej Anne
    Som formand for Instruktør Udvalget vil jeg gerne svare på dit spørgsmål:
    Hvis man vil have en proffesionel uddannelse, hvor man arbejder med /uddanner heste, kræver det fysisk styrke.
    Det både når man er i uddannelsen, men også når man efterfølgende, skal have et job og skabe sig en indtægt.
    Der vil under uddannelsen og efterfølgende i et job være heste på over 170cm i stang.
    For at få fat i en hest i en sådan størrelse kræver det fysisk styrke og mulighed for at komme om hesten med både sæde og ben.
    I forbindelse med arbejdet med unghesten, kræver det at man kan holde den i en longe/ sidde fast, hvis den forsøger at bukke af osv.
    Hvilket også kræver en del fysik.
    I forbindelse med optagelsesprøven kikker censorerne på om aspiranterne har dette.
    Det er klart, at en lille person vil have sværere ved at opfylde disse fysiske krav end en person med mere længde og vægt.
    Derfor vil der kræves mere fra en lille person, at overbevise censorerne om at vedkommende har det fornødne potentiale.

    Dette er jo også for at aspiranten ikke skal bruge tid på at tage en uddannelse, som vedkommende ikke kan brug efter 4/6 år - altså at vedkommende ikke bliver dygtig nok til at kunne leve af det.

    Hilsen
    Ann Mertz
    Formand for instruktørudvalget


  • #16   16. apr 2011 Mailen jeg fik^^ smiley

  • #17   16. apr 2011 Lidt latterligt at man skal være SÅ høj!
    Jeg er godt nok høj nok til at skulle blive det, men der bliver da også sendt 2'er ponyer i ridning ved en berider?


  • #18   16. apr 2011 men ikke umuligt for en mindre person - men det kræver nok bare at man ligger på et utroligt højt niveau inden man starter..

  • #19   16. apr 2011 Jeg har så aldrig haft i sinde at tage beridder uddannelsen..
    Men jeg har selv haft en hest på 181, han var halv schenkeldøv, jeg kunne sagtens drive ham frem i både dressur og spring og holde ham kunne jeg også..
    Ska lige siges at jeg selv kun er 163


  • #23   16. apr 2011 Anne Finken: Det ville jeg ønske man kunne!

  • #26   16. apr 2011 Nu har jeg lige læst emnet igennem, og der står på intet tidspunkt i mailen at man ikke kan blive berider som en lavere person. Der står at det kræver lidt mere end bare at kunne ride hesten flot, da man er nødt til at have fysiken i orden, hvilket man sagtens kan som lille rytter.

    Det er egentlig der selv der vælger at tolke det til at du ikke kan blive berider (;


  • #27   16. apr 2011 ej, hvor træls man ikke kan blive beridder pga. højden:/ har selv den drøm men er den mindste i min klasse...og kan man heller ik hvis man har dårligt knæ? for det har jeg også :'(...

  • #30   16. apr 2011 kan man ikke vente et par år efter folkeskolen med at starte uddanelsen?:) så kan man jo blive lidt højere eller få lidt mere erfaring inden man starter på det..;D

  • #33   16. apr 2011 Line P: Korsbånd er bristet smiley så døjer med at ride meget nedsidning..

  • stald s
    stald s Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 25
    #36   16. apr 2011 Hej alle sammen.

    Nu skal i høre her: Jeg er ca. 160 og HAR bestået optagelsprøven til berider.
    Det kræver en god hest og selvfølgelig også at du er meget dygtig og rutineret. Som mindre rytter skal du være dobbelt så god teknisk som de andre.
    Så du skal bare igang med at træne!


  • #38   16. apr 2011 stald S: tak for din besked smiley Dejligt for dig at du er kommet ind. Stort tillykke med det!

  • #39   16. apr 2011 Jeg synes, at hvis det er din drøm og det er det du vil, så må du blive ved med at prøve! Bare fordi du ikk helt passer til de der store heste, kan du jo stadig godt træne de lidt mindre! Så jeg vil sige, at du kan prøve at kontakte forskellige beridere og komme lidt i lære hos dem, så du har det på dit cv og du kan vise du kan noget! Go for it!

  • #41   16. apr 2011 Tusind tusind tak alle sammen! I er kanone!
    Det kan jo ikke skade at prøve :-))


  • #43   18. apr 2011 Jeg har også en pige på mit studie der har arbjedet med heste ALTID. Hun har arbejdet som staldpasser i de fleste store stalde, og kunne ikke se sig selv som blive andet end berider - heste er en STOR del af hendes liv..
    Hun havde fået praktik-plads, men måtte også droppe det, fordi hun var for lille smiley

    Nu læser hun til dyrlæge sammen med mig, og vil vist være hestekirug når hun er færdig smiley


Kommentér på:
At opgive sin største drøm..

Annonce