{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.698 visninger | Oprettet:

DHO opgave - Stuk af Herman Bang HJÆLP {{forumTopicSubject}}

Vær sød at hjælpe mig! Jeg har siddet med det her problem i 3 DAGE og jeg er ved at miste forstanden...

Jeg står og skal være færdig med min dansk-historie opgave til mandag morgen.
Jeg har fået udleveret en bog der hedder "Stuk" af Herman Bang.

Min problemformulering lyder sådan:

Jeg vil redegøre for borgerskabets fremvækst i byerne fra sidste halvdel af 1800-tallet med særlig fokus på sociale forhold og levevilkår
Jeg vil analysere udvalgte passager af Herman Bangs ”stuk” med henblik på at afdække fremstillingen af borgerskabets liv og diskutere forfatterens fremstillingsform.
Slutteligt vil jeg vurdere hvorvidt romanen kan bruges som historisk kilde og hvorvidt den afspejler borgerskabets forhold på daværende tidspunkt.

Redegørelsen har jeg lavet, men jeg kan simpelthen ikke finde nogle passager i bogen, der beskriver godt hvordan de sociale forhold dengang var, og levevilkårene.
Jeg kan godt forklare overordnet at det bygger på falskhed, men jeg kan ikke finde passager i bogen der forklare det godt.

På forhånd tusind, tusind tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DHO opgave - Stuk af Herman Bang HJÆLP
  • #1   21. maj 2011 Hvad er det helt præcis du vil have svar på? Har skrevet en bograpport over stuk, men syntes godt nok at det var en svær/dum bog

  • #2   21. maj 2011 Ja, det er en meget svær bog.

    Jeg vil gerne have nogle gode passager af den, noget du synes beskriver godt hvordan de sociale forhold og levevilkår var dengang.
    Jeg kan ikke selv finde nogle indtil videre, som jeg har fundet nyttige. Jeg har brug for flere synsvinkler end min egen, for min egen virker tilsyneladende ikke


  • #3   21. maj 2011 Eller rettere: Borgerskabets liv og forfatterens fremstillingsform

  • #4   21. maj 2011 har du selv valgt en bog af Herman bang??

    Jeg synes han skriver så det er meget svært at tolke - kan du ikke finde noget på google som andre har skrevet ??


  • #5   21. maj 2011 Nej, jeg har desværre ikke selv valg mit emne og litteratur. Det var en opgave jeg fik udleveret af lærerne.
    Jeg har også skrevet en mail til begge mine lærerer som agerer vejledere, men de har endnu ikke svaret. Så nu må jeg ty til mere desperate metoder for at få hjælp.
    Jeg har forsøgt mig på google, men det eneste jeg finder er referater af bogen eller samtaler omkring bogen. Det eneste sted hvor jeg har fundet en der også skrev passager ind, med sidetal, skrev omkring forfatteren (hvilket jeg jo ikke skal) så jeg kunne ikke bruge det til noget desværre.


  • #6   21. maj 2011 skod! vi måtte helt selv vælge emne og vi lavede også vores egne problemformuleringer ligesom SRO - det er da rigtig træls at vejlederne ikke svarer, mine svarede heller aldrig selvom det jo er deres job .

  • #7   21. maj 2011 Ej hvor snyd! - ren ud sagt..
    Vi måtte også skrive en problemformulering først, som vi skulle sende videre til dem, men så lavede de egentlig bare selv en opgave, de mente, vi skulle lave. Min opgave var meget anderledes fra den jeg selv havde valgt.


  • #8   21. maj 2011 Altså de stræber jo alle sammen efter at få det hele til at se så godt ud som muligt. Hvad med der hvor familien Grevesen holder bal, som de egentlig slet ikke har råd til.

    Jeg har skrevet noget med at forfatteren er meget objektiv. Der er minimal beskrivelse af personerne, det er op til en selv danne sig et billede af dem ud fra det de siger og deres handlinger.


  • #9   21. maj 2011 Hvor i bogen ca, holder de bal? Jeg er ikke sikker på, om jeg er kommet dertil. Jeg er sprunget en smule i siderne

    Mange tak for hjælpen!


  • #10   21. maj 2011 omkring side 140 cirka

  • #11   21. maj 2011 okay, tusind tak!

Kommentér på:
DHO opgave - Stuk af Herman Bang HJÆLP

Annonce