{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
899 visninger | Oprettet:

Ryg øvelser. {{forumTopicSubject}}

hej alle, efter jeg for 1 år siden røg af hesten og landte drekte på ryggen, har jeg haft op og ned ture med min ryg.
den gør ondt, når jeg løfter på baree en lille smule, og når jeg går langt eller løber får jeg også rigtig ondt..

er der nogle af jer der har gode råd til hvordan jeg kan træne min ryg, uden at skulle løbe , da jeg på samme tid har 2 dårlige knæ som heller ikke må overbelastes smiley
så noget venligt for knæ og ryg smiley
jeg skal til lægen her på mandag , og have taget røngten af ryggen..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ryg øvelser.
  • #1   31. maj 2011 Vil anbefale dig at gå hen på et rygcenter.. Jeg har haft mange problemer med min ryg og startede der i januar.. Har siden gået ved kiropraktor, massør og til mensendieck.. Man kommer simpelthen hele vejen rundt om problemet.. Jeg er nu kommet så langt, at jeg først skal til kontrol ved kiropraktoren om 3 måneder smiley Går dog stadig jævnligt til mensendieck og massage..

  • #2   31. maj 2011 Mette n.
    lægen sagde sidst jeg var der , at jeg skulle lave øvelser, men hun gav mig ikke nogen som jeg kunne lave,


  • #3   31. maj 2011 simone thunder: hvad er mensendieck ?

  • #4   31. maj 2011 Jeg laver rygøvelser.
    - Få det undersøgt hos en Fysetepeut.
    mine øvelser der laver jeg
    bøjninger, svej og strukket ud hvor hænder og knæ er på jorden, 15 gange.
    stræk ud, i samme stlling, med f.eks.højre arm og så venstre ben er strækkes ud, og så skfter jeg. der gør jeg også 15 gange.
    også ligger jeg ned på guvlet med maven ned af, hvor jeg tager hænderne frem, kigger ned i guvlet og bøjer så hovedet og over kroppen op. Det gør jeg 3 gange 10.
    Det samme gør jeg med benene 3 gange 10.
    også 3 gange 10 mave bøjninger, for også at styrke foran. smiley

    - Det er det jeg laver , hverdag. Og det hjælper ihvertfald på mit problem...
    Men så det undersøgt af en Fysetepeut. smiley


  • #5   31. maj 2011 fx. den der med knæ på jorden kan jeg ikke da jeg ikke kan ligge på knæ mere en 1 minut ad gangen smiley
    men tak for rådene dem vil jeg hel klart prøve. smiley


  • #6   31. maj 2011 Du kan læse noget om det her:
    http://www.mensendieck.dk/pages/mensendieck/hvad-er-mensendieck.php

    Men altså når jeg er der, får jeg nogle øvelser, som retter mine skævheder op.. De skævheder gør at jeg får ondt i ryggen.. Efterhånden som jeg så har fået rettet mere og mere op på min krop og ryg, via alle de ting jeg lærer der, er det blevet meget bedre.. I mit tilfælde er der dog meget arbejde smiley Men det er virkeligt godt.. Bare sådan noget med at jeg har fået en bestemt stilling jeg skal sove i, har hjulpet vildt meget på min ryg og i det hele taget er jeg mere afspændt og har mere energi smiley


  • #7   31. maj 2011 simone, okay, super mange tak jeg læser det lige igennem smiley


  • #9   31. maj 2011 jeg vil sige at du skal høre med en kiropraktor først, de giver som oftest gode øvelser =)
    men vidst ikke så kan du prøve at ligge flad på maven på gulvet, sæt din håndflader under dine skuldre også pres dig selv forsiktig op mens du kigger lig ud. bare hver super forsiktig


  • #10   31. maj 2011 Vil også sige at kiropraktor er bedst.. det var det i hvert fald i mit tilfælde.. gik til fysioterapeut over noget tid og det hjalp på ryggen, men da jeg så stoppede gik der ikke andet end nogle måneder, så var den helt galt igen..

  • #11   1. jun 2011 jeg faldt også af en hest i november og red ikke 5 måneder frem på grund af min ryg skulle komme sig, det var slemt smiley nå, men sagen er at min mor tog mig til en fysioterapeut og jeg fik løsnet og trænet skånsomt for mine dårlige knæ også smiley sikke en tilfældighed smiley nå, men jeg fik så et par øvelser og nogle maskiner der er gode at bruge i træningscentret, og der kan man mærke TYDELIG forbedring. hvis! man gør det hver dag smiley hvis du tager til fys. får du øvelser, og vil kunne mærke forbedring, det behøver du ikke at tale med din læge om, da de bare styrker dine muskler. smiley

  • #12   1. jun 2011 okay, tak alle sammen smiley

Kommentér på:
Ryg øvelser.

Annonce