{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
522 visninger | Oprettet:

Fair? Opstalder passer min hest under skoleophold {{forumTopicSubject}}

Hej derude!

Først skal I lige have de vigtige detaljer:
Jeg er så heldig at have min hest herhjemme :') Men, desværre (privatanliggende) at min "veninde" har så hest opstaldet her også - og vi er kun os to. Min far er også begyndt at håndtere hestene lidt, hvis jeg fx er syg smiley
Hun betaler 500 om måneden for at stå her - det er alt inkl undtagen foder - de har stået her i 4(!) år til oktober, hvor jeg har fodret til morgen hver morgen i alle de 4 år, og fodret til aften 4/5 aftener om året ca. Mange dage om vinteren har jeg også skulle muge ud hos hendes hest - sommetider har jeg dog fået en betalt tur i solen for det.

Landet ligger så sådan at jeg skal starte på landbrugsskolen til august til december, og hesten bliver hjemme, det vil sige at jeg kun har mulighed for at passe hende selv i weekenderne.
Jeg spurgte så min veninde om hun ville være så hjælpsom og passe min hest alt imens jeg er på skole i de her første 4 måneder - altså hitte ud af en aftale med min far om morgenfodring + udlukning (hvis vejret er til det) og aftenfodring + indlukning. Og så sagde hun at hun ville betales for det?!?!?! smiley

Ville I synes det var ok eller ikke ok hvis det var jer der havde stået så meget for pasning af hendes hest, når det egentlig ikke var meningen?
Hvis der er noget I ikke forstår/lige skal vide, så spørg endelig, for vil meget gerne høre jeres ærlige mening!

Er meget forbavset over hendes svar, måske en smule oprevet :S


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fair? Opstalder passer min hest under skoleophold
  • #1   21. jul 2011 Nå ja, og udmugning selvfølgelig. Men min hest er ikke et stort svin i sin boks, så hun ville komme til at uge den 2 gange om ugen, hvor jeg ville tage og skifte hele madrassen ud hver weekend, hvis den trænger til det.

  • #2   21. jul 2011 Altså du kan jo ikke tvinge hende til at passe din hest, men synes da godt hun kan hjælpe lidt til, når du også plejer at hjælpe hende.. Alternativet er vel at du skal have din hest med/flytte den, så hendes skal stå alene og hun alligevel skal ordne alt selv..

    På den anden side, er det altså lang tid at overlade ansvaret for ens hest til en anden.. Og hun skal lige pludselig være afhængig af at lukke ud/ind, fodre og muge.. Måske er det slet ikke noget hun har tid til?

    Tror du måske det ku være muligt at få en passer til ding hest.. som kan være behjælpelig?


  • #3   21. jul 2011 Nej det kan jeg ikke, men jeg synes lidt det er en selvfølge at hun gør - når nu jeg har passet hendes i 4 år. Føler næsten at det er mig der står for alt praktiske, og så kommer hun og rider et par gange sammen med mig. Og det var bestemt ikke det der hørte med under de 500 kroner om måneden smiley

    Min far er også hjemme, og jeg kommer hjem hver weekend, så synes ikke det burde være noget problem. Hun har før været afhængig af det, det gik bare i sig selv da vi flyttede dem hjem til mig. Hun har tid til det - hun dyrker ingen sport udover heste, og så har hun en kæreste og nogle venner, som hun mener har brug for mere tid end hesten, så tid har hun - hun skal bare finde ud af at hesten ikke passer sig selv.

    Jeg kender ingen der kan, og vil ikke overlade min hest til en som jeg ikke kender. Jeg er pylret ja smiley


  • #4   21. jul 2011 hvis hun kun betaler 500kr om måneden og du har passet hendes hest, syntes jeg da bestemt, at hun godt bare kunne ride den to gange om ugen;-)

  • #5   21. jul 2011 Sorry, kan godt se at det kunne forståes som ride den, men der skulle have stået "og muges hos den to gange om ugen" smiley

  • #6   21. jul 2011 Det er jo så sådan ser ikke hendes skyld at du har været så flink at hjælpe uden at hæve prisen...

    Mange ville netop kræve penge for at skulle muge ud osv, det er kun fair at man får betaling for det, at du så har gjort det gratis det er vældigt flinkt af dig smiley

    Men alternativet er jo at du hæver prisen, fordi i skal ansætte en staldmedhjælper eller hun kan hjælpe som en del af hendes opstaldning og prisen forbliver den samme smiley


  • #7   21. jul 2011 Jeg mener også at du brude have hævet prisen smiley Man kan jo ikke kræve at andre skal hjælpe én uden betaling.

  • #8   21. jul 2011 Jeg synes du burde hæve prisen og hun burde få betaling smiley

  • #9   21. jul 2011 syntes MLC's mulighed er god smiley

    Men syntes egentlig godt hun kunne. Og gratis også. Det er jo sådan det er at have hest, og når hun alligevel skal gøre det ved hendes egen, jamen hvad er en trillebøre ekstra så? Jeg syntes hun er lidt egoistisk.


  • #10   21. jul 2011 Tak for svarene alle sammen smiley

    Dejligt at en kan se det på samme måde som jeg selv gør.. smiley


  • #11   21. jul 2011 Er enig med dig. men kan godt se det fra hendes side, Hvis hun er vant til at betale 500 kr om måneden alt inkl., virker det jo for hende som om at det må blive billigere når hun selv skal gøre noget. Prøv at gi hende lidt tid og snak stille med hende næste gang i ses.

  • #12   21. jul 2011 Med alt inklusiv mener jeg grovfoder, drikke og madras til hesten, ikke at alt bliver gjort for hende. Det har på intet tidspunkt været en aftale.

  • #13   21. jul 2011 Hold da op hvor synes jeg, at det er flabet af din veninde..

    Hvis det var mig, havde jeg simpelthen været lige så fræk som hende og spurgt, hvor din 4 års betaling så er blevet af.
    hold op jeg var blevet stikken !!

    Jeg får selv penge af en veninde, for at ordne hendes hest. Men hun betaler også for det.


  • #14   21. jul 2011 Nej nej. Men det er jo det hun har fået. Så hun føler jo at hun pludselig skal gøre mere, og derved også burde få det billigere. Men er enig med dig i at hun burde hjælpe når det brænder på for dig som det har gjort for hende. Desværre er det ikke alle mennesker der er sådan.

  • #15   21. jul 2011 Pixies - jeg er desværre alt for god til at hidse mig op pga én gang smiley - jeg samler sammen og går og brænder det inde og så kommer det hele tilgengæld også ud i en ordentlig omgang!

    + det var over sms, så der magtede jeg det bestemt ikke.. Men jeg prøver at snakke med hende en dag vi ses, og hvis det så ikke hjælper bliver mine forældre draget mere ind i det, da det er deres penge..


  • #16   21. jul 2011 Nå, ja okay, men så når jeg remser op for hende hvad jeg har gjort, som egentlig ikke har været en aftale, kan det måske også være hun forstår bedre smiley

  • #17   21. jul 2011 Ja. Det kan være hun ikke har tænkt over hvad du har gjort for hende.

Kommentér på:
Fair? Opstalder passer min hest under skoleophold

Annonce