{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.011 visninger | Oprettet:

hvad gør i ved 1g'er ?? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen..
imorgen starter de fleste 1g'er + 1 hf'er jo.. og jeg er lost for ideer, hvad gør i "ved" dem når de ankommer for at tage imod dem?? sidste år tegnede vi dem i hovedet og dryssede glimmer på dem, samt gav dem balloner med vores klasse skrevet på ..

men i år vil jeg gerne prøve noget nyt, vi må ikke tegne på dem i hovedet, og der må intet gøres der på nogen måde kan ødelægge noget.

det skal være sjovt, og det skal være en god måde at sige velkommen på smiley

hvad laver i ved 1G'erne ligemeget om det er ondt eller ej, er det sjovt at høre jeres traditioner på skolerne.. kom frisk smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af køkkenarmatur 1.500 kr.
  • Fjerne og afhentning af jord 1.000 kr.
  • Rengøring 400 kr.
  • Samling af Ikea skabe 850 kr.
  • Udskiftning af vandhane i køkken. 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvad gør i ved 1g'er ??
  • #1   14. aug 2011
    På Svendborg Gymnasiet blev/bliver der ikke gjort noget - det er forbudt smiley
    Forstår heller ikke idéen i det - det må være utroligt nedgørende og ikke særligt sjovt.

• #2   14. aug 2011 Giver Krikken ret.

• #3   14. aug 2011
    * nedladende

• #4   14. aug 2011 De blev kaldt et eller andet på vores skole og i alle frikvartererne den første uge blev der spillet en sang, hvor de synger om det de blev kaldt.. kan ikk li huske hvad det var smiley

• #5   14. aug 2011 Jeg skal godt nok kun selv starte i 1.G på Rødovre Gymnasium.
    Men ved fra min veninde at de sidste år, da hun startede på et gymnasium i Ishøj bød dem velkommen med de ondeste "trylledrinks, der alle skulle drikkes af første g'erne - Der var fyldt alt fra makrel i tomat til sojasauce og sovsekulør i. Derudover lavede de noget speed-dating. Her havde de sat små borde op, og så skulle 1.g'erne hen til de forskellige borde og kort "date" dem, der sad ved bordet(; - Dette var dog kun for dem, som var friske på idéen og ikke alt for generte ;b

• #6   14. aug 2011 Jeg skal starte på gym her på torsdag, og glæder mig da netop til at se, hvad de finder på, når de skal tage i mod os.
    Kan ikke se, hvad der er ubehageligt eller nedladende smiley

• #7   14. aug 2011 Vi har hvert år speed dating, sådan nogle dage efter 1.g'erne er startet. Dagen de starter bliver de budt velkommen og vi ældre elever må ikke gøre noget ved dem. Det er faktisk ret fedt, for man føler sig meget mere velkommen, når alle er imødekommende og er der for at hjælpe og ikke for at 'mobbe' ^^

• #8   14. aug 2011 På Middelfart Gymnasium bliver der heller ikke gjort noget vildt, dette er ulovligt. Men det er lidt en tradition at 3.g'erne køber røde sodavand og deler ud i det første spisefrikvarter til "putterne" som 1.g'erne kaldes.

• #9   14. aug 2011 Skal starte på i 1.g på Ribe Katedralskole på tirsdag. Min søster skal til at starte i 3.g og i følge hende har de ikke nogen tradition om at gøre noget ved 1.g'erne ud over at give dem vand og springe over i køen og sådan til daglig ;d Men det der speed dating tror jeg måske de har gjort før, så det kan da være vi får os en overraskelse til cafè efter skoletid smiley

• #10   14. aug 2011 På Ribe Katedralskole kaldes 1.g'erne for "frøer" smiley

• #11   14. aug 2011 på 1.g sidste år blev vi nye stemplet "pupper" i hovedet skulle igennem en forhindrings bane hvor vi bla blev tegnet i hovedet og fik rodet i vores hår, bagefter blev vi samlet i "kravlegåreden hvor 2. og 3. g stod og råbte vi skulle sætte os og rejse os, sang sange om os og så klappede de af os (hvilket fortsatte i ca et halvt år frem) Desuden var temaet engle og demoner

Dette år var temaet på 1.h bs og basserne og så sådan noget sminke halløj hvilket forgik med at vi startede med at få blå megup i ansigtet og der blev skrevet "basserne" på os så skulle vi gå hånd i hånd og op på en løber hvor vi skulle gå på en bestemt underlig måde så igennem en forhindrings bane, hvor vi fik krigs maling i ansigtet videre over og synge og til sidst rodet i vores hår med flormelis og hårspray (:

• #12   14. aug 2011 Jeg startede i torsdags, og der blev stort set ikke gjort noget.
    Nu må vi se de kommende dage smiley

• #13   14. aug 2011 Ligesom jeg kommer i 3.g, bliver det forbudt - så vi har bare almindelig undervisning første skoledag, på onsdag smiley

• #14   14. aug 2011 Jeg starter selv i 1g imorgen, og jeg syntes det er total nedladende og ikke en særlig god måde at byde velkommen på, ved at kalde dem noget, tegne på dem eller andet. Man er nervøs og spændt på hvordan det bliver at starte, og det er da ikke sjovt at starte med at blive kaldt alt muligt og blive nedladet ved at blive tegnet i hovedet eller gøre alle mulige mærkelige ting.

• #15   14. aug 2011 Er helt enig med Team Ko Hest

• #16   14. aug 2011 Enig med nogen af de andre... Det er TOTALT nedladende og ikke særlig sjovt for første års... Jeg stater selv på tredje år på STX i morgen... På min første dag fik jeg vand RIGTIG meget vand.. Jeg fik så meget, at jeg var lige ved at tude, og det er IKKE særlig sjovt, når man står der og "store" drenge løber efter en, og man ikke kender nogen!! Der har altid været tradition for at kaste vand på de små frøer "1.g'erne" men det blev forbudt sidste år, da jeg gik i 2.g... Vi har også normal dag i morgen bortset fra noget bogudlevering og samling i festsalen smiley

• #17   14. aug 2011 Der bliver sprøjtet med minimalt vand, kun så folk bliver lidt våde, men ikke igennem tøjet. Får et skilt med et "øge navn" + en tudekiks.
    2-3 dage senere skal de op og sige "Hej, jeg hedder xxx og går i 1.(klasse)" foran hele skolen..
    Synes ikke det er slemt, det kan umildbart virke grænse overskridende at stå foran hele skolen, men der er jo 150 elever i 1.g, så hvem skulle huske en?

• #18   14. aug 2011
    JustADreamer - man husker dem der har sjovt tøj på, ser specielle ud, har en sjov stemme osv. Skide pinligt at stille sig op og sige det foran en stor flok :s Især når det i forvejen er ment for at gøre folk til grin.

Gik på det 2 største gymnasium men slutningen af 1g havde jeg godt styr på alle ansigter og kunne navne på enormt mange.

• #19   14. aug 2011 I spisepauser og lignende sang vi altid:

"Alle dem der hader putter klapper nu ..." *klap,klap* smiley

• #20   14. aug 2011 Nu går jeg på hg..
    Men sidste år da jeg startede skulle anden års eleverne rundt på skolen hvor vi første års elever så kom rundt, så skulle vi hører om et emne (noget om at gå i første hg), og så skulle vi svare på spørgsmål, svarede vi forkert skulle vi alle mulige latterlige ting, virkelig nedladende, og man bliver bar sat i bås fra start af, sys jeg ikk var skide fedt :S

Maria Hartung Freiler
    Hvis det var sket havde jeg klappet folk, for det er sku ondskabs folk lige frem at fortælle dem i hader dem :S i kender dem jo ikk så den sys jeg er ondskabsfuld..

• #21   14. aug 2011 Men det var nu mest for sjov, og vi hjap dem self også, hvis de havde brug for det ...

Det med vand kan jeg bestemt ikke se det sjove i smiley

• #22   14. aug 2011 Maria C

Tjaaa, vi havde et skønt sammenhold - både i klasserne, men også indbyrdes mellem klasseren og på alle tre årgange. Vi har bl.a. også holdt fester for underklasserne for at styrke sammenholdet smiley Det virkede ikke som om, at nogen tog det synderligt personligt, og da vi gik ud i sommers, stod "putterne" selv og sang sangen for os.

Men ja, ikke alle synes det er sjovt. Jeg kan bare huske, at da sangen blev sunget for os, da jeg gik i 1g, kunne jeg aldrig høre, hvad de sang, så jeg forstod det aldrig helt før senere smiley

• #23   14. aug 2011
    Slf. bemærker man ikke hvis folk tager det personligt.
    Hvem stiller sig lige op i frokost pause og siger til 2 & 3 g'ere at de finder det yderst nedladende at de sidder og synger ?

• #24   14. aug 2011 krikken..
    det er jo ikke nedladende.. det er jo det jeg søger, noget der er sjovt for dem!!

• #25   14. aug 2011
    Hvis det skal være sjovt - så skal det være noget leg.
    Vi skulle igennem et stjerneløb eller hvad det hedder, hen til forskellige poster.

På nogle skulle der spilles boldspil, gættes noget, danse osv.
    Noget hvor klassen også bliver rystet sammen.

• #26   14. aug 2011 Det kan godt være andre det ville blive opfattet anderledes andre steder, men nu gik jeg på et lille hyggeligt gymnasium, hvor stort set alle kendte alle. Der var en rigtig rar atmosfære - et virkeligt stærkt sammenhold i trygge ramme og vores lærere har altid gjort enormt meget ud af at alle blev taget godt i mod. Mange traditioner, som foregår på andre gymnasier, er afskaffet på vores skole, fordi de simpelthen var for grove, og det er self helt forståeligt. Ingen skal føle sig utilpas og overhældes med vand når man starter et nyt sted - man er simpelthen så skrøbelig.

Men igen - gammel "tradition" - og sådan var det gennem alle mine 3 år år og sikkert også tidligere.

• #27   14. aug 2011 Kaster vandballoner på dem de første par dage, vi må heller ikke - men vi gør det alligevel smiley
    Dog var det kun mig og en veninde der gjorde det i år, og kun den første dag, det plejer ellers at være en tradition ... Nok fordi det alligevel regnede så meget, og folk ikke var ude (vi startede i onsdags)...

• #28   14. aug 2011 Jeg startede i 1.g sidste år. Hos os er første g'erne sutter. Så vi fik sliksutter om halsen og de tagene os i hovedt, dryssede glimmer på os.
    Jeg synes personligt, ligesom stort set alle de andre 1. g'er at det var rigtig sjovt. De gjorde det ikke i ond mening, det er bare de "gamles" måde at sige hej på smiley

• #29   14. aug 2011 Jeg kan overhovedet ikke se hvad det pjat skal til for.

Heldigvis var der ikke noget da jeg startede, men jeg ville også være blevet tosset og kørt hjem omgående.

Ja kald mig bare nærtagende

• #30   14. aug 2011 Jeg startede i onsdag på 1.g på Egå, først arrangerede vores tutorer en fælles velkomst hvor 2.og 3.g'erne til sidst smed konfetti ud over os og bød os velkomne.
    Så var der "Egå High Five", hvor vi gik rundt på hele overetagen og gav highfives og håndtryk til ALLE på skolen, og bagefter var der rundvisning.
    På fredagscafé var der speeddating for ALLE 1.g'ere, det var faktisk rigtig sjovt smiley Og så var der Ølympiade, også til ære for 1.g'ere. Så hos os var der ingen skrækoplevelser eller ydmygelser smiley

• #31   14. aug 2011 Prøv da lige at gøre mig lidt mere nervøs inden jeg starter på onsdag... smiley

• #32   14. aug 2011 Jeg startede i onsdags på gym i Hobro, og der har de den tradition med at i det første frikvarter, tager de vores stole og borde og tager dem ned til 3. g'erne (vi er opdelt 1. 2. og 3.) og så skal hver klasse så ned at hente det antal borde og stole der er sat af til dem, hvor så at 2. og 3. klapper og jaae, det er ret morsomt, især fordi de stabler bordene oven på hinanden og så kan man rigtig stå at se sjov ud.. Haha smiley

Kommentér på:
hvad gør i ved 1g'er ??

Annonce