{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
620 visninger | Oprettet:

2013 trailer max 750kg på B kort {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Nu høre jeg at rygtet om nye tiltag med trailer vægten på b kort er gået igennem.

Nemlig at man skal have trailer kørekort fra 2013 for at køre med en trailer der har en total vægt højer end 750kg.

Det vil sige at ingen heste trailer kan køres på b kort overhovedet. Jeg overvejer seriøst at spare sammen til trailer kort. for så er den potte ude af verden. Men også da prisen på kortet VIL stige.

Så folkens begynd at spare sammen til kortet nu.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2013 trailer max 750kg på B kort
  • #1   24. okt 2011 Jeg syntes det er et super tiltag, da der så ingen tvivl vil være hverken hos chauffør eller politi
    smiley og det kan jeg jo sagtens sige, da jeg har kortet smiley


  • #2   24. okt 2011 Jeg syntes det er træls da jeg egentlig godt må køre efter 3500 reglen da jeg har kørekort før 2009 Så med min fars bil må jeg slæbe en totalvægtede trailer på 1750kg og dette passede mig fint da jeg skal en masse i år.

    Men kan godt se at jeg skal have fat i det kort. Men jeg har bare sådan en skræk for kørelære og køreprøver da jeg havde sådan en dårlig oplevelse da jeg tog kørekort.


  • #3   24. okt 2011 Har så hørt det fra start 2012.. Det sagde min kørelærer og køresagkøndige (har lige taget trailer kortet af samme grund) smiley det nok noget billigere nu end når reglen træder i kræft smiley

  • #4   25. okt 2011 Jeg har også hørt det skulle træde i kraft fra 2013 af - så man har lige 1½ år til at få det i!

    Jeg regner med at tage det til foråret/sommer smiley


  • #5   25. okt 2011 Jeg synes det er lidt til grin, at vi alle skal ud og have trailer kort for at køre med over 750 kg på krogen.. Især når man ser på at man som 16 årig kan tage tage traktor kørekort også må man køre med 24 tons efter sig...

  • #6   25. okt 2011 Henriette P må de så også køre på vejen ?
    For hvis de må det, vil jeg da give ig ret.
    Hvis man med traktorkort ikke må køre på vejen, synes jeg det er okay.


  • #7   25. okt 2011 Jeg synes det er super fint smiley
    Det burde være en regel at have trailer kørekort når man skal kører med så store dyr som heste smiley

    Det koster alligevel kun omkring 2999,- kr og tager kun 1 uge at tage smiley
    Så det er billigt og hurtigt overstået smiley
    Jeg er glad for mit, og tog det hellere end at kører rundt uden, også skulle komme til at betale bøder fordi jeg kører uden, så kunne jeg lige så godt bruge pengene på trailer kørekortet smiley


  • #8   25. okt 2011 Jeg synes det er en utrolig god idé.. Der kører alt for mange rundt med levende dyr i trailer som ikke har styr på reglerne.. .

    Så synes kun det er godt. Jeg tog heldigvis BE kortet kun en måned efter jeg havde fået mit B kørekort smiley
    Har alrig fortrudt jeg lærte at køre med trailer inden der kom et levende dyr med i traileren..


  • #9   25. okt 2011 Sanne synes du har en god pointe der, for alle har godt af ,at lære lidt om hvordan man køre/bakker osv. med en trailer. Synes også kompetancebevis burde være noget alle skulle have.

  • #10   10. nov 2011 Mette Bang

    det passer ikke helt at ingen heste trailer må køres på b kort. Min er vejret ned til 749 :b, så min må godt smiley


  • #11   10. nov 2011 Så kan du godt nok ikke have særlig stor pony i den. en hest kan du ikke køre med da de vil veje for meget

Kommentér på:
2013 trailer max 750kg på B kort

Annonce