{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
771 visninger | Oprettet:

børn og giftemål.. slap af {{forumTopicSubject}}

nu kender jeg 3 der er gravide, 1 der skal giftes om 1 år og en som har valgt at flytte i hus. allesammen nogen som er under 16 år..
og ja jeg kan ikke lade vær med at smile lidt smiley synes godt nok folk har travlt med kæreste, børn og blive gift... SLAP AF! i har hele livet foran jer vent dog til i alligevel ikke har andet at bruge jeres tid på smiley min tid bliver brugt hos hestene og det bliver den ved med indtil jeg har set en mening i at have kærestesorger og fødselssmerter....

nogen der kender sådan personer?



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  børn og giftemål.. slap af
  • #1   2. nov 2011 Sjovt.. Da jeg læste det tænkte jeg strakst "Sønderjylland..", og så bor du rent faktisk i Sønderjylland..

  • #2   2. nov 2011 haha smiley

  • #3   2. nov 2011 Hvis de er under 16, holder det jo ikke alligevel.
    Og må man overhovedet blive gift, hvis man er under 18?


  • #5   2. nov 2011 men den bor så i fyn og den anden bor i vestjylland xD også self den sidste bor så i sønderjylland

  • #6   2. nov 2011 Man kan da ikke blive gift før man er 18 ? Fik min veninde nemlig advide da hende og kæresten ville giftes. Så de skulle vente 1/2 år, da hun så
    Blev 18 der.


  • #7   2. nov 2011 okay.. hun fortalte ellers at hun glædede sig sådan til om et år..

  • #8   2. nov 2011 Arh mener heller ikke lige man kan blive gift før man er 18 år smiley

  • #9   2. nov 2011 men eg har hellere ikke sat mig ind i de ting så hvad ved jeg.. blev bare overrasket over hvor mange jeg kender som bliver gravidet

  • #10   2. nov 2011 det er vidst noget med at man kan skrive brev til dronningen og få lov hvis man er under 18 smiley
    kender en der lige er blevet forlovet, hun er 16 og endda her fra København smiley


  • #11   2. nov 2011 stakkels unger med så unge mødre / forældre...
    fatter simpelthen ikke hvad de vil med et barn allerede? :s
    er selv 18 og mega nervøs for at blive gravid med min faste kæreste, for det er alt for stort et ansvar så tidligt..

    og blive gift? hmm... kender dælme rigtig rigtig mange som har forlovet sig efter 3-4 uger smiley men kun 1 par som endnu er sammen, såe..


  • #12   2. nov 2011 man kan sagtens blive forlovet, bare ikke få lov til at sige ja i kirken smiley

  • #13   2. nov 2011 Min kusine har tre veninder med børn eller som er gravide, de er alle 18-19, samt jeg kender en på 17 der er blevet mor og skal giftes snart.
    Jeg er selv 19 og lever stadig i en my little pony verden smiley har da en kæreste, som jeg har været sammen med i over et år, men bor stadig hjemme, og børn og ægteskab går der nok lige et par år før jeg begynder at planlægge smiley
    Synes ofte folk har så travlt, kan ikke se hvad der er galt med "bare" at være kærester.


  • #14   2. nov 2011 jeg har en veninde. hun har nok ikk været ret mere end 20 år da hun blev gift med sin efterskole kæreste, 2 måneder senre blev de skilt igen...

    der er gået mode i det og blive gift, syntes jeg høre om mange der bliver gift meget unge, og kort efter bliver de skilt igen...


  • #15   2. nov 2011 Man kan blive gift selvom man er under 18, men det kræver særlig tilladelse.

    Og skal jeg være ærlig, så fatter jeg ikke sådanne mennesker, og kan ikke lade være at tænke "snyltere" når jeg læser den slags.
    Det er vældigt fordomsfuldt ja, for self ER der jo unge mødre der klarer sig godt og det samme gælder for folk der er blevet gift meget tidligt, har købt hus meget tidligt osv.
    Me kan ikke lade være t tænke at her har vi så en flok unge mennesker, som ikke får en uddannelse, og ikke vil kunne forsørge sig selv og deres afkom = en belastning for systemet de næste mange år.

    -og ang huskøb så kan man jo ikke sætte en gyldig underskrift på noget før man er 18, så medmindre det i virkeligheden er kæresten (som er over 18) der har købt hus, så er det da vidst ikke muligt.



  • #16   2. nov 2011 Hold da op smiley
    Under 16?! Gravide? Shit folk har travlt, og jeg troede jeg var hurtigt ude når jeg vil have børn som 21 årrig.


  • #17   2. nov 2011 http://www.stm.dk/_p_7870.html

    Der står reglerne omkring alder for ægteskab


  • #18   2. nov 2011 det er så hendes mor der skal skrive under men okay xD kæresten er gået fra hende pga barnet

  • #19   2. nov 2011 hej jeg tænker at du tænker på camilla, måske? smiley

  • #20   2. nov 2011 jep..
    og mig som troede 17 år var en ung alder at få børn i.. hmm man lærer vel noget nyt hver dag


  • #21   2. nov 2011 Bitten: også camilla

  • #22   2. nov 2011 3kløveren -på huskøbet? Så er forældrene da ikke meget klogere...

    Hvis det er for at blive gift, så er det ikke forældrene der skal give tilladelse, men derimod ridsombudsmanden (kig evt det link jeg har sat ind)


  • #23   2. nov 2011 Hvorfor så travlt, og hvorfor så tidligt????

  • #24   2. nov 2011 for huskøbet smiley

  • #25   2. nov 2011 ~Kirsten HH og Matso~ jeg ved det ik

  • #26   2. nov 2011 Jeg synes lidt det bare er til at grine af sådan noget.
    Hvorfor skal børn have børn? Det giver ingen mening for mig, at de vil have børn, når de faktisk selv kun er børn/unge.
    Man skal da leve livet og nyde sin ungdom. Og når man har gjort det, og har fået en uddannelse, har fast økonomi og et forhold, der forhåbentlig varer lidt mere end 6 måneder, så kan man snakke om at sætte børn i verden smiley Men det er jo bare min mening.


  • #27   2. nov 2011 Ej, undskyld. Men kan slet ikke have sådan noget. Hvor er forældrene? :S Tvivler på de knap ved hvad ansvar og det hele er.

    Men skal vi se på postivt på det. Hvis de er glade, hvorfor så ikke? smiley

    Men jeg orker ikke en gang selv pt. at have kæreste smiley


  • #28   2. nov 2011 Jeg har en bekendt der har været forlovet med en 4-5 forskellige fyre, og har været gravid med 2-3 forskellige (Hun fik dem fjernet eller mistede dem). Men alt det har været fra hun var 16 og så til for nogle år siden da hun fandt sin nuværende kæreste.

  • #29   2. nov 2011 hold da kæft! (undskyld sproget!) smiley
    Sys folk har ALT for travlt nu her!! smiley
    Jeg skal ikke ha børn før jeg har fast job og er færdig med uddannelsen!! smiley


  • #30   2. nov 2011 Vi har baby boom på Lolland. Det er simpelthen kommet på mode at få børn, hvis man er mellem 18 og 22 år..

  • #31   2. nov 2011 Tja, under 16 synes jeg er tidligt at få børn, hus og blive gift. Men er man over 18, er det i orden efter min mening smiley



  • #32   2. nov 2011 det kommer jo også an på hvor moden man er og om det er gennemtænkt smiley personligt vil jeg gerne være "ung mor" (læs: omkring 22-25). men på den betingelse at jeg har en fast kæreste og at økonomien er til det... jeg starter på uddannelse her til januar, som varer godt 4 år, og vil gerne have et barn når det er overstået smiley hvis jeg stadig er sammen med min kæreste, som jeg skal flytte op til når udd. starter smiley ja, det er tidligt at flytte sammen synes nogle, også derfor vi KUN lejer, og familien støtter os smiley synes det fint nok at bo sammen , så længe man kan tage sit ansvar, og da begge af os er flyttet hjemmefra i forvejen, ser jeg intet problem på det punkt.. men de "små" 16-årige som tror de er fuldvoksne, ansvarsbevidste og har en løn på 65 kr i timen og håber på kommunel støtte osv. for det, giver jeg intet for smiley

  • #33   2. nov 2011 uansvarlige forældre er vel det bedste bud. børnene må da have nogle mål i livet. og ikke mindst skabe nogle rammer for de børn de vælger at sætte i verden! Travlt eller bare uansvarligt eller dumt. må håbe det bedste for de børn de vælger at sætte i verden selv om de ikke endnu er i stand til at forsørge sig selv.

    Ærgeligt de ikke stiler højere. min mening.


  • #34   2. nov 2011 ved selv at jeg ikke vil have børn og, før jeg har fået mig en uddannelse. giftes kunne jeg måske, men tror det ikke! (har en søster der skal til at skilles. hun blev selv gift som 24, hendes eksmand? var selv 23) et problem er der bare først!- jeg skal sgu lige finde mig en mand først smiley


  • #35   2. nov 2011 Jeg vil også gerne være "ung mor", men eftersom jeg er 20 år, kan det næppe kaldes rigtig ung mor mere smiley Jeg har en fast kæreste, bor sammen med ham (lige nu er han i afghanistan), vi vil rigtig gerne have hus sammen og har også kig på et, vi vil også gerne giftes næste år og vi vil også gerne have børn ret hurtigt. Vores økonomi er til det, og vi er sikre på at det skal være os..

  • #36   3. nov 2011 Ja hvad sker der lige :-O... Jeg forstår det slet ikke. Jeg blev mor da jeg var 28 (ville dog gerne have været det tidligere men sådan blev det ikke smiley ) og jeg bor med min kæreste i eget hus men vi er ikke gift og det sker da vist heller ikke lige de første par år eller 5. (Vi har været sammen i 4½ år). Synes også bare folk har sk... travlt med at blive gift og få børn men 16 år eller yngre er altså bare alt for tidligt hvis i spørger mig.... Forstår det slet ikke.

  • #37   3. nov 2011 altså nu fik jeg ikke lige læst det hele... smiley men jeg er 22 år og har to børn, en på næsten 4 og en på næsten 2 år. jeg er gift med deres far og har været det i snart 3 år... så jeg vil mene at der ikke er nogen alder for hvornår man er klar... det er meget forskelligt fra person til person....

  • #38   3. nov 2011 hmmm ja ved ikke rigtig hvad jeg ska sige.. synes der mangler nogle forældre her... men det er jo nok bare mig...

    krydser finger for de ved hvad de gør


  • #39   3. nov 2011 Hvorfor er det stakkels unger med så unge mødre ??
    Jeg blev gravid som 15 årig fødte 1 måned efter jeg var blevet 16.. Tror da min datter er og vil blive rigtig glad i fremtiden for og vi kan være "unge" sammen ! Vi er lige så gode forældre som dem på 30 de aner heller ikk hvordan man gør hvis det er det første barn! Men ja og blive gift ville jeg heller aldrig gøre så ungt det er godt nok tidligt.. Man har jo livet foran sig.. Nyd det dog...


  • #41   4. nov 2011 Har 4 veninder med børn, 3 gravide - heraf to forlovede. De er alle i aldersgruppen 17-20 år.
    Jeg synes ærligtalt det er for tidligt, men af de 4 jeg kender der har børn, er det faktisk kun den ene, som ikke har ændret sine festvaner og taget det alvorligt. De 3 andre er nogle fantastiske mødre, med nogle utrolige dejlige unger! desværre holdte inden af deres forhold.

    De 3 jeg kender der så er gravide nu, der tvivler jeg på to af dems forhold, og den ene's evne som mor. Jeg ved det er lidt ondt, men jeg kan bare ikke se, hvordan hun skulle kunne tage sig af et barn, når hun har svært ved at tage sig af sig selv.. Forholdene tror jeg heller ikke på holder..

    hvis folk vil ha børn og giftes i så tidlig alder, så er det fair nok - hvis bare de ved, hvad de går indtil. Det er klart nok, at de måske ikke ved hvad de går indtil med barn osv., men hvis de i det mindste ville læse op på det, og lytte til andres råd, så har jeg ikke noget imod det. jeg er 18 nu, og jeg må ærligt indrømme, at jeg elsker børn, men det ville smadre mit ungdomsliv at få et barn nu..


Kommentér på:
børn og giftemål.. slap af

Annonce