{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
550 visninger | Oprettet:

Hjælp søges til vurdering {{forumTopicSubject}}

Hej HG, vil i ikke være søde at give en ÆRLIG vurdering på denne hest ud fra de givne informationer:

- NF, 9 år, vallak
- Efter Mister Malthe
- Tilredet som 6 års (kan til tider virke dominerende - ikke børnehest)
- Støvallergi (tåler ikke hø/halm eler støvede forhold = skal stå i udeboks/god ventillation) - dyrlægen kan ikke garantere at allergien ikke krydser til eks. pollen
- Højde: 153 cm
- Startet til 63 % i LB1 i 2010, senest i november 2011 i LC3 til 64 %
- LA2-3 stykker til træning.
- Middel gang
- Vanskelig at læsse.
- Eventuelt let forfangen (dyrlægen var ikke sikker) i 2010 - derfor ingen sommergræs.

Håber meget at i vil hjælpe!
Vh Natasja


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp søges til vurdering
  • #1   27. nov 2011 der er MANGE ting der trækker ned.

    til at starte med, så er en hest på 153, ikke meget værd.
    støvallergi og evt forfangen, ville jeg aldrig købe en ridehest med.

    det er de vigtigste ting at tage med.
    Men vil sige 5.000-10.000

    det er dog en hest, jeg ikke mener man bør sælge


  • #4   27. nov 2011 Tak for hjælpen! Søger gerne flere vurderinger, da jeg ikke kan få min egen opfattelse af hesten, som jeg passer til dagligt, til at passe med en vurdering på 35.000.

  • #5   27. nov 2011 Tak for hjælpen! Søger gerne flere vurderinger, da jeg ikke kan få min egen opfattelse af hesten, som jeg passer til dagligt, til at passe med en vurdering på 35.000.

  • #6   27. nov 2011
    Når hesten har alle de skavanker den har og har den højde den har, så vil jeg ikke sætte prisen efter at den går LA der hjemme.

    Da de der vil købe sådan en hest, efter min mening er folk der søger en kombineret skovturshest til mor og ridepony til datter fx.
    De har hesten opstaldet hjemme og har derfor mulighed for at give den optimale forhold i forbindelse med støv.

    Derfor ville jeg sætte den til 10.000kr - det er om muligt billigt set i forhold til tavle og hvad den kan, men tror ikke på at en konkurrence rytter vil købe den pga. højden og skavankerne der gør det svært at opstalde på et stort set fx.

    Hvis der så endelig er en konkurrence rytter der er interessseret ville jeg bare tænke: fedt! At en konkurrence rytter, der kan give hesten optimale forhold, trods skavanker.


  • #7   27. nov 2011 Vil sige mellem 10.000 og 15.00 kr,
    Højden er ikke så praktisk og en del sygdomme.
    Faktisk en hest som jeg godt kunne finde på at købe hvis jeg ikke havde 4, da jeg har egen stald og har ikke tiden til hård ridning hver eneste dag.


  • #8   27. nov 2011 Lyder som en fin hest.

    Men pga allergien og at den ikke må gå på græs, og ikke er nem at læsse, tror jeg desværre ikke du kan få mere end. 15000.

    Ærgeligt, da den ellers har fået gode resultater..


  • #9   27. nov 2011 selv hvis den ikke havde skavanker, ville den ikke være så meget værd.

    den er 9 år og bedste resultat i dressur er 63% i LB1, det er ikke meget.

    Så på grund af højden, og manglende resultater, og du selv skriver middel gangarter, så ville pris uden skavanker ikke være mere end 15-20.000


  • #10   27. nov 2011
    Højden ville for mig og se være super smart hvis det var en fjordhest - så kan den stadig være med til stævner i fjordheste regi, men samtidig behøves dyret ikke klasses op til hest.

    Zolo er 153cm - super duper højde for mig og gangen er ikke lavsi set i forhold til race og højde.

    Normalt vis er højde en ulempe da det er meget få ryttere der vil have heste i den størresle, gangarter er ofte ikke fantastisk.


  • #11   27. nov 2011 gang bliver ganget i alle programmer, de fleste små heste er småt gående, hvilket betyder lave gangarts karakter.

    hun skriver selv middel gangarter, så hvis det er til 6, vil der altid være tabt 8 point, samt point rundt omkring i programmet, pga helheds indtrykket ved en hest med pony gang


  • #12   27. nov 2011 Hesten er pt ikke forfangen og har ikke med sikkerhed været det - derfor ingen sandsynlighed for drejning i hovben eller andre skader som følge af dette. Men han reagerer på græsset og skal derfor ikke på græs.

    Han får jævnt 6 i gang - om han kan få 7 når han får mere styrke kan man jo kun spå om.


Kommentér på:
Hjælp søges til vurdering

Annonce