{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.979 visninger | Oprettet:

Min hund har epilepsi :( {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg havde en rigtig grim oplevelse med min kære hund tidligere i dag.

Han er nu lidt over 1,5 år og havde et anfald i januar i år. Vi havde fået afvide af dyrlægen, at han kunne vokse sig fra det. Og det troede vi egentlig også, men så i dag fik han et anfald igen smiley

Det er bare overhovedet ikke rart og se på, og det aller værste er, at man ikke kan gøre noget. Man kan bare stå og se til, indtil at den er sig selv igen.

Nogle andre med hunde, med epilepsi?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund har epilepsi :(
  • #1   16. dec 2011 Har faktisk selv sygdommen - har heldigvis været anfaldsfri i 6 år nu (7-9-13) Bestemt ikke rart..
    - Kan man ikke give noget medicin til hunden? Jeg får da i hvertfald medicin mod det..


  • #2   16. dec 2011 Har heldigvis ikke selv hunde med det, men kender til lidelsen og kender en del hunde med det..
    Mange kan behandles med medicin, har ærligt talt dog også set hunde der ikke havde et godt liv trods medicinsk behandling...


  • #3   16. dec 2011 Jo vi kan godt give ham medicin for det. Men det har dyrlægen frarådet indtil videre.

    Det gjorde hun fordi han har det godt til dagligt, og han har indtil videre "kun" haft det 2 gange på et år, og det er for lidt til at de vil tage affære pga bivirkningerne.


  • #4   16. dec 2011 Vi har en hund med epilepsi. Det ser bestemt ikke rart ud, men hunden har heldigvis ikke ondt. De kan jo få piller for det. Har i prøvet der?

  • #5   16. dec 2011 min hund har det og det startede også dengang han ikke var så gammel, han havde det ca hver måned til hver anden, så fik jeg en anden hund så havde han det ikke i et stykke tid, men en dag kom det bare igen, og det kommer lige pludselig, nu har vi 3 hunde, og han havde ikke haft det i 1 år, men her for 2 uger siden væltede han næsten ned af stolen fordi han fik det, det er rigtig uhyggeligt, vi plejer at sætte os ned og berolige ham, for at fortælle ham at vi er ved ham, og når det er over skal han ud og tisse, nu er han 6 år, og hans lille hjerte kan ikke holde til det i længden smiley


  • #6   16. dec 2011 Emma: Min har så "kun" haft det 2 gange på et år, og håber ikke det bliver hyppigere. Men man kan desværre aldrig vide.

    Ja det er frygteligt og kigge på, men i vores tilfælde bliver vi nødt til at lade ham være. Han bliver så desorienteret af det at han glemmer hvem vi er når han vågner. Sidst resulterede det i at han bed min kærestes søster rimelig voldsomt. Og han er en ret stor hund, så det kan godt blive farligt.
    Han knurrede også af mig i dag, fordi jeg stod for tæt på.

    Så i vores tilfælde skal vi lade ham være, og lade ham komme selv, når han er sig selv igen.

    Min skal også på toilettet med det samme, men han har også afføring mens det står på, da han er helt væk og lukker helt op for sluserne.

    Og har opkast inden.


  • #7   16. dec 2011 Ja jeg har en = /
    Den havde 7 anfald af varierende grad, fra den var 18 uger, og til den blev 2 år.
    Siden har der ikke været noget, hun er fire år nu = )
    De var ikke så voldsomme, at hun havde ufrivillig vandladning, eller afføring, og med en varighed fra 30 sek. til 2 min.
    Men det er rigtig svært at se på, og min var meget usikker, forvirret, og direkte bange efter et anfald.

    Vi forsøgte med medicin, men det gjorde hende vaklende på benene, og så blev hun simpelthen "underlig"
    Så det droppede vi, og krydsede fingre for at hun ville vokse fra det, og det ser det jo heldigvis ud til at hun gjorde.

    Hold ud så længe det er rimeligt for hunden selvfølgelig, men der er et håb, og er det nødvendigt med medicin så er det ikke alle der reagere som min, nogle har virkelig stor glæde af det.

    Håber det bedste for jer, hvor voldsomme er hans anfald ?


  • #8   16. dec 2011 puha det lyder forfærdenligt at den bliver aggressiv, vores vil også helst have det er mig der skal sidde ved den, for det er mig der oplevede det med ham første gang det skete, og næsten alle gange efter. men det har hjulpet rigtig meget efter han har fået selskab af to andre hunde, så han ikke er alene hjemme hele tiden.

  • #9   16. dec 2011 har du været over ved dyrlægen og få sådan en sprøjte de skal have skudt ind i nakken bagefter?

  • #10   16. dec 2011 Kan så se af dit sidste indlæg, at de desværre er ret voldsomme = (

    Min var på samme måde når det var overstået, og det er virkelig grimt når ens hund ikke kan kende en.


  • #11   16. dec 2011 Zandra: Jamen han har ufrivillig vandladning, det har han haft begge gange, og første gang var der også afføring med. Det var så også om morgenen inden han havde været ude og morgen høm-hømme. (Det skete på vej ud nemlig)
    Og så har de varet ca 2 minutter tror jeg.

    Medicin vil komme på tale, hvis dyrægen anbefaler det, ellers vil jeg ikke medicinere ham. Men hvis dyrlægen siger han skal lige pludselig. Jamen så får han det selvfølgelig smiley

    Emma: Ja, det er ikke så rart at han bliver aggressiv. Men det er fordi han er bange, desorienteret, ved ikke hvad der lige er sket og han aner ikke hvem vi er. Så tror bare han har brug for at være sig selv indtil han har det godt igen.

    Nej han har ikke fået nogen sprøjte, det skulle han ikke.


  • #12   16. dec 2011 okay vi fik nemlig sprøjter med hjem så vi altid har en hvis han en dag skulle få det. det er synd nogen hunde skal have det sådan, det er ikke særlig rart at se på det, begyndte at græde første gang han fik det for var ikke særlig gammel og var alene hjemme med ham så vidste slet ikke hvad jeg skulle gøre, så lagde mig bare ned ved siden af ham, og efter det har han haft en helt speciel tryghed til mig

  • #13   16. dec 2011 Tjah, første gang det skete for min hund var der også temmelig meget tumult.

    Bor i kælderen hos mine svigerforældre, og Peanut (min hund) havde kastet op, så min kæreste ville gå op med ham for at se om han skulle mere udenfor. Klokken var halv 6 om morgenen så vi lå og sov.

    Det sker så ved foden af trappen, inden min kæreste og Peanut skal til og gå op, og min kæreste panikker lidt, og kalder på sin far (han ville ikke kalde på mig for at skåne mig for synet.)

    Det der så sker er at min svigerfar vælter ud af sengen og løber ud til trappen. Ser hunden ligge og ryste og vil selvfølgelig skynde sig ned. Men det resulterer i at han snubler og falder næsten ned oven i Peanut.

    Så det var ikke en særlig rar oplevelse for nogen. Så selvom han ikke var ved bevidsthed, ved jeg ikke om han har opfattet det lidt alligevel.


  • #14   16. dec 2011 Puh ha det er ikke rart.. Mine forældres gamle hund havde epilepsi.. Det var jordens dejligste hund, men det endte med den måtte aflives pga. sygdommen.. Den havde af og til anfald og måtte have p-sprøjter og mener den fik nogle piller.. men den blev desværre mere og mere underlig og de endte desværre ed at måtte få den aflivet, det var så synd for den.. Ved ikke om det var medicinen der gjorde den mystisk til sidst, men føj det var ubehageligt at se, nåpr den havde anfald, og når den havde det, trissede den rastløs rund i rigtig lang tid pissede og lå oveni det, det var ikke rart at se på.. men de kan vel have det i mildere eller voldsommere grad.. håber det ikke går så galt for din hund..

  • #15   17. dec 2011 Vi havde en der fik det..
    Det var simpelhen så vemmeligt at se på, for hunden vidste jo heller ikke hvor den var.. Vi valgte at give den fred.


Kommentér på:
Min hund har epilepsi :(

Annonce