{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
880 visninger | Oprettet:

Hvad synes du?? {{forumTopicSubject}}

@ d s k i l t.

Martin og Mia havde kendt hinanden i mange år, lige siden Mias forælder var flyttet til gården i en lille Sønderjysk by. med Mia og hendes storebror. Mias storebror var 5 år ældre end Mia selv. Den gang havde Mia kun været 2 år. De var bedste venner, men ikke kæreste. De boet ved siden af hinanden på to store gårde. Martin kunne ikke huske så meget fra den gang, hvor Mia og hendes familie flyttet ind på den store gård ved siden af deres egne. Han kunne bare huske hvordan lille Mia så ud. Den gang var han selv kun 3 år. Mia og Martins forældre var rigtig gode venner. De hjælper altid hinanden hvis Den anden skal havde hjælp med noget.
I børnehaven var de bedste venner, Mia ville kun havde tøj der lignet Martins, hvis hun ikke kunne får det, så ville hun bare havde i sammen farve som Martins.
Men da Martin skulle til at gå i skole, gik Mia helt ud af sig selv. Hun ville ikke miste sin bedste ven, hvor efter det blev til, at Mia også kom til at gå i skole, selvom hun kun var 5½ år gammel, Martin var rigtig glad, da han fik at vide at Mia også skulle til at gå i skole.
I skolen gik de sammen, man kunne ikke få dem fra hinanden. Også selv om drenge drille Martin fordi han var venner med en pige, men så Sagde Martin ”Nå, sig en ting Mia ikke kan lige så godt som du kan?” Den gang har de kun gået i 1. klasse. Drengen siger ”spille fodbold, for det kan piger ikke, det siger min far selv.” Den havde Martin ikke lige tænkt over, men han siger ”Okay så spiller vi fodbold.” De begyndt at spille. Det vist sig at Mia var rigtig god til at spille fodbold. Fra den dag var Mia sammen med Martin og de andre drenge fra klassen. Og de tænke ikke så meget over at Mia var en pige. De tænkt hende mere som en. Dreng da hun mest kunne lærer drenge ting med dem.
De blev ældre Mia og Martin begyndt at hjælpe til på gården. Mia var ikke rigtig en af de piger, der var inde for og hjælp til med at gør rent. Nej, hun ville hellere være ude for og passe dyrene. Men Mia var ikke altid sammen. Hun brugt også tid sammen med hendes pony, Felix, der er lille, han en fin rød krop, lys man og hale, hvide sokker og en stor stjern i panden. Ham havde hun fået, da de var flyttet ud på gården. Hun havde også en lille hvid pony der hed Maja. Eller helt små er de nu ikke for, de er da 136 cm i stang(det mål man måler dem i). Og en gang i mellem Red Martin og Mia da også turer sammen.
Det var et meget skært venskab der var i mellem Mia og Martin. Men, Men. En dag blev Mias mor og far uvenner. Og flyttet fra hinanden. Mias far blev boende på gården, men Mias Mor flyttet til København, eller lidt ude for København. Og så var der lige pludseligt langt fra mor og far. Mia skulle flytte med hendes mor til København, men hun ville meget heller blev i Sønderjylland ved hendes far.
Lige efter hun havde fået at vide at hun skulle flytte til København, løb hun hele vejen over til Martin, hun ville ikke flytte. Martin blev også rigtig ked af det. ”De skal nok blive gode venner igen” Sagde Martin til Mia selv om han selv havde meget svært ved at tro på det selv. ”Du ved lige så godt at det ikke vil ske.” sagde Mia med tårer i øjne.
Mia ville ikke have hendes heste med til København. Hun havde snakket med faren om at det nok var bedste at de blev hos ham, for så havde hun jo også en grund til at tage hjem til ham. Hun gav Martin sin kanin, og sagde at han skulle passe på den som det var hende selv. Af Martin fik hun et fotoalbum med foto fra al den tid de havde kendt hinanden. Og Havde skrevet ”Mia og Martin For Altid”. ”du må først kigge i det, nå hun har fået pakket alle dine ting ud. Og hun sidder i din seng om aften og tænker tilbage på al den tid vi har haft sammen. Jeg håber snart du kommer tilbage igen.” Sagde han meget hurtig efter hinanden. Mia kunne se han gjorde alt for ikke at komme til at græde. Det var også rigtig svært for hende ikke at komme til at græde. For hun vist lige så snart de var kommet lidt ude for byen, viste hun det hele var for sent.
Hun hoppet ind i morens store bil. Der var flydt med en masse ting. Som ikke kunne være i flyttebilen. Der gik ikke lang tid før, at hendes mor også hoppet ind i bilen. Bag bilen havde hendes mor en hestetrailer. Hvor morens fine springhest, Star, stod. Hendes mor gik meget op i hendes hest. De var ikke kommet mere end et par km. væk fra den de to store gårde. Mia finder sin mobil frem, hun begynder at skrive en sms til Martin. ” Hey søde Martin mus... Jeg savner dig rigtig meget… Jeg kan ikke rigtig få mig selv til at forstå, at jeg ikke skal bo ved siden af dig mere, eller at jeg ikke bare kan gå 5 minutter og så er jeg over ved dig… Håber bare jeg snart skal se dig igen... Håber at jeg kan komme til Sønderjylland eller du kan komme til København… Kram og kys din Mia…” Hun sender sms af sted til Martin…
Hjemme på gården hos Martin, er de gået i gang med at malke køerne. Martin og den 16 åring staldhjælper Morten. Morten var også rigtig gode venner med Mia, men ikke på sammen måde som Martin. Imens de gå nede i malkegraven. Hører de musik. Morten kan mærke på Martin, at han er lige ved at græde, men det er som om han bare ville glemme Mia helt, Men også som om han bare savner hende rigtig meget. Martin har det som om, at der kun kan spilles sørgeligt kærligheds musik lige i dag. Men da Radioen begynder og spille ”Good bye my Lover” Bliver det var meget for ham og ham begynder og græde. Morten siger ”Når vi er færdig med at malke køerne, kan du gå og skrive en e-mail til hende. Jeg skal nok tag resten så. For Jeg kan mærke du ikke har det godt med at hun er flyttet til København.” Martin Tørrer øjne. Og begynder igen at vaske kørne af igen. Så siger det Bib bib ned fra Martins Mobil som lægger i lommen i hans arbejdes busker. Det var sms fra Mia. Han bliver ked da han ser den. Han svarer hurtig på den. Han ville være lige glad med alt andet om så køerne begyndt at smide alle malke maskinerne af, så ville den sms til Mia være vigtigere.” Hey søde Mia mus... Jeg savner også dig rigtig meget… Jeg kan heller ikke rigtig forstå det.. Håber også bare jeg snart skal se dig igen... Jeg tro det er bedste du kommer til Sønderjylland for Jeg har ikke tid til at tag til København… Da jeg jo skal arbejde… Hvad laver du…? Jeg er i gang med at malke køerne sammen med Morten.. Kram og kys din Mia…” Martin sender den til Mia.. ”Hvad skrev hun så..?” spørg Morten. ”Her du kan selv Læs den.”
Samtidig i bilen. ”Glæder du dig ikke til at begynde på den nye skole, jeg har meldt dig ind på en rigtig fin rideskole.” Siger Mias mor. Hvorfor har hun nu det? Jeg har jo heste ved min far. Og jeg giver ikke ride på rideskoleheste. ” Ja Jeg glæder mig vel til jeg skal begynde på den nye skole.” Siger Mia Stille ”Men hvorfor har du meldt mig ind på en rideskole? Jeg har jo ikke Maja og Felix med.” Hun kigger lidt på hende mor. ” Jeg har købt en rigtig fin stævnepony, Der er en 6 års New Forst. Han hedder Solgårdens Prins Mondeo. Han er rigtig godt gående. Jeg Har tænkt du skal se ham i aften, samtidig vi skal ud med Star.” Bib bib siger det fra Mias Mobil. Det er Martin der skriver. Hun svarer ham med denne her sms ”Det er ikke sikkert jeg kan komme så meget hjem til far. Da mor har købt en stævnepony til mig. Og den vil hun have jeg skal ride stævner på. Jeg er lige kommet over broen så Der er lidt endnu.
Martin er lige kommet ind fra stalden og sætter sig ved sin computer, Han begynder og skrive en e-mail til Mia.
”Hey Søde Mia…
Savner dig rigtig meget. Jeg savner dig så meget, at jeg ikke ved hvad jeg skal gøre af mig selv. Jeg kigger hele tiden på det foto af os to der sammen rider på Gammel Felix. Når Jeg har skrevet denne e-mail Tror jeg at jeg vil gå ned til dine heste og snakke med dem, måske tag jeg en tur på Felix eller Maja. Så de ikke helt glemmer hvad der vil sige sig at blev redet på.
Derefter vil jeg gå i sen. Da jeg jo skal op og passe køerne i morgen. Ikke som dig der bare kan sove længe.
Kys og Kram din Martin.”
Martin lægger sig til at sove.
Nu er Mia og hendes mor kommet til rideskolen. De holder bilen foran en af de 3 stald bygninger der er. Mia Synes det ligner et meget fin sted. For ikke at sig rigtig meget fin sted. Der kommer en dame ud fra en af stalden. Hun gå hen i mod Mia og hende mor. Damen tager hånden frem og siger ”Velkommen til. Jeg hedder Gitte og er berider her.” mor giver hende hånden og Siger ”Mange Tak. Jeg er så Sanne og et er min datter Mia” Mia giver også Gitte hånden. ”Du vil med din og se din nye pony. Jeg har fået et par piger til at gøre ham pæn.” Mia glæder sig lidt til at se ham. ”Jo, det vil jeg gerne. Men jeg tro først lige vi skal havde Star ud af traileren.” De tager ham ud af traileren. Og tager ham med ind i stalden. ”Han skal står ved siden af Mondeo” siger Gitte, ”Der er han så din nye pony.” Og peger på en sort hingst. Mia tænker, der har hun da fundet noget, der er flot. Hun snakker med den i lidt tid, men Mia er træt og vil gerne hjem. På vej til morens nye hus snakker de om Mondeo.
Mia sætter hurtig sin bærbar til. Og kigger om hun har fået nogen E-mail og det har hun. Hun har fået en fra Martin. Hun bliver glad for at Martin vil passe hendes heste for hende.
”Hey søde Martin..
Jeg er lige kommet hjem fra rideskolen, hvor jeg så min nye hest. Meget kan man skrive om min mor, men heste har hun forstad på.
Det er en rigtig flot hingst, Jeg kan tag nogen foto af ham, og sende til dig i morgen.
Jeg er rigtig glad for at du gider og passe mine heste.
Savner også dig rigtig meget. Jeg glæder mig til jeg må åbne albumet og se alle de foto der er i.
Jeg vil også gå i seng…
Nat Nat.
Kys din Mia..”
Der gik lang tid før Mia og Martin så hinanden igen. Men de blev ved med at tro på, at de nok skulle komme til at se hinanden igen.
Det gik godt med Mia og hendes pony, men en dag flader Mia af Mondeo, hun kommer ned under maven på ham. Hun er bevidstløs, da de andre fra rideskolen finder hende. Hun kommer på sygehuset. Hun lægger der i flere dage.
Martin kan ikke forstå hvorfor hun ikke skriver tilbage på hans e-mails og hans sms. Han bliver bange for at hun ikke vil være venner med ham mere, han går over til Mias far og hører om han ved hvad der er glat. Faren fortæller at hun er faldet af hendes hest. Og lægerne ved ikke hvordan hun har det.
Han spørg hans mor og far om han ikke må tag over og besøge Mia på sygehuset. Og det må han godt. Han finder det først tog der til København. Og tager over til hende.
Lige i det han kommer ind til Mia og holder hende i hånden vågner hun langsomt. Han kysser hende på panden og siger at elsker hende rigtig meget. Og han ikke vil miste hende igen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad synes du??
Kommentér på:
Hvad synes du??

Annonce