{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
860 visninger | Oprettet:

Øvelser - vægttab/opstramning inden beriderudd. {{forumTopicSubject}}

Hej HG'er!

Jeg står i den vildt fede situation, efter at have været til jobsamtale i starten af januar på Morsø Rideklub, at kunne få muligheden for at udleve min drøm om at gå i lære som berider. Berideren sagde jeg var velegnet og i vinterferien skal jeg på prøve der nede. Er det stadig noget for mig, og er jeg stadig noget for dem, så starter jeg dernede med at arbejde til sommer, for til næste sommer, at kunne starte i lære som berider.

Dog fik jeg at vide af hende, at jeg for min egen skyld nok burde komme mere i form. Hun understregede pænt, at det ikke var personligt, men hun forklarede, at til optagelsesprøven er det vigtigt at man ser elegant ud og harmonerer med hesten. Da jeg fortalte min underviser den store nyhed, kommenterede han det også lige så stille. Jeg er også selv bevidst om at et vægttab ville forbedre min ridning, så nu vil jeg lige så stille gå i gang. Berideren fra Morsø, sagde at det nok også kom lidt af sig selv, når jeg til sommer begyndte at arbejde på fuldtid i stedet for at bruge det meste af dagen på skole..

Jeg rider 2 heste dagligt og laver tilhørende staldarbejde. Derudover vil jeg forsøge at supplere lidt med lidt løbetræning, når jeg kan nå det. Jeg er ok stor tilhænger af gulvøvelser foran flimmeren, men jeg har brug for inspiration (og også gerne motivering)!

Har I nogle super gode øvelser eller måske nogle hjemmesider eller andet med øvelser? Jeg har en fitnessbold og håndvægte, som jeg kan benytte. Det er primært lår, baller og hofter, hvor det nok står mest kritisk til, og hvor øvelser ville være en stor hjælp. Men kom med alt I har!

I må også meget gerne for min motivationsskyld smide en lille historie ind, hvis I har opnået et vægttab eller en "opstramning" (billeder er MEGET velkomne)!

Nu vil jeg grave mig ind i nogle hesteblade og lede efter træningstips, og så på forhånd takke for hjælpen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øvelser - vægttab/opstramning inden beriderudd.
  • #1   10. jan 2012 TILLYKKE :-)) Du er en super dygtig rytter. Håber det lykkes for dig.(o:

    Wii sport er sjovt (-: også det hvor der er flere ting man kan lave.


  • #2   10. jan 2012 Altså jeg har lavet en øvelse med et fitness bold som virker følgende:

    Du skal ligge på ryggen og så bolden imellem fødderne og så løfter du ellers benene samlet op eller skifte vis til siderne, som man nu vil. Bare vigtigt bolden er der.

    Den virkede godt mig da den træner mave og lår.
    Og udover det kunne jeg ikke holde til alm. mave bøjning da jeg fik ondt i nakken, så denne her øvelse er bare super! og det kan hurtig mærkes og gør underværker! smiley og så den NEM


  • #3   10. jan 2012 Ditte: Tusind tak! Jeg håber det virkelig også, for det er en drøm der ville gå i opfyldelse, så jeg er beæret over at få denne chance smiley
    Har faktisk også godt tænkt lidt på at spare sammen til en Wii.. Men giver de virkelig sved på panden?

    Mia: Tak for den! Den lyder god.. Døjer også med ondt i nakken ved almindelige mavebøjninger, så jeg søger også efter alternativer smiley


  • #4   10. jan 2012 Mon ikke! Det er lavet sådan så du kan gå derind hver dag og træne også regner den kalorier ud for dig og hvor meget du forbrænder. Der er rigtig mange sjovt øvelser. Både hårde hvor du skal lave armbøjninger, mavebøjninger, armstrækninger og mange flere. Også er der de lidt sjovere hvor du f.eks skal "lade som om" du cykler og du hele tiden løfter dine ben. Det herre sjovt smiley

  • #5   10. jan 2012 Ditte: Haha det lyder interessant smiley Må jeg vidst lidt på udkig efter..

  • #7   10. jan 2012 Pia: Mange tak smiley

    Ja det med at punkt træne er som du siger ikke noget nogle før har haft held med desværre.. Bor også selv på bøhlandet, hvor der stort set ingen gadelygter er, og ja så er det jo lidt skummelt at tage sig en løbetur når man kommer hjem fra hestene ved 21.30 tiden smiley

    Vores normale spise herhjemme består desværre meget af "gammeldags" madlavning dvs. sovs og kartofler, og til forveksling pasta (fuldkorn) og ris. Men jeg prøver at anrette det sådan at jeg spiser flere grøntsager frem for at tage et ordentligt læs kartofler.
    Har du nogle andre gode kosttips? Noget man virkelig skal undgå så meget som muligt (selvfølgelig slik, is, chips osv.), men måske også noget, der giver ens forbrænding et ekstra boost?

    Du har ret i det kan være lidt svært at forklare, men også bare som du giver mig navnene på nogle øvelser, så kan jeg selv google dem og måske finde nogle illustreringer på dem f.eks. på youtube.


Kommentér på:
Øvelser - vægttab/opstramning inden beriderudd.

Annonce