{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
839 visninger | Oprettet:

Depression og sygemeldt {{forumTopicSubject}}

Har lige brug for at lette mit hjerte lidt.
Jeg har ikke været på arbejds markedet i 4½ år trods jeg kun er 27 år. Jeg har haft en depression mere eller mindre i snart 4 år, og har været i behandling både medicinsk og samtale terapi i 2 år.
Jeg føler bare alt står stille. Og oveni det hele så er der jo jobcenteret, de er konstant efter mig. Nu vil de så ha mig i noget praktisk, for at komme igang igen.

Men der jeg havde været ude og se hvor jeg skal hen, sad jeg og tudede hele vejen hjem i bilen. Jeg kan slet ikke se mig selv ude i et job endnu, selvom det kun er 2 timer 3 dage om ugen til start.
Jeg kan ikke overskue hvordan min hverdag herhjemme skal hænge sammen med at jeg er væk. Jeg kan i forvejen ikke tage mig sammen til at få ordnet huset.

Ved jobcenteret er der 2 jeg taler med. De har hver deres mening, og åbenbart hver deres syn på sagen. Jeg har oplyst at jeg ønsker at tabe mig ( jeg har taget 30 kg på de sidste 4 år ) Jeg er blevet tilmeldt et hold for overvægtige sygemeldte, men jeg kan ikke overskue at få det tilrettelagt så det passer med det arbejde. Det vil jo ligge i samme tidsrum.

Vi bare ønske jeg ku søge et normalt fuldtids job så de ville lade mig være smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Depression og sygemeldt
  • #1   22. feb 2012 kender det udemærket :S er selv psykisk syg og hjemmegående

  • #2   22. feb 2012 Jeg er ikke psykisk syg, men er sygemeldt pga smerter i mine skuldere. Jeg har "kun" gået hjemme i 3 mdr, og skal snart i praktik og glæder mig smiley

    Men anyways, jeg tænkte på om du har prøvet at tage EyeQ fiskeolie?

    Min søster har OCD, og jeg har en snert af det. Men vi tager begge EyeQ og det har en synlig virkning på os. Og det får mange gode anmeldelser og ros. Mon det ville kunne gøre en forskel for dig og din hverdag?
    smiley


  • #3   22. feb 2012 Bøvler du også med jobcenteret? Synes det er ved at være for meget. Ved godt det er deres job og de følger regeringen..... lalala
    Men kæft hvor er det belastende at de nærmest ikke tror på mig. Så spørger de, hvorfor tror du at du har det som du har. Ja hvis jeg vidste det ku jeg måske gøre noget ved det.

    Det sted jeg skal hen i praktik, er et sted for andre som mig, men det var lidt som at få at ordenlig slag i hovedet da jeg så dem. Sådan ser jeg ikke mig selv smiley


  • #4   22. feb 2012 Heidi: Det har jeg faktisk ikke hørt om. Tror da lige jeg vil prøve at undersøge hvad det er.
    Den medicin jeg får nu, føler jeg ikke der er nogen effiktiv virkning ved. Men hvis jeg stopper med det blir jeg endnu mere syg


  • #5   22. feb 2012 ja bøvler meget med jobcenteret
    men også meget med komunen da jeg ikke har penge til at få en hverdag til at fungere


  • #6   22. feb 2012 Tja, du får vel også kun problemer med kommunen hvis du stopper med din behandling smiley

    Jeg kan ikke få sygedagpenge hvis jeg ikke går til fysioterapeut, også selvom at jeg ikke syntes det har noget virkning :S

    Hmm, nej jeg syntes egentlig ikke at jeg døjer med jobcenteret. Jeg har kun været til samtaler med en dame fra kommunen der laver opfølgningssamtaler om sygeperioden. Men skal til samtale d. 29 sammen med hende damen og en fra jobcenteret..
    Men de arbejder allerede nu på at jeg skal i praktik i land og fritid og lignende, efter mit eget ønske..
    Har du nogler ønsker om din praktik eller fremtidige job, kan du jo fremlægge dem for kommunen? smiley

    EyeQ fiskeolien er fremstillet til at "gå i hjernen" istedet for led mm. men altså virkningen på min søster kunne ses ved at hun begyndte at smile, kunne bedre styre hendes tællen og vasken hænder, og at hun begyndte at spise smiley
    Jeg tager dem når jeg er i pressede tider eller har set/hørt noget uhyggeligt som jeg ikke kan lade være med at tænke på, og det virker. smiley
    så, det var måske værd at prøve smiley det skader ihvertfald ikke ;P


  • #7   22. feb 2012 Heidi: Det var da værd at prøve smiley

    Jeg har forslået noget for jobcenteret som egentlig også var sat i værk. Men så begyndte de at lave om på alt mulig, og det kan mit hovede ikke klare. Jeg er uddannet i butik, men pga sygsommen kan jeg ikke være sammen med for mange mennesker, jeg kan ikke klare press osv.

    Jeg er en person der skal ha 100% styr på alt. Ellers knækker filmen for mig. I øjeblikket arbejder min hjerne så meget at jeg konstant har hovedepine.

    Den praktik jeg skal ud i virker overskuelig. Jeg skal sidde og folde æsker og lign. Men det er samværet med de andre det kniber med. Jeg får det dårligt blandt dem jeg ikke kender


  • #8   22. feb 2012 Heidi K
    jeg følger min behandling men bøvler stadig med dem
    bor på en bosted for unge med sygdomme


  • #9   22. feb 2012 Jeg ved hvordan du har det. Jeg er 17 år, er sygemeldt, og har været det i syv måneder pga stress og depression. Dette er anden gang jeg har været nede med stress og depression. Jeg er heldigvis kommet ovenpå igen, og starter med at arbejde på mandag og glæder mig! smiley Jeg håber at du en dag også ser lyset i livet igen! Mange tanker og kram herfra! smiley

  • #10   22. feb 2012 Pernille M
    Sikkert, kommunerne har ry for at være nogle bæ-ører at have med at gøre. Men det var mest i henhold til hvis man kvittede sin behandling, så ville man ikke få mindre bøvl med dem, tvært i mod smiley

    Susanne S
    puh, kender det godt med at der skal være rene linjer omkring det hele, ellers som du siger så knækker filmen.. Og det var da også noget mærkeligt noget fra kommunens side at ændre i alt det?! Det gør da ikke tingene nemmere at overskue eller forholde sig til, det burde de da vide, du er da sikkert ikke den første.. Men som sagt, de er nogle bæ-ører :S



  • #11   22. feb 2012 Hey..

    sikke en tur.

    Må sige jeg godt forstå jobcenteret. Kommer du ikke ud, ved de ikke hvor du står hen af i din situation. hvad du kan og hvad du ikke kan.
    Jobcenteret må du ikke hænge ud. det er trods alt ikke dem der bestemmer reglerne smiley

    Jeg tror det vil være sundt for dig at komme ud og møde andre mennesker. selvfølgelig er det pisse sværtl at starte med, og at overskue, men det kan også være du møder nogle super mennesker, og bliver glad for det. Du skal starte et sted, og livet er ikke let. der er med og modgang, og ikke alt kan gå som man selv vil..

    Men efter 4 år- tror du ikke det ville være sundt for dig at prøve noget andet ? du er ikke blevet rask af at gå hjemme ? har taget på, og endnu en belastning er kommet til.

    se det som noget positivt, du får en chance for at vise du gerne vil, måske går det ikke, men så har du forsøgt, og det kan du bag efter være stolt over. Om det fungerede eller ikke. du prøvede.

    ved godt at alt er overskuelig når man er i en depression, og alt er pisse svært, men et sted skal du starte.

    håber det kommer til at fungere for dig, og du får det godt.

    Dette svar er bestemt ikke for at rakke dig ned overhovedet. syntes allerede det er flot du kan skrive det offentligt.

    Har selv været der, så jeg skriver ikke af uvidenhed.

    held og lykke.

    MVH Lena


  • #12   22. feb 2012 Det skal så også lige siges at i de her 4 år har jeg fået 2 børn og har holdt barsel smiley Men depressionen brød først rigtig ud da jeg fik nr 2. men har lagt og ulmet siden barn nr 1. Men det har ikke været fødsels drepri

    Må indrømme jeg har det bedst, når jeg kan holde mig for mig selv, være i min egen lille boble. Jeg har mistet rigtig mange venner de her år. Der er ikke mange der kan forstå at jeg ikke kan være i større forsamlinger.



  • #13   22. feb 2012 Jeg er meget enig med Lena:o)
    Og det er virkelig ikke for at være ond eller noget..
    Jeg har selv været der, pga en voldig x og min mors død og har der udover en social fobi..
    Jeg har fået vendt skuden, så at sige, og er nu på rette vej i mit liv igen:o)Det har også taget nogle år. Jeg er også 27 år, så det kan lykkedes:o)


  • #14   22. feb 2012 Hmm hvem har du været i samtale terapi ved? hvis det er en psykolog synes jeg du skal bede din læge henvise dig til psykiater nu dit samtale forløb ikke har hjulpet tilstrækkeligt
    en psykiater har en lidt anden indgangsvinkel og kan også teste om du evt har en kombi diagnose - det er der faktisk mange der har og derfor hjælper det ikke udelukkende at behandle mod depp.
    kender du til k10?


  • #15   22. feb 2012 Det er i distrikt psykiatrien. Hende jeg snakker med er faktisk "kun" uddannet ergoterapeut. Min Læge vil ikke sende mig videre til andre, da hun mener at det er de andre der skal hjælpe mig.

    Hvad vil det sige at have en kombi diagnose?

    Nej jeg kender ikke til k10??


  • #16   22. feb 2012 Hvis din læge efter 4 års sygdom ikke vil henvise dig til psykiater synes jeg helt ærlig du skal skifte læge, der findes gode og mindre gode, nogle er kanon på et felt men ikke på et andet, måske trænger du til ´´friske øjne´´ på din sygdom.
    En kombi diagnose betyder man lider af flere psykiatiske sygdomme, det kan feks være aspergers, opmærksomheds lidelser og en million andre ting, det kan kun en psykiater finde ud af om er tilfældet med dig, men siden du ikke er ´´i bedring´´ efter 4 års behandling skulle man jo synes du enten har en kombi diagnose eller er mediceneret forkert.
    psykiateren ved også meget mere om medicin i forhold til depp så du er stillet bedst mulig.
    K10 er en side for folk der bøvler med systemet, her kan man søge gode råd og få andres erfaringer , ligesom du kan skrive om din egen situation og få svar fra nogen der virkelig kender systemet, siden er gratis at bruge og kan googles frem.


  • #17   22. feb 2012 Rikke: Det har du nok ret i. Jeg er egentlig heller ikke selv tilfreds med hende. Hun gir ligesom bare bolden videre, så hun selv slipper for at gøre noget ved problemet smiley
    Jeg har selv en mistanke om der kan være noget andet galt. Der er så mange symptomer synes jeg.... Men det er "nemmere" bare at opgive.

    Vil da lige tjekke k10 ud og se om der er noget der jeg kan bruge.


  • #18   22. feb 2012 Susanne - Hej! Jeg er også mor, og har det præcis ligesom dig!

    Jeg har heller ikke mange venner, og er 100% alene med mine børn, og er alene for mig selv 3-4 gange om året. Jeg har depression og noget det kategoriserer som en personlighedsforstyrrelse.
    Jeg har også gået hjemme on and off i 4 års tid. Kan kende til alt hva du skriver.
    Det eneste jeg kan sige har hjulpet for mig, er at søge hjælp! Din kommune har 100% et eller flere tilbud til dig som "socialt udsat" eller depressiv - tag imod dem, selvom det er total uoverskueligt!
    Hvis du ikke er sammen med dine børns far, og ikke har fri, så søg aflastning, og begynd at lave noget i weekenderne.
    Gå en lang tur hver dag. Det er sundt for psyken.. Er ikke så god til det, men det hjælper :O)
    Jeg startet i praktik på mandag, 20 timer om ugen! Jeg glæder mig så meget, og føler at jeg for første gang i laaaaaaaaaaang tid, kan bruges til noget smiley

    Send endelig en pb! smiley


Kommentér på:
Depression og sygemeldt

Annonce