{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
933 visninger | Oprettet:

sterelisering eller aflivning af kat {{forumTopicSubject}}

jeg har lidt problemer medmig selv og min samvittighed...

det drejer sig om min missemor...
hun fik i efteråret killinger(hun var på p-piller)
der var kun en enkel killing der overlevede ud af 3.
hun var en supermor, men da killingen blev 13-14 uger blev hun pludselig meget agrasiv over for den.

det har udviklet sig sådan at missemor faktisk ikke kommer ind mere, og hun er begyndt også at reagere på mine han katte.

jeg skal jo ikke ha flere killinger, og skal derfor ha stereliseret killingen..

men jeg er i tvivl om jeg skal tage moren med i samme ombæring eller om jeg skal lade hende få fred, hun er tydeligvis dybt stresset, og har det slet ikke godt som sitiuationen er nu.

dertil kommer den tvist at hun er en vildkat jeg har tæmmet, og derfor kun er tryk ved min mand og jeg, så derfor er et nyt hjem ikke en mulighed, selvom det selvfølgelig ville være den bedste løsning.

hvad ville i gøre... ville i aflive en ellers sund og rask kat, eller ville i sterelisere.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sterelisering eller aflivning af kat
  • #1   13. mar 2012 Ville forsøge at strealisere den.
    Dog har den stadig de forbandede homoner i sig, men den vil blive mere rolig ..


  • #2   13. mar 2012 Jeg ville sterelisere smiley Vores den gamle som blev 11 år, var sådan hvergang hun havde haft killinger (3gange) Hun blev stereliseret og god som altid var hun derefter smiley

  • #3   13. mar 2012 når hun er så stresset, så tror jeg at jeg ville lade hende få fred..

  • #4   13. mar 2012 Steriliser hende og tag den der fra :-).

  • #5   13. mar 2012 jeg har ikke uanede økonomiske midler, så det billigsteville være at give hende fred..
    men jeg er bare imod at aflive raske dyr.
    jeg synes lidt at når man har anskaffet sig dem, så "hænger" man på dem.
    derudover har jeg selvfølgelig også mine følelser i klemme... jeg holder jo stadig af den lille ting, skønt hun også svinger mig et par lussinger hvis jeg tager hende op.

    ideelt set ønsker jeg at finde en rolig ældre dame, der vil ha en sød pige at kæle med, hvor hun kan komme ind og ud som det passer hende, og hvor hun vil være i centrumhele tiden... mendet findesnok ikke.


  • #6   13. mar 2012 glemte at sige at mine to han katte selvfølelig er kastreret

  • #7   13. mar 2012 Vi har også taget en hittekilling under vingerne og det er først nu efter 3 års tid at den tør visse interesse for fremmede.. Det første lange stykke tid kunne vi ikke engang komme i nærheden selv med mad, på trods af at den stadig var killing. Så ville helt sikkert forsøge med neutralisation og se ad... Nu er vores kat blevet meget mere tryg og udadvendt og leger og er glad.. Hun var meget sky i starten, og lagde sig tit i sin kattebakke mv og var meget dysfunktionel.. Så efter at have set de forbedringer, tror jeg helt sikkert på det bedste.. Ville helt sikkert give hende en chance :0)

    Vh Natasja


  • #8   13. mar 2012 Jeg ville steraliserer hende.
    Jeg har det ligesom du selv har det, at når man har anskaffet dem, så har man også et ansvar, og når hun er sund og rask, er der ingen grund til aflivning.

    Selvom dine hankatte er kasteret kan der jo sagtens komme hankatte udefra, så hun får killinger igen.


  • #9   13. mar 2012 Sara og Sander *
    selvfølelig kommer der han katte udefra..
    jeg valgte i samråd medmin dyrlæge at give hende p-piller et års tid, da han mener at er de først overlevet det første år, skal de nok overleve.. han tænker her på at mange bliver kørt over som killing osv.
    hun må ha kastst en p-pille op eller noget siden hun ble gravid..
    jeg mener der er mere en rigeligt katte til, og derfor skal jeg absolut ikke ha katte der kan avle, hverken han eller hun.

    hun kom til som killing og blev i løbet af det første halve år helt tam, og ville gerne putte under dynen i sofa osv.
    hun er dog stadig bane for fremmed mennesker, men levede et dejligt stille og roligt liv her sammen med han kattene, som hun var rigtig glad for og gerne puttedemed.
    selv min border collie som er en noget hyper hund kunne hun godt li...
    nu er det kun hunden hun er tryk ved..

    jeg trorjeg kører et smut forbi dyrlægen idag og får en snakmed dem om hvad de synes


  • #10   13. mar 2012 Ja, så hvorfor aflivning når hun fungerer godt me djer, og jeres hund?

    Pyt med hun ikke kan lige fremmede, det kan min den ene kat heller ikke, men derfor overvejer jeg nu ikke en aflivning


  • #11   13. mar 2012 det genere mig heller ikke at hun ikke kan li fremmed... det er jo ikke derfor jeg overvejer aflivning...

    jeg overvejer det fordi hun har det skidt... hun er super stresst, og vil ikke ind, og hun sprutter og hvæser bare min killing ser på hende...

    som sagt tør hun slet ikke komme ind mere.
    jeg synes det er synd hun har det sådan, for hun er egentlig en meget sød kat, der gerne vil nusse og putte...


  • #12   13. mar 2012 Hvad gør at hun er så stresset lige pludselig?

  • #13   13. mar 2012 sterilisere dem begge. og husk øremærke.og vacc.

  • #15   13. mar 2012 jeg har været omkring dyrlægen, hun mener også det vil være rigtigt at give hende fred.
    hun vil aldrig komme til at føle sig hjemme og tryk igen, så længe killingen bor her..
    vi havde en lang snak om, det var "synd" at gøre det, og har begge den mening at jeg har givet hende et godt liv, og hun vil være bedre tjent med at få fred.

    den lille bliver striliseret, og selvfølgelig øre mærket.

    nu er beslutningen taget, men nøj hvor er det svært, for jeg er jo stadig glad for hende... så nu skal jeg lige bruge et par dage, på at vende mig til tanken, og så kommer hun afsted.

    tak for jeres meninger


  • #16   14. mar 2012 Må sige at jeg er uenig i dit valg, men det er jo op til dig

  • #17   14. mar 2012 Synes ikke jeres kat skal bøde for, at hun får en killing som I vælger at beholde. Det er helt naturligt for mormis at ville jage killingen væk et stykke tid når den er blevet voksen.
    Hvorfor kommer I fx ikke bare af med killingen i stedet, hvis I ikke har tålmodigheden til at lade missemor og killing finde til rette igen? Hvorfor er det missemor - som var der først, og som I er glade for - der skal lade livet? Hvis I ikke kan klare mosten, indtil hierakiet er genoprettet, synes jeg I skulle ha' været kommet af med killingen.


  • #18   14. mar 2012 Magister Equie.

    Kunne ikke være mere enig smiley
    Jeg synes også det er et forkert valg


  • #19   15. mar 2012 tak for jeres svar.
    det bliver missemor der får fred.
    hun har det psykisk dårligt, og hun var med ved dyrlægen for at få en afklaring.
    dyrlægen mener det er bedst at give hende fred, da hun aldrig vil blive "sig selv" igen. HELLER IKKE hvis killingen flytter.

    det handler på ingen måde om at jeg vælger hende fra til fordel for killingen, det handler om at jeg ser på hendes velbefindende.
    og hun har bare for meget vildkat i sig til at kunne komme sig over denne tur, der jo desværre har stået på i snart 4 mdr.

    så til dem der er uening... de har fået en chance for at finde ud af det sammen, og hvis en hun ka vælger iokke at ville leve sammen med sin hun killing, er der ikke noget at gøre.


  • #21   24. okt 2012 OPdatering.
    Det blev missemor der blev aflivet..
    Da dyrlægen så kende sagde hun med det samme at hun havde ondt.
    Vi fandt efter en undersøgelse ud af at det var en kæmpe nyresten der sad fast, hvorfor vi valgte at aflive i stedet for at begynde at operere.
    Dyrlægen mente desværre dte vlle komme hurtigt igen, når det var så ung en kat.
    Hun kunn emuligvis leve et par år mere hvis hun fik stærk medicin, hvilket jeg på ingen måde synes er værdigt.

    Hun fik fred, og ligger nu og sover i haven.


  • #22   24. okt 2012 Mit bud var faktisk også at den nok fejlede noget, kender en kat som fik en hjerneblødning og den reageret på samme måde. Så aflivning var helt sikkert det rigtige valg.

Kommentér på:
sterelisering eller aflivning af kat

Annonce